Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dzieci w rodzinach zastępczych i dysfunkcjonalnyc

28-02-2012, 19:35
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 28.60 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2029466643
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 10:12:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Dzieci w rodzinach zastępczych i dysfunkcjonalnych
ks. Andrzej Łuczyński

Dzieci w rodzinach zastępczych i dysfunkcjonalnych
Dodatkowe informacje

  • ISBN:[zasłonięte]978-8363-655-2
  • liczba stron: 246
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: KUL
  • Wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2008
  • Opis

    Spis treści:
    Wstęp
    Rozdział I
    Refleksja nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym
    1. Pojęcie, typologia i funkcje rodziny
    1.1. Typologia rodzin
    1.2. Funkcje rodziny
    1.2.1. Funkcje rodziny tradycyjnej i współczesnej
    1.2.2. Klasyfikacja funkcji rodziny
    2. Rodzina jako środowisko wychowania i socjalizacji
    3. Rola rodziny w rozwoju osobowości dziecka
    4. Zjawisko dysfunkcji i patologii w życiu rodziny
    4.1. Dysfunkcja środowiska rodzinnego
    4.2. Patologia środowiska rodzinnego
    5. Współczesne problemy i oczekiwania młodego pokolenia
    Rozdział II
    Rozwój emocjonalny dziecka i zaspokajanie jego potrzeb
    1. Uwarunkowania rozwoju emocjonalnego dziecka w rodzinę
    1.1. Emocjonalny i uczuciowy "świat" dziecka
    1.2. Więzi emocjonalne dziecka z rodzicami
    1.3. Miłość najpełniejszym wyrazem rodzicielskiej troski
    2. Znaczenie potrzeb w życiu i rozwoju dziecka
    2.1. Charakterystyka pojęcia "potrzeba"
    2.2. Funkcjonowanie i klasyfikacja potrzeb
    2.3. Wpływ znaczących potrzeb na rozwój dziecka
    2.4. Deprywacja, potrzeb dziecka
    3. Postawy rodziców wobec dziecka
    Rozdział III
    Zjawisko sieroctwa społecznego
    1. Pojęcie sieroctwa społecznego
    2. Przyczyny i skutki osierocenia dziecka
    3. Rodzina zastępcza jako forma kompensacji sieroctwa społecznego
    3.1. Rodzina zastępcza - zakres pojęciowy i organizacyjny
    3.2. Typologia rodzin zastępczych
    3.3. Dobór rodziny zastępczej dla dziecka
    3.4. Wychowawcze oddziaływanie rodzin zastępczych
    Rozdział IV
    Metodologia badań własnych
    1. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy, zmienne i wskaźniki
    1.1. Problemy główne
    1.2. Problemy szczegółowe
    1.3. Hipotezy
    1.4. Zmienne i ich wskaźniki
    2. Metody, techniki i narzędzia pomiaru zmiennych
    2.1. Test - Film R. Gilla
    2.2. Test niedokończonych zdań J. Kostrzewskiego
    2.3. Arkusz zachowania się ucznia B. Markowskiej
    2.4. Sposób konstrukcji wskaźników
    3. Metody statystyczne analizy wyników badań
    4. Teren i organizacja badań
    5. Charakterystyka próby badawczej
    Rozdział V
    Zaspokojenie podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych w środowisku rodzinnym, szkolnym i koleżeńskim
    1. Wybrane cechy badanych rodzin
    2. Materialny stan rodziny w opinii dzieci i rodziców
    3. Moralna kondycja badanych rodzin
    4. Funkcjonowanie dzieci w rodzinach zastępczych i dysfunkcjonalnych
    4.1. Relacje dzieci z rodzicami (opiekunami)
    4.2. Związki uczuciowe dzieci z rodziną
    4.3. Oczekiwania dzieci i rodziców w stosunku do rodziny
    5. Osoby znaczące w życiu badanych dzieci
    6. Funkcjonowanie dzieci w środowisku szkolnym i koleżeńskim
    6.1. Samopoczucie i kontakty dziecka w szkole
    6.2. Pozycja i akceptacja dzieci w środowisku koleżeńskim
    7. Poziom realizacji podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych u dzieci
    8. Podsumowanie
    Rozdział VI
    Wpływ zaspokojenia podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych na proces socjalizacji dzieci z rodzin zastępczych i dysfunkcjonalnych
    1. Poziom zaspokojenia podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych a odpowiedzialność moralna badanych dzieci
    2. Poziom zaspokojenia podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych a zachowanie antyspołeczne badanych dzieci
    3. Poziom zaspokojenia podstawowych potrzeb fizycznych i psychicznych a uspołecznienie badanych dzieci
    4. Podsumowanie
    Rozdział VII
    Wnioski i postulaty optymalizacyjne
    1. Optymalizacyjne postulaty pedagogiczne
    2. Postulaty dla praktyki
    3. Postulaty dla teorii opiekuńczo-wychowawczej
    Summary. Children in foster and dysfunctional families
    Bibliografia
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa