Spis
treści
Wstęp (KRYSTYNA
BARŁÓG).
7
KRYSTYNA
BARŁÓG
Życiorys prof. drahab.
Janusza Homplewicza.
13
| JANUSZ HOMPLEW1CZ
|
Wiązki świateł etyki
pedagogicznej w pryzmacie wychowywania
niepełno-
sprawnych
21
WALDEMAR
FURMANEK
Klawiatura problemów
pedagogiki w pracach Janusza Homplewicza .
31
JERZY
NIEMIEC
Wspomnienie o prawdziwej
przyjaźni, tej „na zawsze" .
37
KAZIMIERZ
DENEK
Język jako nośnik wartości.
Chrońmy go!
44
KAZIMIERZ
SZMYD
Dziecko i nauczycie] wobec
zagrożeń wychowania doby „postnowoczesnej"
75
KRYSTYNA
BARŁÓG
Wspomaganie rozwoju dzieci
zagrożonych zaburzeniami rozwoju .
85
ALEKSANDRA
MACH
Z badań nad przystosowaniem
psychospołecznym osób z
upośledzeniem
umysłowym w stopniu
lekkim
108
IZABELA MARCZYKOWSKA, ANNA
POTOCKA
Działalność Ośrodka
Wczesnej Interwencji jako oferta pomocy dziecku i
je-
go rodzinie .
123
ELŻBIETA
KLĘCZEK
Specjalistyczna Placówka
Wsparcia Dziennego i Wczesnego
Wspomagania
Rozwoju Dziecka -
realizacją zadań w zakresie wspierania rodzin z
dziec-
kiem niepełnosprawnym
135
ELŻBIETA
SZUTY
Możliwości wsparcia
rehabilitacyjnego niepełnosprawnych dzieci w
szkole
integracyjnej
147
ELŻBIETA
JURKIEWICZ
Z doświadczeń integracji
dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w
Szkole
Podstawowej nr 22 w
Rzeszowie .
LUCYNA
KORYL
Doświadczenia z pracy
terapeutyczno-wychowawczej
indywidualnego
przypadku dziecka z
uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej
.
ILONA
CZYŻ
Problemy komunikacji u
dzieci z cechami autystycznymi
.
KATARZYNA
HUL
Rehabilitacja społeczna
osób niesłyszących poprzez turystykę i sport
(oferta
wsparcia Polskiego Związku
Głuchych w
Rzeszowie).
MAŁGORZATA
BUSZ
Nowe spojrzenie na
rehabilitację - realną możliwością zaspokajania
potrzeb
życiowych oraz
samorealizacji studentów z dysfunkcją słuchu
uczelni rze-
szowskich
,.',
JOANNA
SEBASTIANKA
Rodzeństwo pełnosprawne
osób niepełnosprawnych intelektualnie
2
JUSTYNA
BEREŚ
Wieloaspektowość i
kompleksowość wsparcia społecznego rodzin
wycho-
wujących dziecko
autystyczne
2
MAGDALENA
GOŁASZEWSKA
Wieloaspektowość wsparcia
społecznego rodzin wychowujących
dziecko
upośledzone umysłowo w
stopniu lekkim
2
Notki o Autorach
2i
|