| | Okładka: | |
Liczba stron:187 Wydawnictwo:WKŁ (Wydawnictwa Komunikacji i Łączności) Wymiary: 164 x 235 mm ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]06161 Seria: Wiedzieć więcej Rok wydania: 2007 | | | | OPIS KSIĄŻKI | Rosnące zainteresowanie nowymi formami edukacji, wykorzystującymi do przekazywania i pozyskiwania wiedzy nowoczesne, elektroniczne środki techniczne, skłoniło nas do wydania niniejszej publikacji napisanej przez Alana Clarke'a, doświadczonego specjalistę z brytyjskiego Narodowego Instytutu NIACE.Autor, prowadząc badania i wdrożenia wielu systemów, pełni jednocześnie funkcję nauczyciela (tutora) w Open University, wzbogacającą jego wiedzę w bezpośrednich kontaktach z uczestnikami tej formy kształcenia. Jest autorem licznych opracowań dotyczących edukacji online, dzieląc się z Czytelnikami praktycznymi doświadczeniami, ułatwiającymi podjęcie i kontynuację nauki w tej formie. | | E- Learning Nauka na odległość - SPIS TREŚCI: | Od wydawcy przekładu 8 Wprowadzenie 9
1. Czym jest e-Iearning? 11 Wprowadzenie 11 Porównanie umiejętności niezbędnych w nauce metodami tradycyjnymi i w e-Iearningu 12 Od czego zależy powodzenie w e-Iearningu? 15 Zalety e-Iearningu 15 Sposoby uczenia się 15 Techniki informacyjne 19 Interakcja 19 Zasoby dydaktyczne 20 Praca w grupach i nauka indywidualna 21 Kształcenie formalne i nieformalne 22 Pomoc 22 Rola nauczyciela 23 Wybór odpowiedniego kursu e-Iearningowego 25 Zapamiętaj! 26
2. Umiejętności związane z tradycyjnym uczeniem się 28 Umiejętność sporządzania notatek 28 Umiejętność czytania 31 Umiejętność samooceny 35 Umiejętność wyszukiwania i analizy informacji 35 Umiejętność uczenia się w grupie 39 Umiejętność pokonywania stresu 40 Zapamiętaj! 41
3. Umiejętności i problemy związane z korzystaniem z komputera 42 Ocena własnych umiejętności 42 Opcje ułatwień dostępu w systemie Windows 42 Zarządzanie plikami 45 Formaty plików 49 Aplikacje 50 Kompresowanie plików 52 Zapisywanie informacji i tworzenie kopii zapasowych 53 Śledzenie zmian 54 Wyszukiwanie i ocena przydatności informacji 55 Prezentowanie informacji 64 Prawa autorskie 73 Plagiat 73 Programy narzędziowe 74 Zapamiętaj! 74
4. Środowisko nauczania 77 Miejsca, w których można się uczyć 77 Nauka synchroniczna 79 Oprogramowanie do pracy grupowej 83 Systemy do zarządzania kursami (MLE lub CMS) 83 Systemy do zarządzania nauczaniem (VLE lub LMS) 84 Sieć WWW 86 Intranety i ekstranety 92 Zadania WebQuest 93 Materiały dydaktyczne 93 Nauka metodami łączonymi 96 Zapamiętaj! 96
5. Umiejętności niezbędne w e-Iearningu 98 Trudne początki 98 Umiejętność organizacji czasu 98 Odpowiedzialność 101 Umiejętność planowania 103 Umiejętność samooceny 104 Umiejętność rozwiązywania problemów 107 Umiejętność pokonywania stresu 112 Umiejętność motywacji 113 Zdolność do refleksji 114 Umiejętności badawcze 115 Zapamiętaj! 118
6. Rozwijanie umiejętności 120 Umiejętność organizacji czasu 120 Odpowiedzialność 120 Umiejętność planowania 120 Umiejętność samooceny 124 Umiejętność rozwiązywania problemów 126 Umiejętność pokonywania stresu 127 Umiejętność motywacji 128 Zdolność do refleksji 129 Umiejętność wyszukiwania informacji 130 Stałe doskonalenie umiejętności 131
7. Umiejętności komunikowania się 135 Użytkowanie systemów komputerowych 135 Komunikacja asynchroniczna 137 Komunikacja synchroniczna 149 Zapamiętaj! 154
8. Praca w grupach i uczenie się we współpracy 156 Praca w grupach online 156 Seminaria i konferencje online 170 Ocena współpracy 172 Zapamiętaj! 172
Dodatek. Materiały uzupełniające 174 A. Ocena umiejętności uczenia się 174 B. Wskazówki praktyczne - jak radzić sobie w e-learningu 177 C. Ocena umiejętności korzystania z urządzeń wspomagających naukę 179 D. Najważniejsze przyczyny niepowodzeń 182
Słownik terminów spotykanych w e-learningu 183
| | | |