Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dziecko niepełnosprawne w rodzinie I. Obuchowska

28-01-2012, 7:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 2021777856
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 16   
Koniec: 26-01-2012 14:24:34

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji
z naszej księgarni

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i per fekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

SuperSprzedawca

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

      Tytuł
      Dziecko niepełnosprawne w rodzinie

      Dziecko niepełnosprawne w rodzinie  I. Obuchowska

       

      Autor


      Redaktor: Irena Obuchowska

      Opis

      Wydawnictwo WSiP
      ISBN[zasłonięte]978-83-07257-4

      War szawa 2008, wydanie 5, format 145 x 205 mm, objętość 589 str., oprawa miękka

      Jest to trzecie wydanie poradnika przedstawiającego w tak całościowy sposób problematykę funkcjonowania w rodzinie dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. W części ogólnej skoncentrowano się na najważniejszych problemach, jakie napotykająrodzice od urodzenia dziecka do jego pełnoletności. W części szczegółowej omówiono sytuacje związane z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

      Spis Treści

      Wprowadzenie — Irena Obuchowska
      CZĘŚĆ I
      RODZINA A DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
      1. Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych — Andrzej Twardowski
      1.1. Systemowy model funkcjonowania rodziny
      1.2. Przeżycia emocjonalne rodziców
      1.2.1. Przeżycia emocjonalne rodziców po uzyskaniu informacji o niepełnosprawnościdziecka
      1.2.2. Czynniki warunkujące przeżycia emocjonalne rodziców
      1.2.3. Przemiany przeżyć emocjonalnych rodziców wraz z rozwojem dziecka
      1.3. Funkcjonowanie społeczne rodziny
      1.3.1. Postawy otoczenia społecznego wobec osób niepełnosprawnych i ich rodzin
      1.3.2. Społeczna przynależność rodziny
      1.3.3. Integracja społeczna rodziny
      1.4. Sytuacja materialno-bytowa i organizacja życia w rodzinie
      1.4.1. Zmiany w sytuacji bytowej rodziny
      1.4.2. Zmiany w organizacji życia rodzinnego i w funkcjonowaniu rodziny
      Bibliografia
      2. Psychologiczna i społeczna sytuacja dzieci niepełnosprawnych — Lech Kowalewski
      2.1. Podstawowe założenia
      2.1.1. Zmienność i zróżnicowanie sytuacji psychologicznej i społecznej dzieci niepełnosprawnych
      2.1.2. Przystosowywanie się dzieci do niepełnosprawności a przystosowanie do życia
      2.1.3. Stadialność procesu przystosowywania się do niepełnosprawności
      2.1.4. Cechy wspólne procesu przystosowywania się do niepełnosprawności
      2.2. Dynamika zmian w sytuacji psychologicznej i społecznej w procesie przystosowywania się dzieci do niepełnosprawności

      2.2.1. Stadium doznania niepełnosprawności
      — Charakterystyka przemian osobowościowych
      — Sytuacja psychologiczna
      — Sytuacja społeczna
      — Stopniowe nabywanie niepełnosprawności
      — Uświadomienie sobie własnej odmienności przez dzieci z niepełnosprawnością wrodzoną
      2.2.2. Stadium uświadomienia sobie ograniczeń
      — Charakterystyka przemian osobowościowych
      — Sytuacja psychologiczna
      — Sytuacja społeczna
      2.2.3. Stadium prób funkcjonowania z niepełnosprawnością
      — Charakterystyka przemian osobowościowych
      — Sytuacja psychologiczna
      — Sytuacja społeczna
      — Kontakty z rodzicami
      2.2.4. Stadium przystosowania do niepełnosprawności
      — Charakterystyka przemian osobowościowych
      — Sytuacja psychologiczna
      — Sytuacja społeczna
      2.3. Zakończenie
      Bibliografia
      3. Ogólne problemy wychowania w rodzinie dzieci niepełnosprawnych — Ewa Muszyńska
      3.1. Istota i właściwości wychowania
      3.2. Cele wychowania dziecka niepełnosprawnego
      3.2.1. Samodzielność
      3.2.2. Odporność emocjonalna
      3.2.3. Optymizm
      3.2.4. Samoakceptacja
      3.2.5. Umiejętność funkcjonowania społecznego
      — Komunikatywność
      — Prospołeczność i umiejętność współdziałania
      — Asertywność i umiejętność rozwiązywania problemów interpersonalnych
      3.3. Środowiskowe uwarunkowania oddziaływań wychowawczych
      Bibliografia
      Literatura dla rodziców do części I

