Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

E-konsument na rynku usług [nowa]

04-03-2012, 12:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 38.50 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2096041959
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 03-03-2012 11:19:16
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

E-konsument na rynku usług

Tomasz Szopiński

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8356-428-0
  • liczba stron: 193
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: CeDeWu
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2012
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Opis:

    Usługi elektroniczne (e-usługi) odgrywają coraz większą rolę w rozwoju sektora usług i w zaspokajaniu potrzeb konsumentów i przedsiębiorstw. Rozwojowi e-usług sprzyja wzrastający dostęp do internetu, w tym szerokopasmowego, i telefonii komórkowej. Przedmiotem pracy są następujące usługi:
    - e-administracja,
    - e-bankowość,
    - e-handel,
    - e-kultura,
    - e-edukcja,
    - e-turystyka,
    - e-ubezpieczenia,
    - e-zdrowie.

    Główny nurt rozważań koncentrował się na identyfikacji zakresu korzystania z usług elektronicznych przez e-konsumentów oraz czynników warunkujących ich konsumpcję. Na podstawie analizy danych wtórnych oraz wyników badań własnych autor odpowiada w swojej pracy na następujące pytania:
    - Co determinuje popyt na e-usługi w polskich gospodarstwach domowych?
    - Jakie korzyści postrzegają konsumenci korzystający z e-usług i co decyduje o korzystaniu z nich?
    - Jakie czynniki determinują zachowania konsumentów na rynku e-usług?

    Ważnym czynnikiem wpływającym na zachowania polskich konsumentów korzystających z e-usług okazał się poziom ich świadomości konsumenckiej. Istnieje konieczność edukacji konsumenckiej oraz ujednolicenie prawa dotyczącego sprzedaży towarów i usług świadczonych na odległość na poziomie transgranicznym oraz transkontynentalnym.

    Spis treści:

    Wprowadzenie 5

    Rozdział 1
    Charakterystyka usług jako przedmiotu badań 9
    1.1. Istota i podział usług 9
    1.2. Znaczenie usług dla współczesnej gospodarki 18
    1.3. Znaczenie usług dla konsumentów 27

    Rozdział 2
    Wpływ nowych technologii informacyjnych na relacje konsument - usługodawca 33
    2.1. Wpływ nowych technologii na ewolucję przedsięwzięć biznesowych 33
    2.2. Wpływ internetu na interakcje pomiędzy uczestnikami rynku 40
    2.2.1. Oddziaływanie e-konsumentów na usługodawców - e-prosument 45
    2.2.2. Możliwości oddziaływania usługodawców na e-konsumentów 50
    2.3. Podpis elektroniczny 60
    2.4. Problem płatności elektronicznych 63

    Rozdział 3
    Charakterystyka e-usług 69
    3.1. Definicja e-usług 69
    3.2. Znaczenie e-usług w zagospodarowaniu czasu wolnego 71
    3.2.1. E-turystyka 71
    3.2.2. E-handel 79
    3.2.3. E-kultura 87
    3.3. Korzystanie z usług finansowych świadczonych drogą elektroniczną 94
    3.3.1. E-bankowość 94
    3.3.2. E-ubezpieczenia 103
    3.4. Korzystanie z e-usług związanych z kapitałem ludzkim 110
    3.4.1. E-zdrowie 110
    3.4.2. E-edukacja 118
    3.5. Korzystanie z e-administracji jako usługi publicznej 124
    3.6. Opinie dotyczące wybranych aspektów obecnego stanu rynku e-usług oraz jego przyszłości w świetle wyników badań własnych 135

    Rozdział 4
    Ochrona konsumenta na rynku e-usług 137
    4.1. Zagrożenia konsumenta związane z nabywaniem e-usług 137
    4.2. Instytucje i organizacje ochrony konsumentów 145
    4.3. Problem ujednolicenia prawa konsumenckiego na obszarze Unii Europejskiej 149
    4.4. Znajomość przepisów dotyczących sprzedaży na odległość ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży przez internet 152

    Zakończenie 161

    Bibliografia 169

    Aneks 185

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.