|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 14 zł *3 - 10 książek - 18 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 18,00 zł * 3- 10 książek 22,00 zł * |
|
|
|
| |
|
RELACJE I DOŚWIADCZENIA SPOŁECZNE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Autor: MARTA WÓJCIK, CZESŁAW KOSAKOWSKI, red.AMADEUSZ KRAUSE 374 stron format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2009
Strukturę książki oraz przyjęte założenia metodyczne wyznaczające jej konstrukcję dobrze tłumaczą Redaktorzy w "Przedmowie". Poniżej, uznając, że jest ona najlepszą rekomendacją tej jakże wartościowej publikacji, zamieszczono jej fragment: "Praca składa się z dwóch części: Część I - Problemy wspólne, Część II - Problemy swoiste. Wyodrębniając owe części uwzględniliśmy strukturę pedagogiki specjalnej jako nauki integrującej szczegółowe dziedziny wiedzy dotyczące osób z różnymi typami niepełnosprawności. Mamy więc w niej dwa poziomy teorii: teoria stanowiąca nadbudowę dla wszystkich subdyscyplin pedagogiki specjalnej - pedagogika specjalna ogólna, teoria w obszarze każdej z subdyscyplin. Część pierwsza obejmuje problematykę wspólną dla subdyscyplin pedagogiki specjalnej. Ujęliśmy ją w trzech rozdziałach: 1. Zagadnienia ogólne, 2. Wczesna diagnoza i stymulacja rozwoju dziecka z niepełnosprawnością, 3. Integracja w kształceniu i bytowaniu osób z niepełnosprawnością. Część druga obejmuje problematykę swoistą dla rehabilitacji, edukacji i społecznego bytowania osób z różnymi typami niepełnosprawności. Ujęliśmy ją w czterech rozdziałach: 4. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną, 5. Osoby z zaburzeniami widzenia i słyszenia, 6. Osoby chronicznie chore oraz z niepełnosprawnością ruchową, 7. Osoby z innymi typami niepełnosprawności. Pedagogika specjalna jest nauką o silnie wyakcentowanym celu sprawczym z uwagi na podmiot zainteresowań oraz swoiste cele, nie może się więc od tej powinności uchylać. Czas dla osoby z niepełnosprawnością może być nadzieją na skuteczną rehabilitację i edukację, ale może być i zagrożeniem, gdy jej zabraknie lub nie pojawi się w porę. Stąd też w niniejszej publikacji znalazły się artykuły o charakterze teoretycznym, ale również i takie, które są przekładem teorii na język praktyki".
SPIS TREŚCI
Przedmowa Część I Problemy wspólne Rozdział l. Zagadnienia ogólne AMADEUSZ KRAUSE, Relacje i doświadczenia społeczne osób z niepełnosprawnością - wyjściowe tezy dyskursu
ADAM MIKRUT, O paradygmacie biograficznym w pedagogice specjalnej
ZDZISŁAWA JANISZEWSKA-NIEŚCIORUK, TERESA ŻÓŁKOWSKA, Paradygmat obcego
KRYSTYNA D. RZEDZICKA, Doświadczanie relacji z obcymi
ZOFIA KONASZKIEWICZ, Doświadczenia artystyczne osób z niepełnosprawnością jako forma integracji
LUCYNA BOBKOWICZ-LEWARTOWSKA, Rola empatii i inteligencji emocjonalnej w pracy z osobami niepełnosprawnymi
KATARZYNA PARYS, Normalizacja w procesie kształcenia uczniów nie pełnosprawnych - założenia i działania
KAROL BIDZIŃSKI, Aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych a ich poczucie jakości życia i tożsamości społecznej
Rozdział 2. Wczesna diagnoza i stymulacja rozwoju dziecka z niepełnosprawnością ELŻBIETA M. MINCZAKIEWICZ, Przestrzeń tranzycjonalna dziecka z niepełnosprawnością - jako sacrum dla jego indywidualnych potrzeb, doznań i wartości
BOŻENA SIDOR, Relacje między małym dzieckiem zagrożonym niepełnosprawnością a jego rodzicami
MARTA WÓJCIK, EMILIA KOWALEWICZ, Wczesna interwencja w życiu dziecka i jego rodziny
JACEK KRAJEWSKI, KATARZYNA GÓRSKA, Ocena rozwoju psychomotorycznego dzieci w oparciu o szwajcarski psychomotoryczny test przesiewowy
JOLANTA GNITECKA, Psychomotoryka w Europie
Rozdział 3. Integracja w kształceniu i bytowaniu osób z niepełnosprawnością KRYSTYNA BARANOWICZ, Czasopisma pedagogiczne jako źródło wiedzy o niesegregacyjnym kształceniu dzieci z niepełnosprawnością
AGNIESZKA KAMYK-W A WRYSZUK, Zadania nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej
AGNIESZKA PIASECKA, Niepełnosprawność w przestrzeni medialnej - normalizacja i integracja? Kampanie społeczne
MAŁGORZATA B. SIEMIEŻ, Relacje osoby z niepełnosprawością z innymi w otaczającej przestrzeni
Część II Problemy swoiste Rozdział 1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną ALICJA RAKOWSKA, Postawy wolontariuszy Ruchu Wiara i Światło wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną
