Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych

26-06-2015, 12:43
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 19.99 zł     
Użytkownik cykalmen12345
numer aukcji: 5456724891
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 1   
Koniec: 26-06-2015 12:00:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2000
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych

 

 

Autor: Kosakowski Czesław, Zaorska Marzenna (red.)

 

ISBN: 83-[zasłonięte]248-8-0

Format: A5

Wydawnictwo: Akapit Wydawnictwo Edukacyjne Toruń

 

Liczba stron: 224

Stan:  badrzo dobry (minus za przykurzone brzegi kartek i deykację profesora dla mnie, mogę zakorektorować lub usunąć kartkę)

 

Na strukturę książki składa się pięć części. Pierwszą z nich, zatytułowaną "Zagadnienia ogólnopedagogiczne" otwiera artykuł wprowadzający w tematykę, nie tylko tej części ale i całej książki. Jego autorem jest Cz. Kosakowski, który zatytułował go "Niepełnosprawność ludzka". W kolejnym tekście (autorzy: U. Horsch, Ch. Fautz, S. Bischoff) zaprezentowano polsko-niemiecki projekt promujący wychowanie dialogowe. Dwa kolejne opracowania (autorkami są: M. Dworznikowska i A. Surażyńska) skoncentrowane zostały na wybranych zagadnieniach kształcenia specjalnego oraz opieki rehabilitacyjnej nad dzieckiem. Z kolei M. Żelechowska i A. Żyta zajęły się kwestią pomocy osobom z upośledzeniem umysłowym, zaś E. Binięda zespołem wypalenia się u nauczycieli. Część druga pt. "Integracyjne formy kształcenia osób z zaburzeniami rozwojowymi" zawiera 6 artykułów, których autorzy m.in. omawiają: sytuację dziecka niepełnosprawnego w szkole masowej (Cz. Kosakowski), kształcenie integracyjne osób ze zaburzeniami sprzężonymi (M. Zaorska), integracyjne formy pomocy osobom dorosłym z upośledzeniem umysłowym (A. Krause), wspomaganie rozwoju dziecka z złożonymi anomaliami słuchu i wzroku (M. Zaorska) oraz dzieci autystycznych (W. Jabłońska, I. Olszewska, D. Zakrzewska). Tę część dopełnia opracowanie A. Pasymowskiego poświęcone problematyce dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym przebywającemu w internacie. Na zagadnieniach edukacji lekko upośledzonych umysłowo koncentrują swoja uwagę autorki tekstów zamieszczonych w części trzeciej (A. Wasilewska, B. Klimek, M. Zielska, T. Kozłowska). Natomiast teksty D. Kaniewskiej, I. Sulikowskiej, T. Starzyńskiej, J. Jasko i B. Michałowskiej ukazują różne wymiary kształcenia i rehabilitacji głębiej upośledzonych umysłowo. Ostatnia - piąta - część książki przynosi naświetlenie wybranych problemów kształcenia osób z różnymi zaburzeniami rozwoju (M. Dworznikowska, U. Byczkowska, T. Wasilewska, W. Kuczyńska, M. Zaorska, S. Nosarzewska).

 

Część I. Zagadnienia ogólnopedagogiczne

Część II. Integracyjne formy kształcenia osób z zaburzeniami rozwojowymi

Część III. Edukacja lekko upośledzonych umysłowo

Część IV. Kształcenie i rehabilitacja głębiej upośledzonych umysłowo

Część V. Wybrane problemy kształcenia osób z różnymi zaburzeniami rozwoju

  

 

 

Gorąco zachęcam do licytacji:)