Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dziennikarstwo według Jana Pawła II Marek

28-02-2012, 14:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29.42 zł     
Użytkownik sklep-luna
numer aukcji: 2030431660
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 9   
Koniec: 30-01-2012 17:37:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Najtaniej na allegro! Ceny hurtowe! Towar nieużywany!

Tytuł: Dziennikarstwo według Jana Pawła II

Autor: Marek Miller

ISBN: 978-83-[zasłonięte]-3567-3

Liczba stron: 268

Format: 14.0x20.0cm

Oprawa: Miękka

Data Wydania: 2008 r.

Cena:

tylko 29,42 zł

Opis przedmiotu

Czy dziennikarz to tylko zawód, czy też, i to przede wszystkim, powołanie? Z książki Dziennikarstwo według Jana Pawła II, zbierającej najważniejsze wypowiedzi Papieża do pracowników mediów, jasno wynika, że to powołanie. Jak je zatem realizować? I na to pytanie znajdzie się tu odpowiedź.

Jedni (głównie wielkie koncerny medialne) traktują dziennikarstwo i informacje jako towar, który stanowi element ekonomii bazujący na ideologii, komercji, konsumpcji i transgresji. Drudzy widzą w dziennikarstwie misję i powołanie, traktując je jako narzędzie poznania, narzędzie poszukiwania prawdy, którego głównym celem jest podtrzymywanie więzi społecznej i służba społeczeństwu. Ci pierwsi, czerpiąc zyski z redakcji, rozgłośni radiowych, stacji telewizyjnych, Internetu, zakładają własne szkoły kształcące dla nich dziennikarzy. Szansą dla tych drugich stają się uniwersytety.

Książka Dziennikarstwo według Jana Pawła II ma pomóc w dokonaniu świadomego wyboru między obiema drogami, jest zatem przeznaczona tak dla wierzących, jak i niewierzących. Jej temat to praktyka dziennikarska – postawione zostają pytania o rolę i funkcję dziennikarza oraz istotę i cel przekazu w akcie kształtowania opinii publicznej.

Szczegółowy podział zagadnień:
1.Nadawca: definicja roli i funkcji dziennikarza.
2.Przekaz: istota i cel przekazu; kształtowanie opinii publicznej w następujących kwestiach:
sprawiedliwość i pokój,
wolność,
ochrona i rozwój dziecka,
pomoc młodzieży,
braterstwo i solidarność,
religia w środkach przekazu,
nowe środki przekazu jako formy głoszenia Ewangelii.

3.Odbiorca: definicja odbiorcy; prawa i obowiązki odbiorcy; budowa światopoglądu zawodowego dziennikarza, jego wyobrażenie społeczeństwa, narodu, wymiaru globalnego cywilizacji.

Publikacja opiera się na wszelkich możliwych do uzyskania materiałach sygnowanych przez Ojca Świętego Jana Pawła II w okresie pontyfikatu. Intencją jej twórców było, aby zarówno jej treść, jak i forma skłaniały młode pokolenie dziennikarzy do refleksji wokół określonych wartości, ale także, by stała się ona rodzajem duchowego przewodnika i punktem odniesienia w czasie studiów i późniejszej pracy zawodowej.



Sugerujemy list polecony lub kurier - gwarancja dostarczenia!
List ekonomiczny i priorytet na własne ryzyko !!!

- Możliwy odbiór osobisty tylko po wcześniejszym skontaktowaniu
- Możliwość zwrotu towaru do 10 dni, szczegóły na stronie o mnie (Dz.U.z 31.03.2000r.art.7 u.1.)

- W ofercie ponad 60 tyś książek.