GRAŻYNA KWAŚNIEWSKA, Dorosłość dziecka z upośledzeniem umysłowym - doświadczenia matek
AGNIESZKA ŻYTA. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną a współczesne technologie informacyjno-komunikacyjne
MARCIN WLAZŁO, O możliwości włączenia literatury pięknej do dyskursu pedagogicznego na przykładzie wizerunku osób z niepełnosprawnością intelektualną w tekstach beletrystycznych
JÓZEF KOZŁOWSKI, Wykorzystanie myśli pedagogicznej Janusza Korczaka w rewalidacji dzieci z upośledzeniem umysłowym
KATARZYNA ĆWIRYNKAW, Relacje interpersonalne z rówieśnikami osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną
ANNA JANKOWSKA, KATARZYNA FRANKOWSKA, MARTA BOGDANOWICZ, Inteligencja Borderline - rozwój poglądów na temat inteligencji niższej niż przeciętna
BARBARA JACEK, Trzycalowy klucz - niepokoje terapeuty o wspólną przyszłość
MONIKA POUCH, PATRYCJA TOMACZKOWSKA, Zawsze razem - Łukasz i jego syndrom - próba normalizacji życia głęboko nie pełnosprawnego mężczyzny z Syndromem Cornelii de Lange
MONIKA D. FILIŃSKA, Zajęcia modelarsko-techniczne jako forma aktywności wpływająca na poprawę funkcjonowania społecznego osób niepełnosprawnych
MONIKA DĄBKOWSKA, JACEK BŁESZYŃSKI, MIROSŁAW DĄBKOWSKI, Postawy studentów pedagogiki oraz medycyny wobec dzieci z upośledzeniem umysłowym
SANDRA PLENCLER, Lęk rodziców wychowujących dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
ANNA FRYDLEWICZ-URBANEK, Przyczyny i przejawy zachowań agresywnych chłopca z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Analiza przypadku
IWONA LINDYBERG, Kultura organizacyjna w Warsztacie Terapii Zajęciowej
EWA GAŁKA, Problemy dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną - z doświadczeń placówek Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym - Koło w Nidzicy
Rozdział 2. Osoby z zaburzeniami widzenia i słyszenia URSZULA BARTNIKOWSKA, MAŁGORZATA MICKIEWICZ, Osoby niesłyszące w związkach małżeńskich
DOROTA KORNAŚ, Słabo słyszący - społeczność bez tożsamości?
ALEKSANDRA BOROWICZ, O potrzebie tworzenia programów pomocy psychopedagogicznej dla rodziców dzieci z uszkodzeniami słuchu
GRAŻYNA GUNIA, VICTOR LECHTA, Ewolucja poglądów na temat logopedycznej interwencji a rozwój subdyscyplin pedagogiki specjalnej
RENATA KOŁODZIEJCZYK, Holofraza w procesie rozwoju języka dzieci z uszkodzeniami słuchu
GRZEGORZ WIĄCEK, Badania narracyjne osób głuchoniewidomych. Teoria i praktyka
AGNIESZKA KUBAREWICZ, Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania osób z zespołem Ushera
MICHAŁ OSTROWSKI, Aktywność twórcza osób głuchoniewidomych
KORNELIA CZERWIŃSKA, Depresyjność młodzieży z niepełnosprawnością wzrokową - komunikat z badań
Rozdział 3. Osoby chronicznie chore oraz z niepełnosprawnością ruchową BEATA ANTOSZEWSKA, Wyleczeni z choroby nowotworowej - ich miejsce wśród ludzi
BERNADETA SZCZUPAŁ, Prawa dziecka hospitalizowanego - współczesne uwarunkowania i możliwości realizacji
MONIKA GOLUBIEW-KONIECZNA, Uczeń przewlekle chory a realizacja założeń integracyjnych i normalizacyjnych w polskiej szkole i przepisach prawa oświatowego
BOGUMIŁA WITKOWSKA, Poczucie sensu życia u osób z rozpoznaną schizofrenią
MAŁGORZATA DUMARA, Społeczne funkcjonowanie osoby z wadą rozwojową twarzoczaszki - podwójny skośny rozszczep wargi i podniebienia - studium przypadku ZBIGNIEW BOHDAN, O marginalizacji cierpienia
Rozdział 4. Osoby z innymi typami niepełnosprawności MAŁGORZATA KOWALCZYK, Rodzina jako mikrośrodowiska aktywności zabawowej dziecka z autyzmem
EWELINA JUTRZYNA, Społeczno-integracyjny model terapii muzyką (SIMTM) dzieci niepełnosprawnych
MONIKA KROGULSKA, J 5 lat doświadczeń Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w rozwijaniu kompetencji społecznych uczniów z autyzmem
ILONA GRINCZELIS, Średnia i późna dorosłość kobiet z zespołem Turnera
SŁAWOMIR PRZYBYLINSKI, Umieszczenie w zakładzie poprawczym próbą normalizacji życia nieletnich przestępców
IWONA DĄBROWSKA-JABŁOŃSKA, Trudności w uczeniu się u dorosłych (próba wglądu w zagadnienie)
DOROTA WIERCINSKA, Wrażliwość nauczycieli na ujawniane przez uczniów symptomy ADHD
ANNA SKŁODOWSKA, Problem uzależnień w kontekście pierwszych doświadczeń młodzieży gimnazjalnej
| |