      CZĘŚĆ II
      WYCHOWANIE DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH
      1. Wychowanie dzieci niesprawnych umysłowo
      1.1. Dzieci z trudnościami w uczeniu się — Anna Brzezińska
      1.1.1. Ogólna charakterystyka funkcjonowania dzieci z trudnościami w uczeniu się
      1.1.2. Analiza pojęcia „trudności w uczeniu się”
      1.1.3. Przyczyny odmiennego rozwoju dziecka i trudności w uczeniu się

      1.1.4. Kliniczny obraz dzieci z trudnościami w uczeniu się
      Literatura dla rodziców
      Bibliografia
      1.2. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim — Irena Obuchowska
      1.2.1. Uwagi wprowadzające
      1.2.2. Niepełnosprawność intelektualna i jej przyczyny
      1.2.3. Charakterystyka dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
      1.2.4. Rewalidacja dziecka w rodzinie
      Literatura dla rodziców
      Bibliografia
      1.3. Dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną — Jolanta Lausch–Żuk
      1.3.1. Głębsza niepełnosprawność intelektualna jako problem społeczny
      1.3.2. Charakterystyka głębszej niepełnosprawności intelektualnej
      1.3.3. Dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w rodzinie
      — Wpływ głębszej niepełnosprawności intelektualnej dziecka na atmosferę wychowawczą w rodzinie
      — Główne problemy rozwoju i potrzeb dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
      — Podstawowe zasady rehabilitacji dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
      Literatura dla rodziców
      Bibliografia
      1.4. Dzieci z autyzmem — Ewa Pisula
      1.4.1. Charakterystyka zaburzeń autystycznych
      1.4.2. Dynamika rozwoju dzieci z autyzmem
      1.4.3. Przyczyny autyzmu
      1.4.4. Diagnozowanie zaburzeń autystycznych
      1.4.5. Terapia i edukacja
      1.4.6. Sytuacja rodziców
      Literatura dla rodziców
      Bibliografia
      2. Wychowanie dzieci niesprawnych sensorycznie
      2.1. Dzieci niedowidzące i niewidome — Roman Ossowski
      2.1.1. Ustalenia terminologiczne. Typy dzieci niepełnosprawnych
      2.1.2. Psychospołeczne następstwa braku lub uszkodzeń analizatora wzroku
      — Charakterystyka procesów poznawczych
      — Zachowania społeczne dzieci
      — Problemy samoakceptacji
      2.1.3. Możliwości rewalidacji fizyczno-zdrowotnej dzieci w rodzinie
      2.1.4. Możliwości rozwoju procesów poznawczych dzieci w rodzinie
      2.1.5. Uczenie się czynności życia codziennego
      2.1.6. Kształtowanie postawy samoakceptacji
      2.1.7. Miejsce rodziny w systemie rewalidacji dzieci niewidomych i niedowidzących
      Literatura dla rodziców
      Bibliografia
      2.2. Dzieci z wadą słuchu — Włodzimierz Pietrzak
      2.2.1. Podstawowe pojęcia, definicje
      2.2.2. Rodzaje i przyczyny wady słuchu
      2.2.3. Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności samoobsługi
      2.2.4. Początki nauczania dziecka z wadą słuchu
      2.2.5. Sposoby i środki porozumiewania się z dzieckiem z wadą słuchu
      2.2.6. Wzbogacanie doświadczeń życiowych przez zabawę
      2.2.7. Miłość rodzicielska wobec dzieci z wadą słuchu
      2.2.8. Wychowanie słuchowe dziecka z wadą słuchu — Aniela Korzon
      Literatura dla rodziców
      Bibliografia
      3. Wychowanie dzieci niesprawnych ruchowo — Barbara Szychowiak
      3.1. Specyfika rozwoju dziecka niesprawnego ruchowo 1
      3.1.1. Nieprawidłowości narządu ruchu — ich geneza i klasyfikacja
      3.1.2. Niepełnosprawność wrodzona jako czynnik modyfikujący rozwój dziecka
      3.1.3. Niepełnosprawność nabyta jako czynnik dezorganizujący psychiczne funkcjonowanie dziecka
      3.2. Sytuacje trudne w życiu dziecka niesprawnego ruchowo
      3.2.1. Sytuacje trudne związane z leczeniem
      3.2.2. Sytuacje trudne związane z interakcjami społecznymi
      3.2.3. Kształtowanie psychicznej odporności
      3.3. Pozytywny stosunek do siebie i świata
      3.3.1. Samoakceptacja
      3.3.2. Prawidłowy obraz innych ludzi
      Literatura dla rodziców
      Bibliografia
      4. Wychowanie dzieci niesprawnych somatycznie
      4.1. Dzieci przewlekle chore — Elżbieta Wielgosz
      4.1.1. Przewlekła choroba dziecka jako sytuacja traumatyzująca i jej wpływ na rozwój psychiczny dziecka
      — Co to jest choroba przewlekła?
      — Zaburzający wpływ procesu chorobowego na rozwój psychiczny dziecka
      4.1.2. Psychologiczne problemy leczenia
      — Pobyt dziecka w szpitalu
      — Ograniczenia związane z leczeniem
      — Specyficzne formy leczenia
      — Operacje i zabiegi chirurgiczne
      — Dializoterapia
      — Chemioterapia i radioterapia
      4.1.3. Zagadnienia wychowawcze u dzieci przewlekle chorych
      — Środowisko rodzinne dziecka przewlekle chorego
      — Reakcje rodzeństwa chorego dziecka
      — Dziecko przewlekle chore w szkole
      — Szpital jako środowisko wychowujące

