Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE INTELEKT Szkoła Rodzina

24-01-2012, 5:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 48 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2042091066
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 5   
Koniec: 16-01-2012 21:04:33

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:







47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


____K U R I E R (DPD)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 14 zł
*3 - 10 książek - 18 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 18,00 zł
* 3- 10 książek 22,00 zł *






Katarzyna Ćwirynkało (red.)

Wychowanie w edukacji specjalnej osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną(w kontekście ich autonomii i podmiotowości)    

stron: 228
format: B5
wyd.2011

" Redaktor książki pozyskała - co warto tu podkreślić - teksty wybitnych w kraju znawców tytułowej problematyki, reprezentujących znaczące w pedagogice ośrodki badań z zakresu pedagogiki specjalnej. Wymienić tu należy chociażby profesorów: Krystynę Baranowicz, Czesława Kosakowskiego, Adama Mikruta, czy też doktorów: Urszulę Bartnikowską, Elżbietę M. Minczakiewicz, Leszka Plocha, Agnieszkę Żytę. Treści książki zostały ujęte w trzy części. Pierwsza z nich przynosi publikacje podejmujące zagadnienia ogólne łączące się z wychowaniem osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część druga koncentruje się na tematyce wychowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku ich bytowania. Wśród analizowanych środowisk jest m.in. środowisko szkolne, rodzinne, internatu. Z kolei trudności wychowawcze w pracy z osobami z lekką niepełnosprawnością intelektualną stanowią przedmiot zainteresowania autorów tekstów zamieszczonych w ostatniej części. Jak zaznacza w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Teresa Żółkowska "recenzowana książka dotyczy ważnego i, niestety, rzadko analizowanego zagadnienia pedagogiki specjalnej, tj. kwestii wychowania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Niewiele publikacji poświęconych jest tej problematyce. Codzienność praktyki edukacyjnej pokazuje jednak, że jest to problem ważny i wymagający wnikliwej analizy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej. Zamieszczone w książce opracowania przygotowane są w sposób interesujący i świadczący o bardzo dobrej znajomości problematyki. Zgromadzony i opracowany w niej materiał powinien zainteresować zarówno teoretyków, jak i osoby, które bezpośrednio zajmują się edukacją niepełnosprawnych intelektualnie, tj. rodziców, nauczycieli, wychowawców, terapeutów oraz studentów i słuchaczy pedagogiki specjalnej".

Spis treści

Katarzyna Ćwirynkało
Wprowadzenie ..............

Część I
Wychowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną
– zagadnienia ogólne

Czesław Kosakowski
Rozważania nad miejscem wychowania w edukacji specjalnej ......

Krystyna Baranowicz
Miedzy postulatami a rzeczywistoscią.
Jakiej teorii wychowania potrzebuje pedagogika specjalna? ........

Agnieszka Kubarewicz
Jakim człowiekiem powinien być pedagog? Myśli Janusza Korczaka ....

Elżbieta Maria Minczakiewicz
Poczucie jakosci i sensu życia niepełnosprawnych jako czynnik
determinujacy rozwój i postępy w zakresie ich usprawniania .......

Małgorzata Trojanska
Wychowanie oparte na wartościach droga do samowychowania osób
z lekką niepełnosprawnoscią intelektualna .........

Część II
Wychowanie osób z lekka niepełnosprawnoscią intelektualną
w środowisku ich bytowania (rodzina, szkoła, internat…)

Urszula Bartnikowska
Podmiotowosc w wychowaniu dziecka
z lekką niepełnosprawnoscią intelektualną w rodzinie ...

Katarzyna Cwirynkało
Możliwosci wykorzystania systemu Antoniego Makarenki
w pracy wychowawczej w internacie dla osób
z lekką niepełnosprawnoscia intelektualna ...........

Leszek Ploch
Wychowanie do aktywnosci artystycznej uczniów
z lekką niepełnosprawnoscią intelektualną w internacie ....

Agnieszka Żyta
Uczeń z niepełnosprawnoscią intelektualną w szkole integracyjnej
– szanse i zagrożenia w opinii nauczycieli ...............

Część III
Trudności wychowawcze w pracy z osobami
z lekką niepełnosprawnoscią intelektualną

Czesław Kosakowski
Trudnosci wychowawcze w pracy z dziećmi i młodzieżą
z niepełosprawnoscią..................................

Katarzyna Cwirynkało, Monika Włodarczyk-Dudka
Trudnosci wychowawcze sprawiane przez uczniów
z lekka niepełnosprawnoscia intelektualna
a rozumienie norm społeczno-etycznych i ich sytuacja rodzinna .....

Adam Mikrut
Zaburzenia w zachowaniu młodzieży
z lekką niepełnosprawnoscią intelektualną – przejawy i uwarunkowania ............

Monika Pouch
Radzenie sobie z dyscyplinowaniem uczniów
z lekką niepełnosprawnością intelektualną – z doswiadczeń nauczyciela ............

Agnieszka Żywanowska
Problemy wieku dorastania młodzieży z lekka niepełnosprawnościa
intelektualna w kontekście jej przestrzeni życiowej ............

Informacje o Autorach ................................