Większość książek opisuje różne techniki marketingowe użyteczne w Internecie oraz zasady tworzenia stron WWW. Żadna jednak nie uwzględnia niezbędnego kontekstu strategicznego, który muszą brać pod uwagę firmy dążące do wykreowania swojej marki w Internecie. Lukę tę uzupełnia Phil Carpenter, przedstawiając szczegółową analizę strategii marketingowych sześciu firm, które dzięki właściwym działaniom w sieci odniosły olbrzymi sukces i stworzyły silne internetowe marki.
Obszerna analiza strategii zastosowanych przez wiodące firmy nowej gospodarki w celu zbudowania marki na wirtualnym rynku. Wyobraź sobie, że przechadzasz się alejką w supermarkecie podczas cotygodniowych zakupów. Dochodzisz do działu proszków do prania i ze zdumieniem zauważasz, że liczba towarów dwukrotnie się powiększa. Usiłujesz wrzucić do wózka zmiękczacz do tkanin. Nie mija pół minuty, a na półkach pojawia się dwa razy tyle, a za chwilę trzy razy tyle marek. Zdajesz sobie sprawę, że nie da się wybrać z takiej ilości! Witaj w Internecie!
Zbudowanie i utrzymanie marki jest jednym z najważniejszych elementów skutecznej strategii prowadzenia biznesu w sieci. W świecie, w którym konsument staje w obliczu konieczności dokonywania zbyt wielkiej liczby wyborów, o wygranej bądź przegranej decydować będzie właśnie silna marka. W eBrands znajdziesz wiedzę, której twoja firma potrzebuje, by przetrwać w nowej gospodarce.
Sześć szczegółowych studiów przypadków dotyczących wiodących firm internetowych daje okazję, by korzystać z doświadczeń liderów tego rynku - takich jak CDNOW czy Yahoo! - ale też, by uczyć się na ich błędach.
Spis treści
Wprowadzenie 1. iVillage 2. CDNOW 3. Barnesandnoble.com 4. Yahoo! 5. Fogdog Sports 6. Onsale Wnioski Dodatek: Adresy