Wydawnictwo: Księgarnia Akademicka, 2008, s. 353
Seria INTERPRETACJE DRAMATU (dotychczas Dramat Współczesny. Interpretacje) jest wydawana przez Księgarnię Akademicką we współpracy z Katedrą Dramatu Uniwersytetu Jagiellońskiego. W serii prezentowane są wieloaspektowe analizy dramatu współczesnego, polskiego i obcego oraz monografie o charakterze przekrojowym i komparatystycznym, a obok nich prace przedstawiające dorobek narodowych dramaturgii czy dokonania wybranych dramatopisarzy. Estetyka performatywności jest pierwszą książką profesor Eriki Fischer-Lichte, która ukazuje się w języku polskim. Autorka adaptuje pojęcie performatywności do opisu eksperymentów prowadzonych od lat siedemdziesiątych XX wieku w teatrze offowym, a potem coraz częściej na scenach mainstreamowych europejskich i amerykańskich. Fischer-Lichte bada najnowsze nurty w teatrze i sztuce, zdecydowanie wychodząc poza ograniczenia tradycyjnej semiotyki i popierając ustalenia teoretyczne przykładowymi analizami wybranych spektakli, performansów i happeningów
Spis treści: Rozdział I. Dlaczego estetyka performatywnościRozdział II. Podstawowe pojęcia Rozdział III. Cielesna współobecność aktorów i widzówRozdział IV. Performatywne wytwarzanie materialnościRozdział V. Emergencja znaczeniaRozdział VI. Przedstawienie jako wydarzenieRozdział VII. Ponowne zaczarowanie świataBibliografiaIndeks osób
Rozdział I. Dlaczego estetyka performatywnościRozdział II. Podstawowe pojęcia Rozdział III. Cielesna współobecność aktorów i widzówRozdział IV. Performatywne wytwarzanie materialnościRozdział V. Emergencja znaczeniaRozdział VI. Przedstawienie jako wydarzenieRozdział VII. Ponowne zaczarowanie świataBibliografiaIndeks osób