      4.1.4. Pomoc rodzinie dziecka przewlekle chorego
      Literatura dla rodziców
      Bibliografia
      4.2. Dzieci somatycznie odmienne — Barbara Jugowar
      4.2.1. Odmienność somatyczna dziecka jako problem psychologiczny
      4.2.2. Mechanizm wpływu odmienności somatycznych na rozwój i zachowanie się dziecka
      4.2.3. Charakterystyka wybranych odmienności somatycznych
      — Zaburzenia wzrostu
      — Zakłócenia wagi ciała
      — Deformacje twarzy
      — Interseksualizm
      4.2.4. Oddziaływania wychowawcze wobec dziecka odmiennego somatycznie
      Literatura dla rodziców
      Bibliografia
      5. Wychowanie dzieci z zaburzeniami mowy — Małgorzata Fechner
      5.1. Trudności w mówieniu jako specyficzny typ niesprawności dziecka
      5.2. Rozwój mowy dziecka
      5.2.1. Ocena rozwoju mowy dziecka
      5.2.2. Kompetencja językowa a rozwój mowy dziecka
      5.2.3. Stadia rozwoju mowy dziecka
      5.3. Opóźniony rozwój mowy
      5.4. Zaburzenia mowy u dzieci
      5.4.1. Zaburzenia artykulacji u dzieci
      5.4.2. Psychogenne zaburzenia mowy
      5.4.3. Zaburzenia mowy w organicznych uszkodzeniach mózgu
      5.5. Rola rodziny w kształtowaniu prawidłowej mowy dziecka — profilaktyka logopedyczna
      5.6. Poradnictwo logopedyczne dla dzieci
      Literatura dla rodziców
      Bibliografia
      6. Wychowanie dzieci o niesprawności sprzężonej — Andrzej Twardowski
      6.1. Dzieci głuchoniewidome
      6.2. Dzieci z porażeniem mózgowym
      6.3. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie niesłyszące oraz niepełnosprawne intelektualnie niewidome
      Literatura dla rodziców
      Bibliografia
      7. Pomoc rodzinom dzieci niepełnosprawnych — Andrzej Twardowski
      7.1. Instytucjonalne formy pomocy
      7.1.1. Instytucje służby zdrowia i pomocy społecznej
      7.1.2. Instytucje oświatowe i placówki spółdzielczości inwalidów
      7.1.3. Niektóre trudności we współpracy z instytucjami
      7.2. Stowarzyszenia rodziców i organizacje inwalidzkie

      7.2.1. Stowarzyszenia rodziców
      7.2.2. Organizacje inwalidzkie
      7.3. Pedagogizacja rodziców
      7.3.1. Oddziaływania informacyjne i poradnictwo
      7.3.2. Kształtowanie u rodziców umiejętności niezbędnych przy wychowywaniu niepełnosprawnego dziecka
      7.4. Oddziaływania psychoterapeutyczne
      7.4.1. Psychoterapia rodziców
      7.4.2. Psychoterapia niepełnosprawnych dzieci
      Bibliografia
      Posłowia do kolejnych wydań
      Posłowie do wydania II — Irena Obuchowska
      Posłowie do wydania III — Irena Obuchowska
      Posłowie do wydania IV — Irena Obuchowska

      Uwagi

      Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

      NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
      ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
      Na Skróty
      dodaj do ulubionych sprzedawców nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
      Płatności

      Płatności można dokonywać na nasze konto mBank:

      logo mBank

      10 1140 [zasłonięte]40[zasłonięte]02 4[zasłonięte]920 71

      Koszty Wysyłki
      koszty przesyłki
      Odbiór Osobisty

      Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

      Stadion Olimpijski we Wrocławiu
      Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
      Al. J.I. Paderewskiego 35
      51-612 Wrocław

      Przy odbiorze osobis tym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

      Kontakt z Nami

      allegro[na]sportowo-medyczna.pl
      Telefon: 071 [zasłonięte] 54
      Gadu-Gadu:

      • Mirek, status:
      • Robert, status: