Burzliwy świat XVII wieku staje przed Wami otworem, Mości Panowie i
Panie Gracze. Szerokie stepy ukraińskie, prastare litewskie bory, bogate
ziemie i miasta Korony... Będziecie je zwiedzać jako dumni Sarmaci,
dzielne niewiasty lub cudzoziemscy kawalerowie. Czekają Was huczne
biesiady w staropolskich dworach, intrygi w magnackich pałacach,
przygody wojenne ze Szwedem, Turczynem i Moskalem, zwady i pojedynki na
szable, wyprawy Dnieprem na czajkach kozackich, zmagania z wywiadami
obcych państw i politykowanie na sejmikach. A jeśli dusza zapragnie
więcej... wolna wola szlachecka!
Podręcznik zawiera przeszło 40 barwnych typów postaci, szybką i
prostą mechanikę testowania cech i umiejętności, bardzo atrakcyjną
mechanikę walki bronią białą oraz przebogaty opis świata
siedemnastowiecznej Rzeczypospolitej. Hajda na Dzikie Pola!
Fragment wstępu podręcznika do Szlacheckiej Gry Fabularnej “Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu":
Co, z nami się nie napijesz?!
Zapraszamy Waszmości do lektury Dzikich Pól. Pewnie ciekawyś, w jaką
postać się wcielisz? Ano, popatrz Waszmość po karczmie, po ławach, po
stołach i alkierzach. Kogo tu widzisz? Sami najzacniejsi panowie bracia,
kwiat szlachty polskiej i litewskiej. Rycerze spod kresowych stanic,
obrońcy cnót i wiary, tudzież wiary świętej katolickiej polskiej. Nie
znajdziesz wszak lepszego rycerza Chrystusowego niźli ten tu pan Ranicki
herbu Suche Komnaty, pijanica i burda sławny, co żadnej zwady nie
przepuści. Ów zaś szlachetka w żupanie przetartym to pan Rekuć, herbu
Leliwa, co fortunę w kości i karty przegrał i od lat u rękawa mej delii
wisi – o tu wisi, podle wylotu. A powisi dopóty, dopóki długów nie
spłaci. A tamten zwalisty szlachcic to imć pan Tomasz Wolski, co jak
pięścią w stół łupnie, to wnet go na pół złamie... A ów szlachcic
cudzoziemski, co leży pod stołem a i zaraz nam zawartość swą objawi, to
Bertrand de Cassel, pludrak z Francyjej, co się powiada nieślubnym synem
kardynała Richelieu. A ten tam pod oknem szlachetka to pan Borkowicz z
Borkoszczyzny. Ale powiem Waszmości w sekrecie, że to nie żaden
Borkowicz, jeno Żyd lubelski Berek Zylbersztajn, co się do cudzego herbu
przyssał, a wcześniej czosnek i cebulę przedawał na rynku podle
Trybunału! A tamten, w alkierzyku, to jest wywołaniec Paweł Buynowski,
co go sąd grodzki krakowski skazał na infamię za zajazd, podpalenie i
zabójstwo dwóch szlachty.
W grze tej, proszę Waszmości, wcielisz się w takie właśnie zacne
postacie szlachciców polskich lub cudzoziemskich. Dzikie Pola są
systemem niebezpiecznym jak życie na stepach ukrainnych, swawolnym jak
meretryce z zamtuzów lubelskich, wolnym jak wiatr na gościńcach, wesołym
jak zabawa w karczmie. Dlatego wcielisz się w szlacheckiego, lub
plebejskiego hultaja i awanturnika, swawolnika i paliwodę, szermierza
lub niepokornego Kozaka. Nie będziesz zaś smętnym kawalerem strzegącym
cnót starych panien, czy głupim buntownikiem, wiernym do końca jakowejś
wielkiej sprawie – ale zawadiaką, szelmą, pijanicą, który żyje pełnią
życia na gościńcach i w karczmach Rzeczypospolitej. Nie wstąpisz w ciało
bladego wymoczka cierpiącego na suchoty i womity, ale wcielisz się w
oberwanych, lecz zawsze barwnych i zawadiackich szlachciców, kawalerów,
najemników, wolnych rajtarów i swawolników, którzy pierwsi są do wypitki
oraz wybitki, cenią jednak honor, fantazję i odwagę.
Szlachecka Gra Fabularna “Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu" to
druga edycja polskiego systemu RPG. Jej pierwsza edycja pojawiła się w
1997 roku nakładem wydawnictwa MAG.
"Dzikie Pola" 2ed to kompletna gra fabularna. By w pełni wykorzystać zawarte w podręczniku zasady, do gry niezbędna jest jedna kostka k20.
Liczba stron: 334
Rodzaj oprawy: twarda
Wydawca: MaxPro
Wydanie: polskie
Waga: 0.6 kg
Producent: Inne Gry