[...] książka jest odpowiedzią na jedno z najbardziej aktualnych społecznych zapotrzebowań, jakim jest rzetelna wiedza dotycząca zespołu nadpobudliwości psychoruchowej [...]. książkę charakteryzuje nie tylko wysoki poziom kompetencji naukowej, ale ma ona zarazem pewne szczególne cechy: jest napisana zrozumiałym dla przeciętnego Czytelnika językiem, zawarte w niej przykłady są „wzięte z życia”, a poza tym książka ma znakomite walory dydaktyczne [...]. będzie miała niewątpliwie uspokajający wpływ na Czytelnika, a zarazem zmobilizuje go do działań wspierających dziecko z ADHD w jego zmaganiu się ze sobą i z otaczającym je, zazwyczaj mało mu życzliwym światem.
Wstęp
ADHD – co to jest?
Jak wiele dzieci ma ADHD?
Czy z ADHD się wyrasta?
Jakie są przyczyny ADHD?
ADHD a wychowanie
Biologiczne uwarunkowanie ADHD: przełomowe odkrycia
Mózg a ADHD
Wnioski płynące z terapii farmakologicznej
Geny a ADHD
A jeśli to nie geny?
Inne czynniki związane z ciążą i porodem
A może geny i środowisko?
Formy terapii ADHD
Terapia farmakologiczna
Metody pozafarmakologiczne
ADHD to problem, wtórne zaburzenia to duży problem
Przegląd zaburzeń mogących towarzyszyć ADHD
Jakość życia dzieci z ADHD
Krytyczne momenty w życiu dzieci z ADHD:
czego należy się obawiać i czemu można zapobiec
Podstawowe wiadomości na temat psychologii rozwoju człowieka
Okres szkolny a poczucie kompetencji i samoocena dziecka
Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w kryzysie młodszego
wieku szkolnego
Reputacja dziecka a możliwość zmiany zachowania
Groźny czar etykiety ADHD
Uporczywość etykiety
Wróżby i proroctwa
Poczucie niższości i samoocena
Skąd ta agresja?
Lęki u dzieci nadpobudliwych psychoruchowo
ADHD a rozwój w okresie adolescencji
Podłoże tożsamości u nastolatków z nadpobudliwością
psychoruchową
Rola grup rówieśniczych w procesie kształtowania tożsamości
Dorosły po przejściach
Podsumowanie
Wykaz książek i stron internetowych na temat ADHD
Bibliografia
Abstract