Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DZIEŁO SYMFONICZNE W PERSPEKTYWIE POLSKICH... nowa

30-01-2014, 5:02
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik eventus2
numer aukcji: 3827229368
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 23-01-2014 20:03:16

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

DZIEŁO SYMFONICZNE W PERSPEKTYWIE POLSKICH

KONCEPCJI FENOMENOLOGICZNYCH

LUTOSŁAWSKI GÓRECKI PENDERECKI

 

 

 

Kinga Kiwała

 

 

 

Uwagi wstępne WPROWADZENIE 1. Geneza i początki rozwoju fenomenologii; 2. Główne rysy fenomenologii polskiej Część pierwsza: MUZYKA. ANALIZA I INTERPRETACJA SYMFONII Symfonia polska 1[zasłonięte]945-20. Zarys problematyki I. Henryk Mikołaj Górecki, II Symfonia „Kopernikowska” 1. Geneza. Źródła inspiracji; 2. Uwagi analityczne; 2.1. Tekst słowny 2.2. Muzyka; 3. Interpretacja; 3.1. Funkcja symboliczna formy; 3.2. Relacja słowo-dźwięk. Wyróżnione słowa i zwroty tekstu. Quasi-retoryka; 3.3. Funkcja cytatu. Tradycja ludowa i religijna; II. Krzysztof Penderecki, II Symfonia „Wigilijna” 1. Geneza. Kontekst historyczno-stylistyczny; 2. Uwagi analityczne; 3. Interpretacja. Funkcja cytatu i reminiscencji. Semantyka i symbolika dzieła III. Witold Lutosławski, IV Symfonia 1. Geneza. Miejsce dzieła w drodze twórczej kompozytora; 2. „System” twórcy; 3. IV Symfonia w kontekście „systemu”; 4. Interpretacja. IV Symfonia – styl późny czy ostatni?; 4.1. Styl późny w teorii sztuki; 4.2. Przewartościowania poglądów estetycznych Lutosławskiego w świetle jego autorefleksji; 4.3. Elementy „stylu późnego” w IV Symfonii Część druga: FENOMENOLOGIA. KONCEPCJE – INTERPRETACJE SYMFONII I. Dzieło muzyczne jako przedmiot intencjonalny. Roman Ingarden 1. Koncepcja filozoficzno-estetyczna; 1.1. Ontologia; 1.2. Aksjologia; 1.2 1. Sposób istnienia i struktura wartości; 1.2.2. Wartości artystyczne i estetyczne; 1.2.3. Jakości metafizyczne; 1.3. Struktura i sposób istnienia utworu muzycznego 1.3.1. Czym utwór muzyczny nie jest?; 1.3.2. Cechy konstytutywne utworu muzycznego; 1.3.3. Sposób istnienia. Całość i tożsamość utworu muzycznego; 2. Wybrane dzieła w świetle koncepcji Romana Ingardena; 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Quasi-czasowość; 2.2.1. IV Symfonia Witolda Lutosławskiego 2.2.2. II Symfonia „Kopernikowska” Henryka Mikołaja Góreckiego; 2.2.3. II Symfonia „Wigilijna” Krzysztofa Pendereckiego; 2.3. Ekspresja i wartość 2.3.1. II Symfonia „Wigilijna” Krzysztofa Pendereckiego; 2.3.2. IV Symfonia Witolda Lutosławskiego; 2.3.3. II Symfonia „Kopernikowska” Henryka Mikołaja Góreckiego; 2.3.4. Wzniosłość w II Symfonii „Kopernikowskiej” Henryka Mikołaja Góreckiego; 2.4. Miejsca niedookreślenia i ich możliwe wypełnienia. Wykonania – analiza porównawcza; 2.4.1. II Symfonia „Kopernikowska” Henryka Mikołaja Góreckiego; 2.4.2. II