Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dziecko ryzyka a wychowanie - Minczakiewicz E.NOWA

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 22.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715157
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 9   
Koniec: 30-01-2012 10:13:29

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2005
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 308
Format: 16.0x23.0cm
Rok wydania: 2005
Oprawa: Miękka

Dziecko ryzyka a wychowanie

Minczakiewicz Elżbieta, Grzyb Barbara, Gajewski Łukasz


W prezentowanym opracowaniu znaleźć można informacje na temat rozwoju małego dziecka i czynników wspomagających ów rozwój. Opisuje on wskaźniki ułatwiające poznanie dziecka, jego możliwości i potrzeby. Zawiera ponadto m.in. program psychostymulacji funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci z zaburzeniami w rozwoju, kwestionariusz do badania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, arkusz zachowania się dziecka w zabawie, przykłady zabawek aktywizujących dziecko, rysowanych wierszyków i zagadek służących do rozwijania funkcji spostrzegania wzrokowego i słuchowego, pamięci, uwagi, wyobraźni, myślenia, mówienia i rozumienia, a także usprawniania rączek. Książka adresowana jest do rodziców (zwłaszcza dzieci ryzyka: wcześniactwo, ryzyka porodowych urazów mózgu, wad genetycznych - Zespół Downa), opiekunów, nauczycieli placówek przedszkolnych i szkolnych, studentów psychologii i pedagogiki (zwłaszcza pedagogiki specjalnej i opiekuńczo-wychowawczej), pracowników domów pomocy, społecznej oraz ośrodków wczesnej interwencji.



SPIS TREŚCI

Wstęp

Dziecko jest jak roślinka wymagająca troski i czułości. Ile rodzicielskiej miłości, tyle w sercu i umyśle dziecka dumy i radości

Karta obserwacyjna z inwentarzem wskaźników rozwoju psychomotorycznego dzieci od urodzenia do 3(5) roku życia

Prawidłowo funkcjonujący słuch to podstawa rozwoju mowy dziecka

Wybrane przykłady

Model wychowania dziecka w rodzinie dziecka w rodzinie znaczącym predyktorem jego wychowania

Narodziny dziecka jako czynnik kształtujący relacje i więzi w rodzinie

Ojciec w rodzinie i jego szczególna rola w wychowaniu dziecka

Modelowe wzorce funkcjonowania rodzin wychowujących dziecko

Obarczone deficytami rozwoju

Model 1

Model 2

Model 3

Model 4

Jak pomagać dziecku poznawać świat I jego tajemnice?

Zabawa, która sprawia radość dziecku, a rodzicom ukazuje jego sukcesy i efekty rozwoju

Propozycja 1

Propozycja 2

Propozycja 3

Propozycja 4

Propozycja 5

Propozycja 6

Propozycja 7

Co słyszy nienarodzone dziecko?

Znaczenie wsparcia społecznego w życiu rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne

Aneks

Program stymulacji funkcji percepcyjno-motorycznych u małych dzieci oraz u dzieci z zaburzeniami rozwoju

Percepcja wzrokowa

Percepcja słuchowa

Percepcja dotykowa

Percepcja węchowa

Percepcja smakowa

Percepcja ruchów ciała i sposobów uczenia się ich poprzez naśladowanie

Przykład prostej wielofunkcyjnej zabawki dla małych dzieci oraz dla niektórych dzieci z opóźnieniem rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych

Specjalne pomoce do ćwiczeń manualnych – płytki manipulacyjne

I. Środki dydaktyczne dla dzieci głębiej i głęboko upośledzonych umysłowo

II. Ćwiczenia manualne

III. Płytki manipulacyjne

IV. Opis wykonania płytek manipulacyjnych

Zestaw pomocniczy do ćwiczeń manualnych układanka-szablon

Instrukcja zabawki

Przykłady zabaw dla dzieci z dysfunkcją narządu słuchu i tych, które zabawa ta może zainspirować i zainteresować

Przykłady wzorów dokumentów

Kwestionariusz wywiadu z rodzicami dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną

Charakter i zakres wsparcia społecznego

Bibliografia

Ośrodki i punkty wczesnej interwencji i pomocy Rodzinie




Dziecko ryzyka a wychowanie - Minczakiewicz E.NOWA


otoPanel