Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu podręczników szkolnych przeznaczonych do kształcenia ogólnego.
Nr dopuszczenia: 298/99.
Podręcznik „Dzień dobry historio!” to nowe, zmienione graficznie, wydanie najpopularniejszego podręcznika do nauczania historii i społeczeństwa – „Człowiek i jego cywilizacja”. Podręcznik zawiera wiele praktycznych rozwiązań, m.in. pracę z tekstami źródłowymi, słowniczek nie tylko na końcu, ale także na marginesach książki, odsyłacze do konkretnych stron w skorelowanym z podręcznikiem atlasie historycznym, wprowadzenia do każdego rozdziału „Czego się nauczysz? Czego się dowiesz?”, „Galerię postaci”, instrukcje korzystania z podręcznika i płyty CD-ROM. Podręcznik wyróżnia atrakcyjna szata graficzna – duże ilustracje, staranie dobrane pod względem walorów dydaktycznych, pomagają zainteresować ucznia przedmiotem. Treści przekazywane są w przystępny sposób, m.in. za pomocą czytelnych infografik, łączących krótki opis ze zdjęciami i rysunkami, np. starożytne Ateny, style architektoniczne średniowiecza. Szczególnie lubiane przez uczniów są trójwymiarowe wizualizacje komputerowe, np. gród w Gnieźnie, zamek średniowieczny, będące jednocześnie przydatną nauczycielowi pomocą dydaktyczną.
Celem autora podręcznika jest ukazanie rozwoju cywilizacyjnego rozpatrywanego w ciągu dwóch epok: starożytności i średniowiecza. Dobór treści i bogactwo środków dydaktycznych dają gwarancję realizacji celów kształcenia w aspekcie rozwijania umiejętności i kształtowania postaw. Każdy temat zawiera blok ćwiczeniowy, zachęcający ucznia do utrwalania i pogłębiania wiedzy, oraz podsumowanie najważniejszych treści. Każdy rozdział kończy test „Sprawdzamy nasze wiadomości”, który nauczyciel może wykonać wraz z uczniami podczas lekcji powtórzeniowej.
Zeszyt ćwiczeń
Zeszyt ćwiczeń został dostosowany do treści zawartych w podręczniku. W zeszycie znajdują się zadania rozwijające umiejętności ucznia zgodnie z zaleceniami zawartymi w „Podstawie programowej”. Ćwiczenia są wielopłaszczyznowe – uczeń może rozwiązywać krzyżówkę, wskazywać elementy na ilustracjach, odczytywać teksty źródłowe, budować kilku zdaniowe wypowiedzi oraz zapisywać informacje pochodzące ze źródeł innych niż podręcznik. Każdy temat zawiera oś czasu, na której uczeń zaznacza omawiany okres.
NR DOPUSZCZENIA 1/06/09
**********************************************************
DROGI KLIENCIE,
KUPUJĄC KSIĄŻKI NA KILKU NASZYCH AUKCJACH,
ZA WYSYŁKĘ PŁACISZ RAZ, LUB - NIC JEŻELI WYBIERZESZ OPCJĘ
LIST EKONOMICZNY - ZAWSZE 0,00 ZŁ !!!!!!!!!!!!!