e-Marketing przedsiębiorstwa w
społeczności wirtualnej Świerczyńska-Kaczor Urszula
Wydawnictwo:
Difin ISBN:[zasłonięte]978-8341-666-3 Format:
16.0x23.0cm Liczba stron: 290 Oprawa:
Miękka Wydanie: 2012 r.
Opis: E-marketing
przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej nadal pozostaje nowym
obszarem badawczym. Tematyka książki koncentruje się wokół
e-marketingu przedsiębiorstw w serwisach społecznościowych oraz w
wirtualnych światach.
Wybór obu środowisk, jako
przedmiotu analizy, wynika z kilku przesłanek. Pierwsza, to stale
rosnąca na globalnym rynku liczba użytkowników obu środowisk.
Społeczny Internet otwiera dla przedsiębiorstw nowe szanse budowy
dialogu z nabywcami, wzmocnienia wizerunku marki, pobudzenia
sprzedaży. Jednak większość przedsiębiorstw nie wykorzystuje w pełni
potencjału marketingowego serwisów społecznościowych i wirtualnych
światów.
Kolejny argument skłaniający do
prowadzenia rozważań w obszarze wirtualnychświatów i serwisów
społecznościowych to frapująca idea kreacji globalnej wirtualnej
wioski, stanowiącego odwzorowanie rzeczywistego świata – z
indywidualnymi użytkownikami i podmiotami instytucjonalnymi. Już
teraz serwisy społecznościowe oraz wirtualne światy skupiają zarówno
indywidualnych internautów, jak i przedsiębiorstwa, organizacje
niekomercyjne, miasta, regiony.
W niniejszej książce główne tezy
prowadzonych rozważań dotyczą wyznaczenia teoretycznych ram dla
rozumienia e-marketingu przedsiębiorstwa w społecznościach
wirtualnych oraz oceny skuteczności działań marketingowych
prowadzonych w środowiskach wirtualnych społeczności.
Niniejsza publikacja oferuje
teoretyczne ujęcie przebiegu procesów marketingowych zachodzących w
społecznościach wirtualnych oraz dostarcza przykładów konkretnych
implementacji działań marketingowych.
Niniejsza książka jest skierowana
nie tylko do środowiska naukowego, ale także do praktyków marketingu
oraz studentów. Praktycy znajdą w niej inspirują ce przykłady
działań e-marketingowych. Książka może być także przydatną lekturą
na kierunkach zarządzania, ekonomii oraz pomocnym materiałem w
trakcie kursów z zakresu marketingu, e-handlu czy psychologii
zachowań nabywców.
Z recenzji dr. hab. Krzysztofa
Klincewicza, prof. UW:
Książka łączy bogate źródła
literaturowe z praktyczną orientacją i jest udanym przykładem pracy
spełniającej standardy naukowe, która jednocześnie może być
interesująca dla praktyków marketingu społecznościowego,
konsultantów, przedsiębiorców i menedżerów. Lekturę ułatwiają liczne
przykłady praktyczne – opisy i ilustracje. Zaletą jest również
prezentowanie polskich uwarunkowań omawianych zagadnień, gdyż rozwój
platform internetowych w Polsce odbiega nadal od realiów wielu
innych gospodarek.
|