Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dziecko w świecie wartości T.1 Część pierwsza

28-02-2012, 14:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713454
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 9   
Koniec: 30-01-2012 09:52:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 220
Format: B5
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona



Dziecko w świecie wartości T.1 Część pierwsza. Aksjologiczne barwy dziecięcego świata

Kazimierz Denek, Urszula Morszczyńska, Wojciech Morszczyński, Stanisław Czesław Michałowski

Książka jest 14 tomem z serii 'Nauczyciele-nauczycielom'. Ujmuje ona problematykę wartości w szerokim zakresie. Ukazuje ich znaczenie dla edukacji, wydobywa istotne cechy samego pojęcia 'wartości', przedstawia „typy omówień” funkcjonujące w literaturze i mowie potocznej, systematyzuje klasy wartości i przybliża, na podstawie wnikliwie opracowanych wyników badań, aksjologiczne barwy dziecięcego świata. To właśnie może stanowić o jej sile oddziaływania i użyteczności w wychowywaniu zarówno w szkole, jak i rodzinie. Końcowa część książki prezentuje sposoby wprowadzania dziecka w świat wartości rodzinnego domu, w którym stanowią one 'nieodzowną busolę życia”.

Część pierwsza jest syntetycznym ujęciem dotyczącym sposobów definiowania pojęcia „wartości” i poszukiwania jego istotnych cech z punktu widzenie różnych dyscyplin naukowych. Akcentuje znaczenie rozpoznawania i wyjaśniania wartości za pomocą odpowiednio dobranych technik i narzędzi.

Część druga akcentuje nieobecne jak dotąd w pedagogicznej aksjologii widzenie świata wartości przez dziecko

Część trzecia prezentuje cechy rodziny jako pierwotnego środowiska życia, w którym dziecko przyswaja pewne wartości, zaś wybory, których musi dokonywać dziecko, mogą być tylko wówczas korzystne, jeżeli będą prowadzić do samoakceptacji i więzi z podstawowymi wartościami: miłością, życzliwością i zrozumieniem.




Spis treści

Wstęp

Introduction

 

Część pierwsza

Wartość jako źródło edukacji

Wstęp

I.                     Istota wartości

II.                   Kategorie wartości

III.                  Wartości poznawcze

IV.               Wartości uniwersalne

V.                 Podstawy klaryfikacji wartości

VI.               Techniki klaryfikacji wartości

VII.              Porządek wartości

VIII.            Rola wartości w edukacji

IX.               Czy mamy do czynienia z kryzysem wartości

Przypisy

Problemy – Poszukiwania – Inspiracje

Streszczenie

Summary

 

Część druga

Aksjologiczne barwy świata dziecięcego

 

Wstęp: człowiek, pedagogika i wartości

I.                     Doświadczanie i poznawanie wartości

  1. Aksjologia a badanie wartości w naukach humanistycznych
  2. O subiektywizmie potocznym i rzeczywistym wartości
  3. Pojęcie wartości
  4. Doświadczanie a poznawanie wartości

II.                   Świat wartości i dóbr

  1. Klasy wartości
  2. Wartości dóbr
  3. Wartości ugruntowane organicznie
  4. Wartości duchowe
  5. Hierarchia wartości

III.                  Dobro i zło w dziecięcym świecie

  1. Odcienie dobroci i zła
  2. Kontury dobra i zła w dziecięcym świecie
  3. Dobroć dziecka w oczach dzieci

IV.               Wartości cenione i antywartości odrzucane przez dzieci

  1. Założenia teoretyczne i metodologiczne badań dziecięcych systemów wartości
  2. Konstrukcja ankiety do badania preferencji aksjologicznych
  3. Dziecięcy świat wartości a preferencje aksjologiczne dorosłych

V.                 Oceny, normy i powinności

  1. Oceny
  2. Ocenianie w szkole
  3. Normy
  4. Normy moralne a reguły słusznego czynu
  5. Normy i powinności w szkole

VI.               Słowniczek określeń wartości

Przypisy

Problemy – Poszukiwania – Inspiracje

Streszczenie

Summary

 

Część trzecia

Życie w rodzinie a budowanie świata wartości

Wstęp

I.                     Rodzina miejscem i rozwoju dziecka

II.                   Dziecko najcenniejsza wartością osobową

III.                  Budowanie hierarchii wartości w relacjach rodzinnych

IV.               Wychowanie „mądrościowe” w rodzinie, czyli o dobrym wykorzystaniu wiedzy

V.                 Wartości i komunikacja w rodzinie. Projekty – scenariusze – warsztaty

Aneks 1 – Odpowiedzi, które zaprzeczają uczuciom

Aneks 2 – Jaka jest twoja natychmiastowa reakcja?

Aneks 3 – Potwierdzanie uczuć

Aneks 4 – Widziane oczami rodziców – część I

Aneks 5 – Widziane oczami rodziców – część II

Aneks 6 – Widziane oczami dziecka – część I

Aneks 7 – Widziane oczami dziecka – część II

Przypisy

Problemy – Poszukiwania – Inspiracje

Streszczenie

Summary