OPIS:
Rewolucyjne zmiany w sztucznej inteligencji, dryblingu, panowaniu nad piłką i fizycznej walce z przeciwnikiem pozwalają prowadzić prawdziwą bitwę o posiadanie piłki na całym boisku, dają pełnię swobody w wyprowadzaniu kreatywnych ataków i doskonale oddają dramatyzm i nieprzewidywalność prawdziwej piłki.
Nowa inteligencja ofensywna sprawia, że zawodnicy staną się jeszcze sprytniejsi. Będą uważnie analizować możliwości taktyczne, ciężej pracować na boisku i sprytniej wybiegać na wolne pole, myśląc zawsze dwa ruchy do przodu. Dzięki najobszerniejszemu i najbardziej intuicyjnemu systemowi dryblingu w historii gier FIFA znaczenie będzie mieć każde dotknięcie piłki. Wzorowany na absolutnie najlepszym piłkarzu świata — Lionelu Messim — system kompletnego dryblingu umożliwia graczom mijanie przeciwników dzięki bardzo precyzyjnemu panowaniu nad piłką i możliwości poruszania się w naprawdę dowolnym kierunku, co pozwala puścić wodze kreatywności i wyprowadzać wspaniałe ataki.
System przyjmowania piłki w grze FIFA 13 zmienia sposób wykonywania tej, wydawałoby się, prostej czynności, aby wyeliminować praktycznie perfekcyjne przyjęcie za każdym razem, niezależnie od umiejętności zawodnika, co daje obrońcom więcej możliwości odzyskania piłki. Druga odsłona mechanizmu zderzeń między zawodnikami rozszerza możliwości gry ciałem z samej walki o piłkę do przepychanek bez piłki. Obrońcy mogą popychać przeciwników i ciągnąć ich za koszulki, wykorzystując swoją siłę i posturę do wywalczenia lepszej pozycji lub do zmuszenia przeciwnika do popełnienia błędu jeszcze zanim dotrze do nich piłka.
Taktyczne rozgrywanie rzutów wolnych umożliwia stwarzanie niebezpiecznych, nieprzewidywalnych sytuacji przy tych stałych fragmentach gry. Przy piłce może teraz stanąć nawet trzech zawodników, co pozwala mylić przeciwnika fałszywymi rozbiegami, daje większe możliwości podawania i ogólnie umożliwia rozgrywanie bardziej złożonych kombinacji przy rzutach wolnych.
Najważniejsze funkcje:
- Inteligencja ofensywna — Zupełnie nowa inteligencja zawodników służąca do dobierania optymalnej pozycji na boisku powoduje lepsze czytanie gry przez piłkarzy sterowanych przez CPU oraz skuteczniejsze kreowanie groźnych ataków. Zawodnicy będą sprytniej szukać możliwości wybiegnięcia za plecy obrońców, a także będą odciągać przeciwników z dala od ich pozycji, aby tworzyć luki w obronie. Ponadto wszyscy będą lepiej analizować grę, gdy nie będą przy piłce, oraz będą planować na dwa ruchy do przodu, aby jak najlepiej wykorzystać sytuację taktyczną.
- Pełny drybling — Dzięki pełnemu panowaniu nad piłką każde dotknięcie piłki ma znaczenie, co pozwoli graczom wykazać się większą kreatywnością w mijaniu przeciwników. Zawodnicy przy piłce będą szybciej przyspieszać i poruszać się w naprawdę każdym kierunku. Piłkarz może teraz prowadzić piłkę zwrócony cały czas twarzą do przeciwnika, poruszając się w dowolną stronę, albo może się odwrócić do obrońcy plecami i zastawić piłkę, aby koledzy z drużyny zdołali lepiej się ustawić.
- Przyjmowanie piłki — Nowy system przyjmowania piłki eliminuje problem niemal perfekcyjnego panowania nad futbolówką wszystkich zawodników, co wprowadza dozę niepewności przy trudniejszych podaniach. Kiepskie podania są trudniejsze do opanowania, co daje obrońcom szansę na przejmowanie piłki, gdy ta odskoczy przyjmującemu. Wpływ na przyjęcie ma wiele czynników — presja ze strony przeciwnika, trajektoria piłki oraz jej szybkość. Oczywiście piłkarze bardziej uzdolnieni będą częściej dobrze przyjmować piłkę. Mniej idealnych przyjęć, ryzyko posłania zbyt silnego podania i więcej bezpańskich piłek to większa równowaga między obroną a atakiem.
- Mechanizm zderzeń zawodników — Druga generacja cieszącego się ogromnym uznaniem silnika fizyki rozszerza możliwości gry ciałem z samej walki o piłkę do przepychanek bez piłki, co daje obrońcom dodatkowe możliwości taktyczne. Obrońcy mogą wykorzystywać swoje warunki fizyczne, popychać przeciwników i ciągnąć ich za koszulki, aby wywalczyć lepszą pozycję lub zmusić przeciwnika do popełnienia błędu jeszcze zanim dotrze do nich piłka.
- Taktyczne rozgrywanie rzutów wolnych — Stwarzaj niebezpieczne, nieprzewidywalne sytuacje przy stałych fragmentach gry. Przy piłce może teraz stanąć nawet trzech zawodników, co pozwala mylić przeciwnika fałszywymi rozbiegami, daje większe możliwości podawania i ogólnie umożliwia rozgrywanie bardziej złożonych kombinacji przy rzutach wolnych. Ale przeciwnik nie pozostaje ślepy i głuchy na zabiegi wykonujących stały fragment gry. Zyskuje możliwość zwiększania i zmniejszania liczby zawodników w murze, może spróbować podejść murem bliżej, lub wysłać jednego zawodnika, aby ruszył biegiem i spróbował przejąć podanie lub zablokować strzał.
- Dwa nowe rodzaje podań — Podcięte podania nad wyciągniętą nogą obrońcy i podcięte piłki prostopadłe.
- Podstawowe elementy gry — Aby uczynić rozgrywkę jeszcze bardziej realistyczną, zmianie uległy też podstawowe elementy gry. Sędziowie będą podejmować trafniejsze decyzje odnośnie do rzutów wolnych i kartek. Bramkarze będą lepiej reagować na rozwój sytuacji na boisku. System taktycznej obrony został wzbogacony o możliwość poruszania się krytych zawodników w różnych kierunkach, pozostając zwróconym w stronę rywala. Ponadto do gry trafią nowe animacje specjalnie opracowane dla strzałów oddawanych przez zawodników tracących równowagę i strzałów z obrotem o 180 stopni oraz nowe cieszynki.
- Pełny realizm — Ponad 500 oficjalnie licencjonowanych klubów i przeszło 15 000 zawodników.
|