Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dziecko a Kłótnie Rodziców Depresja Lęki Nerwica

20-04-2015, 16:24
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 59.99 zł     
Użytkownik pinacoteka
numer aukcji: 5197727707
Miejscowość Bydgoszcz
Wyświetleń: 3   
Koniec: 20-04-2015 15:45:06

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 





e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520+48 [zasłonięte]692520 
(56)[zasłonięte]64840(56)[zasłonięte]64840 
[zasłonięte]@poczta.onet.pl
księ[zasłonięte]@paralala.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:









47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji





dostawa poczta polska
________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 19,00zł
*

dostawa kurier DPD
____K U R I E R (DPD)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 18 zł
*3 - 10 książek - 22 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 28,00 zł
* 3- 10 książek 28,00 zł *

 

 

_____PACZKOMATY 24h/7____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 8,99 zł

 

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

 

 

*1 - 3 książek - 11,99 zł






Andrzej Olubiński

Konflikty małżeńskie a warunki i efekty wychowania w rodzinie: studium eksploracyjne.

stron 208
Format B-5
Stan książki:bez śladów używania

Zasadniczym celem niniejszego opracowania jest próba poszerzenia powyższego punktu widzenia również o zjawiska dysonansu społecznego. Myślą przewodnią i główną tezą pracy jest stwierdzenie, iż określony charakter, właściwości i natura sytuacji konfliktowych mogą sprzyjać aktywizacji wychowawczej jednostek, grup czy instytucji; mogą być czynnikiem dynamizującym rozwój środowisk wychowawczych; elementem, dzięki któremu szybciej i skuteczniej realizować można określone zadania oraz osiągać pożądane cele wychowawcze. Czy i na ile zatem konflikty i sprzeczności społeczne mogą być czynnikami wzbogacającymi sytuacje wychowawcze? W jakich warunkach i okolicznościach występowanie konfliktów hamuje, deprecjonuje i wypacza osobowości jednostek oraz układ stosunków społecznych? Jaki zaś kształt dysonansów społecznych rozwija i ulepsza osobowości oraz systemy społeczne? Są to najbardziej ogólne pytania, wokół których koncentrować będziemy naszą uwagę.
Jednocześnie mamy pełną świadomość tego, iż podjęty tutaj wysiłek częściowej choćby naukowej weryfikacji w ten sposób sformułowanego problemu nie będzie sprawą prostą. Wynika to głównie z faktu istnienia w tym zakresie stosunkowo niewielkiej liczby wzorów i doświadczeń. Trudno będzie zatem w takiej sytuacji całkowicie uniknąć pewnych uproszczeń i ograniczeń.
Niewątpliwie dodatkowa trudność wiąże się z interdyscyplinarnym charakterem i istotą samego zjawiska, jakim jest konflikt wkomponowany w strukturę procesów wychowawczych. Wydaje się jednak, iż w sytuacji wstępnych rozważań i badań nad problematyką dotychczas rzadko podejmowaną uzasadnionym wyjściem będzie raczej całościowa konstrukcja, ryzykująca spłycenie niektórych wątków, niż pogłębienie tylko jednego aspektu zagadnienia, bez umiejscowienia go w szerszym kontekście. Zadaniem tej pracy jest przede wszystkim zarysowanie problematyki konfliktów w wychowaniu, podjęcie próby ich treściowej i metodologicznej analizy oraz przedstawienie własnych badań empirycznych nad wycinkiem problematyki konfliktów w wychowaniu. Wszystko to w tym celu, aby w przyszłości dopracować się zrębów teorii wychowania uwzględniającej również zjawiska dysonansu społecznego i psychicznego, aby rozwinąć metodologię badań empirycznych oraz praktykę społeczno-wychowawczą.

