Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie.
OK
Polityka Prywatności
Zaakceptuj i zamknij X
DARMOWE ARCHIWUM ALLE
Strona startowa
Kategorie
Kontakt
Szukaj
:
Archiwum Alle
>
Książki i Komiksy
>
Książki naukowe i popularnonaukowe
>
Pedagogika, resocjalizacja
>
Pozostałe
DZIECIĘCE ODKRYWANIE TEKSTU LITERACKIEGO [UŚ11]
28-02-2012, 15:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz:
18
zł
Użytkownik
rumpumpum_um
numer aukcji:
2030324232
Miejscowość
ORZYSZ
Wyświetleń:
9
Koniec:
30-01-2012 20:09:50
Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie.
Katarzyna Krasoń, DZIECIĘCE ODKRYWANIE TEKSTU LITERACKIEGO. KINESTETYCZNE INTERPRETACJE LIRYKI, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2005, s. 368
stan: bdb (książka nieużywana)
Opis:
Autorka podjęła próbę odpowiedzi na następujące pytania: Co kieruje procesem odczytywania przez ucznia znaczeń utworu literackiego?, Co staje się zaczynem indywidualności odbioru?, Czy istnieje prawdopodobieństwo, że odbiór tekstu może odbywać się bez "naznaczenia" go przez odbiorcę własną indywidualnością?, Czy intuicyjne, twórcze, ekspresyjne, ujawniające wnętrze czytelnika analizowanie tekstu jest niebezpieczne dla kształcenia literackiego małego dziecka?, Jak dalece właściwa procedura kontaktu ucznia z książką wpłynie na stymulowanie jego rozwoju w sferze dywergencyjnej, społecznej i emocjonalnej?
Publikacja została podzielona na następujące części: pierwszą stanowią rozważania dotyczące pedagogicznego odbioru tekstu literackiego, metafory literackiej, miejsca liryki dziecięcej i metafory w poetyckim wsparciu rozwoju. Podjęto także problematykę liryki w systemie edukacji małego dziecka w perspektywie tradycyjnej i w obszarze nowych poszukiwań. Zaprezentowano przedmiotową strategię kinestetycznej interpretacji liryki. Część druga obejmuje metodologiczne podstawy badań własnych. Ostatnia część to analiza i interpretacja wyników uzyskanych w trakcie dociekań eksploracyjno-weryfikacyjnych.