Jak pomóc dziecku z dysfunkcją ruchu
B.Arusztowicz
stron 104
Spis treści
Wstęp .................................................................................. 9
I. Koncepcja samego siebie........................................................11
II. Akceptacja samego siebie.................................................25
m Akceptacja chorego dziecka przez otoczenie............................36
IV. Aspiracje i plany dzieci i młodzieży z dysfunkcją narządu ruchu......44
V. Psychologiczne i socjologiczne czynniki determinujące losy
dziecka z dysfunkcją narządu ruchu................................................51
VI. Sprawność fizyczna dziecka a jego powodzenie życiowe...........58
T1 Adaptacja dziecka z dysfunkcją narządu ruchu do życia
w społeczeństwie...................................................................64
TH. Uczestnictwo dzieci i młodzieży niepełnosprawnych
w turystyce, sporcie i w życiu społcczno-kulturalnym....................73
IX. Dysproporcje pomiędzy założeniami a osiągnięciami dziecka
niepełnosprawnego w porównaniu z jego zdrowymi rówieśnikami...79
X. Udział instytucji i organizacji w trosce o lepsze jutro dziecka
z dysfunkcją narządu ruchu........................................................85
XI. Niektóre choroby powodujące zniekształcenia i zaburzenia
funkcji w narządzie ruchu ..........................................................
Zakończenie....................................................................................99
Bfbliografia.....................................................................................101