Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dziecko i wychowanie w pedagogii Jana Pawła II

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 18 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713746
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 10   
Koniec: 30-01-2012 09:56:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 108 stron
Format: B5
Rok wydania: 2007
Oprawa: miękka, klejona



Dziecko i wychowanie w pedagogii Jana Pawła II Na podstawie encyklik, adhortacji, wybranych listów i przemówień

Tomasz Bilicki

Oddana do rąk czytelników książka jest próbą dokonania analizy spojrzenia papieża Jana Pawła II na dziecko i wychowanie w kontekście filozofii personalistycznej i tradycji myśli chrześcijańskiej. Nie da się przedstawić filozofii wychowania bez filozofii dziecka, a w przypadku Karola Wojtyły
z pominięciem personalizmu i tradycji chrześcijańskiej.

Książka odwołuje się do nauczania papieskiego Jana Pawła II, natomiast działalność Karola Wojtyły przed 1978 rokiem jest wspomniana tylko we Wprowadzeniu. Analizie poddano teksty odnoszące się przede wszystkim do dzieci (nie zaś do młodzieży) oraz utrzymane w duchu bardziej filozoficznym niż teologicznym. Nauczanie głęboko teologiczne i dogmatyczne pominięto tu celowo.

Jaki jest wychowawczy personalizm Jana Pawła II? Czy jego refleksje nad dzieckiem i wychowaniem można nazwać systemem? Kim jest papież w kontekście tradycji pedagogicznej myśli chrześcijańskiej? Czy Jana Pawła II można zaliczyć – tak jak Józefa Kalasancjusza, Jana La Salle
i Jana Bosko – do świętych pedagogów? Oto pytania, na które próbowano w tej pracy znaleźć odpowiedź.



Spis treści

Wprowadzenie

 

1.1.           Metoda

1.2.           Karol Wojtyła (Jan Paweł II)

1.3.           Podstawowe pojęcia

1.3.1.     Dziecko

1.3.2.     Wychowanie

1.4.           Aspekty filozoficzne

1.4.1.     Personalistyczna koncepcja

1.4.2.     Emanuel Mounier

1.4.3.     Jacques Maritain. Personalizm i wychowanie

1.4.4.     Personalizm tomistyczny Jana Pawła II

1.5.           Dziecko i wychowanie w chrześcijaństwie

1.5.1.     Biblia

1.5.2.     Starożytność chrześcijańska

1.5.3.     Święci wychowawcy

1.5.3.1.          Józef Kalasancjusz

1.5.3.2.          Jan La Salle

1.5.3.3.          Jan Bosko

1.5.4.     „Stulecie dziecka” w Kościele

1.5.4.1.          Encyklika Piusa XI

1.5.4.2.          Deklaracja soborowa

1.5.4.3.          Kościół posoborowy

 

2.          Człowiek i dziecko w nauce Jana Pawła II

2.1.           Człowiek w świecie współczesnych wartości

2.1.1.     Wolność i moralność

2.1.2.     Życie i jego godność

2.1.3.     Cywilizacja, demografia i prawa człowieka

2.1.4.     Pokój i życie społeczne

2.2.           Aksjologia dziecka

2.2.1.     Godność dziecka i wartość dzieciństwa

2.2.2.     Prawa dziecka i ich ochrona

 

3.          Wychowanie dzieci Według Jana Pawła II

3.1.           Istota wychowania

3.1.1.     Pojecie wychowania

3.1.2.     Cele i zasady wychowania

3.1.3.     Samowychowanie i praca

3.2.           Środowisko wychowawcze

3.2.1.     Dziecko w rodzinie

3.2.1.1.          Nauczanie parorodzinne

3.2.1.2.          Rodzicielska troska o dziecko

3.2.1.3.          Relacje osobowe w rodzinie

3.2.2.     Środowisko pozarodzinne

3.2.2.1.          Oświata

3.2.2.2.          Kościół, stowarzyszenia, zabawa

3.3.           Wychowanie a kultura i mass media

3.4.           Wychowanie religijne

3.4.1.     Katechizacja

3.4.1.1.          Istota katechezy

3.4.1.2.          Katechizacja w rodzinie

3.4.1.3.          Katecheza w szkole

3.4.2.     Boże Narodzenie i Pierwsza Komunia

 

4.          Podsumowanie

 

Bibliografia

Materiały uzupełniające