Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DZIEJE SZKOLNICTWA WIĘZIENNEGO 1[zasłonięte]945-20 WIĘZIENIE

24-03-2015, 0:01
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 21.50 zł     
Użytkownik E-KODEKS
numer aukcji: 5175650124
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 2   
Koniec: 23-03-2015 23:46:02

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
Dariusz Widelak


EDUCATING PRISONERS

IN THE POLISH PENAL SYSTEM

(1945 — 2005)



[ EDUKACJA SKAZANYCH

W POLSKIM SYSTEMIE PENITENCJARNYM

(1945 — 2005) ]


 
rok wyd. 2008, stron 184, bibliografia, aneks,
miękka oprawa foliowana, format ok. 23,5 cm x 16,5 cm


Z notatki wydawniczej :


Praca została pomyślana jako zarys dziejów szkolnictwa przywięziennego
w Polsce w latach 1945–2005. Uwzględniono tło historyczne i polityczne, 
na jakim rozwijała się szkoła przywięzienna.
Wszystkie treści zamieszczono w kilku rozdziałach, w których podjęto kwestie:
tradycji nauczania w więzieniach na przestrzeni wieków,
współczesne uwarunkowania rozwoju szkół w zakładach karnych,
podstawy prawne funkcjonowania szkół przywięziennych,
sieć i organizację tego szkolnictwa.
Określono, jakie typy i rodzaje szkół tworzą sieć
oraz w jakim zakresie dokonywał się rozwój ilościowy szkolnictwa w zakładach karnych,
łącznie ze zmianami związanymi z reformą oświaty w 1999 roku. 
Przedstawiono nauczycieli szkół przywięziennych i uczniów szkół przywięziennych
oraz główne motywy podejmowania nauki przez skazanych
na karę pozbawienia wolności.
Publikacja skierowana jest do historyków oświaty,
osób zajmujących się resocjalizacją i penitencjarystyką oraz studentów resocjalizacji


The book was meant to present the outline of in-prison schooling in Poland
in the period of 1945–2005. Historical and political background of its
development was taken into consideration. All the contents were
presented in several chapters dealing with: the tradition of teaching in
prisons over centuries, contemporary conditions of the development of
schools in prisons, legal foundation regulating the functioning of in-prison
schools, network and organization of this type of education.
Types and kinds of schools creating the network were described as well as
the range of quantitative development of schooling in prisons, including the
changes connected with educational reform in 1999. Not only teachers of
these schools were introduced but also students and their different
reasons for taking up education while being imprisoned. That publication is
aimed at historians of education, those dealing with rehabilitation and
penitentiary system and law as well as at students of rehabilitation.
That publication is aimed at historians of education, those dealing with
rehabilitation and penitentiary system and law as well as at students of
rehabilitation.


Uwaga : książka wydana w jęz. angielskim !


 

[SPIS TREŚCI ]

CONTENTS

INTRODUCTION

CHAPTER ONE - THE TRADITIONS OF ORGANIZING EDUCATION IN CLOSED ENVIRONMENTS

1. The origins of the prison school system
2. The general profile of the prison education system in Poland between the two World Wars

CHAPTER TWO - CONTEMPORARY CONDITIONINGS BEHIND THE DEVELOPMENT OF SCHOOLS IN PENAL ESTABLISHMENTS

1. The tasks of the prison school system in the light of legal acts
2. Transformations of the conception of the prison-based vocational school system
3. Transformations of the conception of the prison comprehensive school system

CHAPTER THREE - THE NETWORK AND ORGANIZATION OF THE PRISON SCHOOL SYSTEM

1. The outside-prison conditionings of educating the sentenced
1.1. The school system
1.2. The system of evaluation and examining
1.3. The teacher
1.4. The program reform
2. Types and kinds of schools - the network of schools
3. Organization of the educational process
4. The quantitative development of the prison school system
5. Supervision over the prison school system
6. Cooperation of schools with the personnel of penal establishments
7. Exercising pedagogical supervision by school principals and the interior measurement of schools' work quality
8. The external measuring of work quality of schools
9. Difficulties with realizing the didactics- and rehabilitation-oriented tasks in prison schools

CHAPTER FOUR - TEACHERS AND LEARNERS OF PRISON SCHOOLS

1. Teachers' qualifications
2. An evaluation of the conditions and character of the education process
3. The specific character of teachers' work in a closed environment
4. Learners of prison schools and their characteristics
5. Effects of vocational education

CONCLUSION

Annexes
Bibliography
List of tables and diagrams
List of names of institutions (in Polish), their equivalents (in English) and the abbreviations used in the book

Summaries:
Polish
German
English

 
KAŻDY OFEROWANY EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY
W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH
DEFEKTÓW DRUKARSKICH !


ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA PEŁNEJ OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS !!!


W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.


 

Odbiór osobisty w Księgarni E-KODEKS jest możliwy wyłącznie

w Punkcie Dystrybucyjnym

Gliwice ul. Czapli 9

po wcześniejszym ustaleniu terminu.

 

Na życzenie książki wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej

(list polecony ekonomiczny lub list polecony priorytetowy, a powyżej 2 kg jako paczka pocztowa).