Symfonia „Wigilijna” Krzysztofa Pendereckiego; 2.4.3. IV Symfonia Witolda Lutosławskiego II. Trzy wymiary dzieła sztuki. Władysław Stróżewski 1. Koncepcja filozoficzno-estetyczna; 1.1. Aspekt ontologiczny; 1.1.1. Geneza dzieła. Twórczość; 1.1.2. Ontyczna struktura dzieła; 1.2. Aspekt semiotyczny i aksjologiczny; 1.2.1. Znaczenie i sens dzieła sztuki; 1.2.2. Sposób istnienia wartości; 1.2.3. Wartości a sztuka. Wartości estetyczne i nadestetyczne; 1.3. Czas piękna – specyfika dzieła muzycznego; 2. Wybrane dzieła w świetle koncepcji Władysława Stróżewskiego; 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Aspekt ontologiczny. Dialektyczność; 2.2.1. Dialektyczność gatunku; 2.2.2. Dialektyczność formy; 2.2.3. „Dialektyka zewnętrzności i wewnętrzności” – problem inspiracji; 2.2.4. „Momenty dialektyczne” w wybranych dziełach; 2.2.5. „Przeciwieństwa zestrojone” – dialektyka świata brzmieniowego w II Symfonii „Wigilijnej” K rzysztofa Pendereckiego; 2.3. Aspekt semiotyczny i aksjologiczny. Sens i wartość III. Między fenomenologią a hermeneutyką. Leszek Polony, Bohdan Pociej 1. Leszek Polony; 1.1. Koncepcja estetyczna. Znaczenie i symbol w muzyce; 1.2. „Przestrzeń symboliczna” w II Symfonii „Kopernikowskiej” Henryka Mikołaja Góreckiego; 1.2.1. Środki melodyczne i harmoniczne; 1.2.2. Środki fakturalno-instrumentacyjne i dynamiczne; 2. Refleksja Bohdana Pocieja; 2.1. Postawa estetyczna; 2.2. Projekt kontynuacji założeń estetyki Ingardena; 2.3. Problematyka wartości IV. W stronę interpretacji integralnej. Mieczysław Tomaszewski 1. Koncepcja teoretyczna; 1.1. Koncepcja dzieła muzycznego; 1.2. Metoda interpretacji integralnej; 1.2.1. Założenia; 1.2.2. Problematyka ekspresji; 1.2.3. W stronę wartości; 1.3. Problematyka dzieła słowno-muzycznego; 1.3.1. Teoria pieśni; 1.3.2. Dzieło w perspektywie „antropologicznej”; 2. Wybrane dzieła w świetle koncepcji Mieczysława Tomaszewskiego; 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Interpretacja integralna; 2.2.1. Wybrane symfonie w świetle „modelu sytuacji dzieła muzycznego"; 2.2.2. Funkcje dzieła; 2.2.3. Wartości fundamentalne i komplementarne; 2.3. Teoria dzieła wokalno-instrumentalnego; 2.3.1. Dzieło w perspektywie „antropologicznej"; 2.3.2. „Związki słowno-muzyczne” w II Symfonii „Kopernikowskiej” Henryka Mikołaja Góreckiego FENOMENOLOGIA WOBEC DZIEŁA MUZYCZNEGO Pytania i odpowiedzi Bibliografia, Summary, Indeks osób

 

 

 

 

DODATKOWE INFORMACJE:

wydawnictwo: AKADEMIA MUZYCZNA KRAKÓW

rok wydania: 2013

oprawa: twarda

format: B5

ilość stron: 468

ISBN:[zasłonięte]978-83743-14-8



Dodano 2[zasłonięte]014-01 18:12
UWAGA!
ODRADZAMY WYBÓR OPCJI PRZESYŁEK NIEPOLECONYCH. W PRZYPADKU NIEDOSTARCZENIA ZAMÓWIENIA (PRZESYŁKA NIEPOLECONA) PRZEZ POCZTĘ POLSKĄ REKLAMACJA NIE ZOSTANIE UWZGLĘDNIONA Z POWODU BRAKU POTWIERDZENIA NADANIA