SPIS  TREŚCI
WSTĘP ................................................   7
ROZDZIAŁ   I
KONFLIKT A WYCHOWANIE - WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ..  11
Struktura zasadniczych pojęć ........................  11
Istota zjawiska konfliktu w naukach współdziałających
z pedagogiką........................................  16
Konflikt i zmiana społeczna w kontekście wychowującego społeczeństwa ....................................  22
Konflikt jako czynnik zmian oświatowo-wychowawczych.. Zh
ROZDZIAŁ  II
KONFLIKT JAKO ELEMENT ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH .....  29
Działalność wychowawcza w sytuacji konfliktu ........  29
Główne elementy oraz etapy konfliktu jako zjawiska
wychowawczego .......................................  33
0 trzech rodzajach wychowania w warunkach konfliktu
społecznego ......................................... k6
Wychowanie kreatywne - zasadniczym celem wychowania przez konflikt ......................................  52
ROZDZIAŁ  III
KONFLIKTY W ŚRODOWISKU WYCHOWAWCZYM RODZINY .........  57
Rodzina jako środowisko wychowawcze .................  57
Konflikty rodzinne w świetle literatury .............  59
Przykłady socjalizacyjnej funkcji konfliktów rodzinnych .................................................  61
Konflikty a realizacja funkcji wychowawczej w rodzinie.................................................
ROZDZIAŁ   IV
METODYKA I ORGANIZACJA BADAŃ WŁASNYCH ..............       66
Specyfika i charakter podejmowanych badań ..........       66
Cele, problematyka i przedmiot badań ...............       67
Metoda badań.......................................       7^
Problem pomiaru roli konfliktów w funkcjonowaniu wychowawczym rodziny.................................        76
Zastosowane techniki i narzędzia badawcze ..........       79
Organizacja badań ..................................       82
Teren badań.........................................       85
Charakterystyka badanych zbiorowości...............       87
ROZDZIAŁ   V
KONFLIKTY RODZINNE A NIEKTÓRE UWARUNKOWANIA SPOŁECZNE .................................................        93
Uwagi wstępne......................................       93
Usytuowanie rodziny w środowisku terytorialnym .....        9h
Wykształcenie rodziców.............................        99
Praca zawodowa matki ...............................     102
Staż małżeński .....................................      103
Struktura rodziny ..................................      104
Sytuacja mieszkaniowa i bytowa rodziny.............      105
ROZDZIAŁ   VI
KONFLIKTY MAŁŻEŃSKIE A POZIOM ŚWIADOMOŚCI WYCHOWAWCZEJ RODZICÓW......................................  109
Uwagi wstępne ......................................  109
Konflikty rodzinne a świadomość własnej roli wychowawczej rodziców i ioh.poczucie odpowiedzialności za
los dziecka i jego rozwój ..........................  110
Wpływ konfliktów na wzory i wzorce wychowawcze uznawane przez rodziców................................  115
Antagonizmy rodzinne a znajomość niektórych właściwości psychofizycznego rozwoju dzieci..............  120
Konflikty a charakter stosunków pomiędzy rodzicami
i dziećmi ..........................................  123
Konflikty a stosowane przez rodziców środki wychowawcze.............................................  127
Antagonizmy a stosunek rodziców do postępów szkolnych dziecka.......................................  129
Konflikty a składniki świadomości wychowawozej rodziców - układ zależności ogólnych.................  13"!
ROZDZIAŁ  VII
KONFLIKTY W ŻYCIU RODZINNYM A ROZWÓJ OSOBOWOŚCI
DZIECKA............................................     135
Uwagi wstępne ......................................     135
Krótki przegląd zastosowanych technik i narzędzi badawczych ...........................................     137
Antagonizmy a elementy rozwoju społecznego dziecka..      1*4-0
Stosunek do  rówieśników.......................     'h0
Pozycja w grupie rówieśniczej .................     1^5
Konflikty a wybrane sfery rozwoju psychoemocjonalne-
go dziecka .........................................  1^9
Lęki .........................................  1 k9
Siła skłonności zawodowych...................  1 52
Konflikty a rozwój umysłowy dziecka ................  15^
Postępy szkolne (na podstawie ocen szkolnych).     15**
Inteligencja (wg KSI) ........................      155
Rozwój umysłowy (na podstawie analizy rysunku
postaci ludzkiej) ............................     157
ROZDZIAŁ  VIII
ROLA KONFLIKTÓW W AKTYWIZACJI ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO RODZINY.........................................  159
Uwagi wstępne......................................     159
Konflikty a wychowanie i rozwój dzieci na wsi i w
mieście............................................     160
Wychowanie i konflikty rodzinne a poziom wykształcenia rodziców.......................................      162
Praca zawodowa matki a konflikty i wychowanie w rodzinie.............................................      16h
Konflikty i wychowanie a sytuacja mieszkaniowa rodziny ...............................................   167

 


[DANE_EU][KOD][/KOD][WYS]0[/WYS][TYP]0[/TYP][SKL_ID]0[/SKL_ID][SKL_TXT][/SKL_TXT][WZN]0[/WZN][/DANE_EU]