Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DZIECKO NIEPELNOSPRAWNE - PROGRAMY WYROWNAWCZE

28-01-2012, 0:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 30 zł     
Użytkownik SIWYDTP
numer aukcji: 2019295246
Miejscowość Ostrołęka
Wyświetleń: 8   
Koniec: 25-01-2012 01:13:43
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

FAKTURY VAT

Wszystkie informacje
potrzebne do sfinalizowania
aukcji znajdą się w e-mailu
który otrzymasz
po wygraniu aukcji
od serwisu allegro.
Numery konta
także na stronie O MNIE
oraz poniżej

Proszę zapoznać się
z warunkami sprzedaży
dostępnymi na stronie
"O mnie".


BEZPIECZNE
PAKOWANIE

Kontakt:
[zasłonięte]@interia.pl

TEL. 510 956 553

Więcej informacji
kontaktowych
można znaleźć na stronie
"O mnie"

Formy płatności:
Przelew na konto w:

Bank PKO INTELIGO
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]64012[zasłonięte]036

WBK BANK ZACHODNI
981[zasłonięte]101400[zasłonięte]00105[zasłonięte]243



oraz bez prowizji
z każdego konta za pośrednictwem

Płatności Allegro

lub

Ewentualnie
ODBIÓR OSOBISTY

 

Przesyłki staram się 
wysyłać jeszcze tego
samego dnia po
zaksięgowaniu
przelewu lub
dnia następnego.

Shipping total
World Tariff
posts Polish PAYPAL

Jeśli  po otrzymaniu
przesyłki
nie będziesz
do końca
zadowolony
z zakupionego
produktu,
skontaktuj się z nami!

 

 
 
 
KLIKNIJ !!! Pokaż wszystkie aukcje sprzedającego !!! KLIKNIJ 
 
OPIS

Autor

Red. Krystyna BARŁÓG

Tytuł

Dziecko niepełnosprawne w programach oddziaływań wyrównawczych

Rok wydania

Wydawnictwo

ilustracje zdjęcia rysunki

Stron

Okładka, oprawa

Stan i inne informacje

2007

Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

tak

266

miękka

NOWA

Opis

Wstęp

Współcześnie obserwuje się wielowymiarowe postrzeganie niepełnosprawności. Jednocześnie niepełnosprawność postrzega się aksjologicznie, całościowo i systemowo we wspomaganiu jed­nostki, przyjmując, że człowiek jako osoba (persona) wypełnia określone funkcje, zadania własnego osobowego życia jak też przejawia różnorodne zakresy i płaszczyzny własnej aktywności, interaktywnie funkcjonując w określonym środowisku społecznym i kulturowym.

We współczesnym holistycznym postrzeganiu niepełnosprawno­ści pojmowanej antropologicznie uzasadnione jest uwzględnianie wielu płaszczyzn i zależności, w tym szczególnie własnej aktywno­ści - działania osobistego jak i aktywnego współuczestnictwa w życiu społecznym.

W takiej perspektywie głęboko humanistycznej i podmiotowej re­habilitacja staje się również holistycznie złożonym procesem, którego celem jest dążenie do lepszej jakości życia osób z niepełnosprawno­ścią dla ich jak najpełniejszej międzyludzkiej aktywności, poczucia sensu życia, osiągania wielowymiarowego dobrostanu. Polska kon­cepcja rehabilitacji kompleksowej i zintegrowanej nadal napotyka wiele barier i trudności w pełnej realizacji. Spośród problemów wiele zastrzeżeń budzi nadal ograniczona możliwość jak najwcześniejszej diagnozy i interwencji na rzecz profilaktycznych oddziaływań kom-pensacyjno-wyrównawczych i zaradczych zmniejszających zakres niepełnosprawności. Słabością systemu skoordynowanych systemo­wych oddziaływań medyczno-psychologiczno-społecznych są nadal bariery i stereotypy społeczne, które niejednokrotnie są przejawem braku wiedzy i doświadczeń, ograniczając efektywność kompleksowej rehabilitacji. Szczególna rola przypada tu diagnozie, profilaktyce i prewencji w osiąganiu samoskuteczności.

 

spis treści lub fragment

Spis treści

 

Wstęp (KRYSTYNA BARŁÓG).    7

 

KRYSTYNA BARŁÓG

Życiorys prof. drahab. Janusza Homplewicza. 13

 

| JANUSZ HOMPLEW1CZ |

 

Wiązki świateł etyki pedagogicznej w pryzmacie wychowywania niepełno-

sprawnych  21

 

WALDEMAR FURMANEK

Klawiatura problemów pedagogiki w pracach Janusza Homplewicza . 31

 

JERZY NIEMIEC

Wspomnienie o prawdziwej przyjaźni, tej „na zawsze" . 37

 

KAZIMIERZ DENEK

Język jako nośnik wartości. Chrońmy go!  44

 

KAZIMIERZ SZMYD

Dziecko i nauczycie] wobec zagrożeń wychowania doby „postnowoczesnej"  75

 

KRYSTYNA BARŁÓG

Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych zaburzeniami rozwoju . 85

 

ALEKSANDRA MACH

 

Z badań nad przystosowaniem psychospołecznym osób z upośledzeniem

umysłowym w stopniu lekkim  108

 

IZABELA MARCZYKOWSKA, ANNA POTOCKA

Działalność Ośrodka Wczesnej Interwencji jako oferta pomocy dziecku i je-

go rodzinie . 123

 

ELŻBIETA KLĘCZEK

 

Specjalistyczna Placówka Wsparcia Dziennego i Wczesnego Wspomagania

Rozwoju Dziecka - realizacją zadań w zakresie wspierania rodzin z dziec-

kiem niepełnosprawnym 135

 

ELŻBIETA SZUTY

 

Możliwości wsparcia rehabilitacyjnego niepełnosprawnych dzieci w szkole

integracyjnej  147

ELŻBIETA JURKIEWICZ

 

Z doświadczeń integracji dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w Szkole

Podstawowej nr 22 w Rzeszowie .

 

LUCYNA KORYL

 

Doświadczenia z pracy terapeutyczno-wychowawczej indywidualnego

przypadku dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej .

 

ILONA CZYŻ

Problemy komunikacji u dzieci z cechami autystycznymi .

 

KATARZYNA HUL

 

Rehabilitacja społeczna osób niesłyszących poprzez turystykę i sport (oferta

wsparcia Polskiego Związku Głuchych w Rzeszowie).

 

MAŁGORZATA BUSZ

 

Nowe spojrzenie na rehabilitację - realną możliwością zaspokajania potrzeb

życiowych oraz samorealizacji studentów z dysfunkcją słuchu uczelni rze-

szowskich ,.',

 

JOANNA SEBASTIANKA

Rodzeństwo pełnosprawne osób niepełnosprawnych intelektualnie  2

 

JUSTYNA BEREŚ

 

Wieloaspektowość i kompleksowość wsparcia społecznego rodzin wycho-

wujących dziecko autystyczne  2

 

MAGDALENA GOŁASZEWSKA

 

Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko

upośledzone umysłowo w stopniu lekkim  2

 

Notki o Autorach  2i