Burzliwy świat XVII wieku staje przed Wami otworem, Mości Panowie i Panie Gracze. Szerokie stepy ukraińskie, prastare litewskie bory, bogate ziemie i miasta Korony... Będziecie je zwiedzać jako dumni Sarmaci, dzielne niewiasty lub cudzoziemscy kawalerowie. Czekają Was huczne biesiady w staropolskich dworach, intrygi w magnackich pałacach, przygody wojenne ze Szwedem, Turczynem i Moskalem, zwady i pojedynki na szable, wyprawy Dnieprem na czajkach kozackich, zmagania z wywiadami obcych państw i politykowanie na sejmikach. A jeśli dusza zapragnie więcej... wolna wola szlachecka!
Podręcznik zawiera przeszło 40 barwnych typów postaci, szybką i prostą mechanikę testowania cech i umiejętności, bardzo atrakcyjną mechanikę walki bronią białą oraz przebogaty opis świata siedemnastowiecznej Rzeczypospolitej. Hajda na Dzikie Pola!
Fragment wstępu podręcznika do Szlacheckiej Gry Fabularnej “Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu":
Co, z nami się nie napijesz?!
Zapraszamy Waszmości do lektury Dzikich Pól. Pewnie ciekawyś, w jaką postać się wcielisz? Ano, popatrz Waszmość po karczmie, po ławach, po stołach i alkierzach. Kogo tu widzisz? Sami najzacniejsi panowie bracia, kwiat szlachty polskiej i litewskiej. Rycerze spod kresowych stanic, obrońcy cnót i wiary, tudzież wiary świętej katolickiej polskiej. Nie znajdziesz wszak lepszego rycerza Chrystusowego niźli ten tu pan Ranicki herbu Suche Komnaty, pijanica i burda sławny, co żadnej zwady nie przepuści. Ów zaś szlachetka w żupanie przetartym to pan Rekuć, herbu Leliwa, co fortunę w kości i karty przegrał i od lat u rękawa mej delii wisi – o tu wisi, podle wylotu. A powisi dopóty, dopóki długów nie spłaci. A tamten zwalisty szlachcic to imć pan Tomasz Wolski, co jak pięścią w stół łupnie, to wnet go na pół złamie... A ów szlachcic cudzoziemski, co leży pod stołem a i zaraz nam zawartość swą objawi, to Bertrand de Cassel, pludrak z Francyjej, co się powiada nieślubnym synem kardynała Richelieu. A ten tam pod oknem szlachetka to pan Borkowicz z Borkoszczyzny. Ale powiem Waszmości w sekrecie, że to nie żaden Borkowicz, jeno Żyd lubelski Berek Zylbersztajn, co się do cudzego herbu przyssał, a wcześniej czosnek i cebulę przedawał na rynku podle Trybunału! A tamten, w alkierzyku, to jest wywołaniec Paweł Buynowski, co go sąd grodzki krakowski skazał na infamię za zajazd, podpalenie i zabójstwo dwóch szlachty.
W grze tej, proszę Waszmości, wcielisz się w takie właśnie zacne postacie szlachciców polskich lub cudzoziemskich. Dzikie Pola są systemem niebezpiecznym jak życie na stepach ukrainnych, swawolnym jak meretryce z zamtuzów lubelskich, wolnym jak wiatr na gościńcach, wesołym jak zabawa w karczmie. Dlatego wcielisz się w szlacheckiego, lub plebejskiego hultaja i awanturnika, swawolnika i paliwodę, szermierza lub niepokornego Kozaka. Nie będziesz zaś smętnym kawalerem strzegącym cnót starych panien, czy głupim buntownikiem, wiernym do końca jakowejś wielkiej sprawie – ale zawadiaką, szelmą, pijanicą, który żyje pełnią życia na gościńcach i w karczmach Rzeczypospolitej. Nie wstąpisz w ciało bladego wymoczka cierpiącego na suchoty i womity, ale wcielisz się w oberwanych, lecz zawsze barwnych i zawadiackich szlachciców, kawalerów, najemników, wolnych rajtarów i swawolników, którzy pierwsi są do wypitki oraz wybitki, cenią jednak honor, fantazję i odwagę.
Szlachecka Gra Fabularna “Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu" to druga edycja polskiego systemu RPG. Jej pierwsza edycja pojawiła się w 1997 roku nakładem wydawnictwa MAG.
"Dzikie Pola" 2ed to kompletna gra fabularna. By w pełni wykorzystać zawarte w podręczniku zasady, do gry niezbędna jest jedna kostka k20.
Liczba stron: 334
Rodzaj oprawy: twarda
Wydawca: MaxPro
Wydanie: polskie
Waga: 0.6 kg
Producent: Inne Gry