|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 14 zł *3 - 10 książek - 18 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 18,00 zł * 3- 10 książek 22,00 zł * |
|
|
|
| |
|
Katarzyna Ćwirynkało (red.)
Wychowanie w edukacji specjalnej osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną(w kontekście ich autonomii i podmiotowości)
stron: 228 format: B5 wyd.2011
" Redaktor książki pozyskała - co warto tu podkreślić - teksty wybitnych w kraju znawców tytułowej problematyki, reprezentujących znaczące w pedagogice ośrodki badań z zakresu pedagogiki specjalnej. Wymienić tu należy chociażby profesorów: Krystynę Baranowicz, Czesława Kosakowskiego, Adama Mikruta, czy też doktorów: Urszulę Bartnikowską, Elżbietę M. Minczakiewicz, Leszka Plocha, Agnieszkę Żytę. Treści książki zostały ujęte w trzy części. Pierwsza z nich przynosi publikacje podejmujące zagadnienia ogólne łączące się z wychowaniem osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część druga koncentruje się na tematyce wychowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku ich bytowania. Wśród analizowanych środowisk jest m.in. środowisko szkolne, rodzinne, internatu. Z kolei trudności wychowawcze w pracy z osobami z lekką niepełnosprawnością intelektualną stanowią przedmiot zainteresowania autorów tekstów zamieszczonych w ostatniej części. Jak zaznacza w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Teresa Żółkowska "recenzowana książka dotyczy ważnego i, niestety, rzadko analizowanego zagadnienia pedagogiki specjalnej, tj. kwestii wychowania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Niewiele publikacji poświęconych jest tej problematyce. Codzienność praktyki edukacyjnej pokazuje jednak, że jest to problem ważny i wymagający wnikliwej analizy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej. Zamieszczone w książce opracowania przygotowane są w sposób interesujący i świadczący o bardzo dobrej znajomości problematyki. Zgromadzony i opracowany w niej materiał powinien zainteresować zarówno teoretyków, jak i osoby, które bezpośrednio zajmują się edukacją niepełnosprawnych intelektualnie, tj. rodziców, nauczycieli, wychowawców, terapeutów oraz studentów i słuchaczy pedagogiki specjalnej".
Spis treści
Katarzyna Ćwirynkało Wprowadzenie ..............
Część I Wychowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną – zagadnienia ogólne
Czesław Kosakowski Rozważania nad miejscem wychowania w edukacji specjalnej ......
Krystyna Baranowicz Miedzy postulatami a rzeczywistoscią. Jakiej teorii wychowania potrzebuje pedagogika specjalna? ........
Agnieszka Kubarewicz Jakim człowiekiem powinien być pedagog? Myśli Janusza Korczaka ....
Elżbieta Maria Minczakiewicz Poczucie jakosci i sensu życia niepełnosprawnych jako czynnik determinujacy rozwój i postępy w zakresie ich usprawniania .......
Małgorzata Trojanska Wychowanie oparte na wartościach droga do samowychowania osób z lekką niepełnosprawnoscią intelektualna .........
Część II Wychowanie osób z lekka niepełnosprawnoscią intelektualną w środowisku ich bytowania (rodzina, szkoła, internat…)
Urszula Bartnikowska Podmiotowosc w wychowaniu dziecka z lekką niepełnosprawnoscią intelektualną w rodzinie ...
Katarzyna Cwirynkało Możliwosci wykorzystania systemu Antoniego Makarenki w pracy wychowawczej w internacie dla osób z lekką niepełnosprawnoscia intelektualna ...........
Leszek Ploch Wychowanie do aktywnosci artystycznej uczniów z lekką niepełnosprawnoscią intelektualną w internacie ....
Agnieszka Żyta Uczeń z niepełnosprawnoscią intelektualną w szkole integracyjnej – szanse i zagrożenia w opinii nauczycieli ...............
Część III Trudności wychowawcze w pracy z osobami z lekką niepełnosprawnoscią intelektualną
Czesław Kosakowski Trudnosci wychowawcze w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełosprawnoscią..................................
Katarzyna Cwirynkało, Monika Włodarczyk-Dudka Trudnosci wychowawcze sprawiane przez uczniów z lekka niepełnosprawnoscia intelektualna a rozumienie norm społeczno-etycznych i ich sytuacja rodzinna .....
Adam Mikrut Zaburzenia w zachowaniu młodzieży z lekką niepełnosprawnoscią intelektualną – przejawy i uwarunkowania ............
Monika Pouch Radzenie sobie z dyscyplinowaniem uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną – z doswiadczeń nauczyciela ............
Agnieszka Żywanowska Problemy wieku dorastania młodzieży z lekka niepełnosprawnościa intelektualna w kontekście jej przestrzeni życiowej ............
Informacje o Autorach ................................
|
|