Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Autor: Kosakowski Czesław, Zaorska Marzenna (red.)
Format: A5
Wydawnictwo: Akapit Wydawnictwo Edukacyjne Toruń
Liczba stron: 224
Stan: badrzo dobry (minus za przykurzone brzegi kartek i deykację profesora dla mnie, mogę zakorektorować lub usunąć kartkę)
Na strukturę książki składa się pięć części. Pierwszą z nich, zatytułowaną "Zagadnienia ogólnopedagogiczne" otwiera artykuł wprowadzający w tematykę, nie tylko tej części ale i całej książki. Jego autorem jest Cz. Kosakowski, który zatytułował go "Niepełnosprawność ludzka". W kolejnym tekście (autorzy: U. Horsch, Ch. Fautz, S. Bischoff) zaprezentowano polsko-niemiecki projekt promujący wychowanie dialogowe. Dwa kolejne opracowania (autorkami są: M. Dworznikowska i A. Surażyńska) skoncentrowane zostały na wybranych zagadnieniach kształcenia specjalnego oraz opieki rehabilitacyjnej nad dzieckiem. Z kolei M. Żelechowska i A. Żyta zajęły się kwestią pomocy osobom z upośledzeniem umysłowym, zaś E. Binięda zespołem wypalenia się u nauczycieli. Część druga pt. "Integracyjne formy kształcenia osób z zaburzeniami rozwojowymi" zawiera 6 artykułów, których autorzy m.in. omawiają: sytuację dziecka niepełnosprawnego w szkole masowej (Cz. Kosakowski), kształcenie integracyjne osób ze zaburzeniami sprzężonymi (M. Zaorska), integracyjne formy pomocy osobom dorosłym z upośledzeniem umysłowym (A. Krause), wspomaganie rozwoju dziecka z złożonymi anomaliami słuchu i wzroku (M. Zaorska) oraz dzieci autystycznych (W. Jabłońska, I. Olszewska, D. Zakrzewska). Tę część dopełnia opracowanie A. Pasymowskiego poświęcone problematyce dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym przebywającemu w internacie. Na zagadnieniach edukacji lekko upośledzonych umysłowo koncentrują swoja uwagę autorki tekstów zamieszczonych w części trzeciej (A. Wasilewska, B. Klimek, M. Zielska, T. Kozłowska). Natomiast teksty D. Kaniewskiej, I. Sulikowskiej, T. Starzyńskiej, J. Jasko i B. Michałowskiej ukazują różne wymiary kształcenia i rehabilitacji głębiej upośledzonych umysłowo. Ostatnia - piąta - część książki przynosi naświetlenie wybranych problemów kształcenia osób z różnymi zaburzeniami rozwoju (M. Dworznikowska, U. Byczkowska, T. Wasilewska, W. Kuczyńska, M. Zaorska, S. Nosarzewska).
Część I. Zagadnienia ogólnopedagogiczne
Część II. Integracyjne formy kształcenia osób z zaburzeniami rozwojowymi
Część III. Edukacja lekko upośledzonych umysłowo
Część IV. Kształcenie i rehabilitacja głębiej upośledzonych umysłowo
Część V. Wybrane problemy kształcenia osób z różnymi zaburzeniami rozwoju
Gorąco zachęcam do licytacji:)