Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE
Sprzedam e36 po swapie na 328. Samochód sprowadzony z Belgii, jestem jego pierwszym właścicielem w kraju i jedynym użytkownikiem.
Silnik – oryginalnie była jednostka m52b20, jako że jeździło toto słabo, przeswapowałem na m52b28 (z przebiegiem ok 170 tyś km). Teraz przebieg silnika ok 200 tyś, budy ok 300. Jednostka z rozbitego dawcy w automacie, wiec silnik nie zajechany. Po swapie, wymienione świece na denso irydy, fajki cewek (beru), wszystkie rolki z przodu silnika, paski, uszczelka pod deklem, nowa wiskoza Behr (jako że auto ma klime, dorobione także chłodzenie automatyczne elektryczne + przełącznik w kabinie) , nowa pompa wody, termostat (ostatnio nowa obudowa termostatu). Kupione Nowe koło dwumasowe, tarcza robiona u Radzikowskiego, skrzynia założona w manualu. Wymieniony komp wiadomo na 2,8 (elektryka nie ruszana bo nie potrzeba). Most pozostał od 2.0 na małej głowie, ze względu na przełożenie. Obecnie założony jest most 3.45 z wstawioną „ szperą „ na płytkach rozporowych . Wydech wstawiony kompletny od 2,8 z katalizatorami. Swap był zrobiony ok 30 tyś km temu – de-facto różnica od fabrycznego 2,8 to most i niewentylowane heble z tyłu.
Zawieszenie – kompletny remont w styczniu 2013 – wahacze przód (nowe sworznie i tuleje acentryczne mehle hd), nowe jabłka, zakute nowe przewody wspomagania, z tyłu jakieś tulejki, nowe mocowania górne wszystkich amorków (lemforder). Na przód nowe czerwone eibachy pro kit (chyba), na tył poszły sprężyny mtechnik (eibach za bardzo obniżał). Z przodu kupione używane bilsteiny b8, na tył nowe bilsteiny b8 (wszystkie amory na grubej ladze). Przednie amory kompleksowo zregenerowane w zekopolu i wszystkie ustawione pod samochód i sprężyny. Amory na gwarancji (f-vat z 15.01.2013 na kwotę 1800 za regenerację i amorki na tył). W zeszłym tyg wymienione tuleje progowe (mehle Hd) i ustawiona geometria. W zawieszeniu nie ma nic do roboty.
Blacharka – kupiony jako bezwypadek. Lewy przedni błotnik i drzwi, lakierowane (nie ma na nich szpachli) prawdopodobnie jakaś obcierka. Reszta samochodu w fabrycznym lakierze, progi i błotniki w oryginale. Podłużnice fabryka, w bagażniku spawy fabryka. Na zdjęciach widać wszelkie uszkodzenia lakieru i ogniska korozji – koszt doprowadzenia tego do porządku ok 500 zł.
Wnętrze – tak jak dała fabryka, elektryka okien, lusterek, pakiet skórzany (kierownica i mieszek szyte na zamówienie w nowej skórze), działająca klimatyzacja dwustrefowa, pełen komputer (radio inne niż na foto).
Dla taniości w 10/2012 wsadzona sekwencja – w 11/2012 zmodyfikowana na wydajniejsza. Obecnie zbiornik w kole (wchodzi ok 45-47 l gazu), parownik acr-01, wtryskiwacze hana green, sterowane elektroniką stag 300-6 isa2 (isa oczywiście odłączona). Żadnej różnicy w mocy czy na gazie czy na benzynie.
Ostatnio ( z 2 tyś km temu) zmienione hamulce przód (tarcze + klocki) trw ( z tyłu robione przy swapie). Z 5 tys temu, nowa sonda lambda siemensa (ok 500zł). W zeszłym tyg wymieniony olej na 5w40 Elfa (z filtrem oczywiście).
Podsumowując, w samochód włożone worek siana (z zakupem samochodu z 25-30 tys J ). Na chwilę obecną można jedynie zająć się usterkami wizualnymi i wymienić filtr powietrza (mechanik zapomniał zmienić). Z mechaniki samochodu trzeba wymienić napinacz paska klimatyzacji (grzechocze). Jazda próbna, wyłącznie na fotelu pasażera (za kierą przy zaliczce 100%). Telefon 791 [zasłonięte] 666 ( 8-21, czasem nie mogę odebrać, dzwonić za 10 min ), do obejrzenia w Markach k Wawy.