WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
DZIAŁANIA INTERPERSONALNE W PRACY SOCJALNEJ 2 tomy
Charles D. Garvin, Brett A. Seabury POLECAMY RÓWNIEŻ INNE KSIĄŻKI Z SERII: BIBLIOTEKA PRACOWNIKA SOCJALNEGO
Stan książki: NOWA Wydawnictwo: Śląsk Stron: 376/204 Okładka: miękka Z okładki:
Biblioteka Pracownika Socjalnego
Praca znacznie rozszerzająca wiedzę w zakresie metodologii i metodyki pracy socjalnej – pomocna szczególnie wobec nowych zjawisk pojawiających się na naszym gruncie. Duży nacisk kładzie się w niej na prawidłowe podejście do jednostki, rodziny czy grupy społecznej. Tom pierwszy omawia teoretyczne podstawy działania (porozumiewanie się, rozpoczęcie interwencji, diagnozowanie). Tom drugi zaś ich praktyczną realizację – zwracając uwagę na zróżnicowanie podejścia w zależności od układów społecznych i kultur.
Spis treści: Tom l Wstęp od redaktora wydania polskiego. Przedmowa. Podziękowania Częśc I Teoretyczne podstawy ćzisAm interpersonalnych. Rozdział I Działania interpersonalne w pracy socjalnej: istota i zakres Definicje pracy socjalnej Oddziaływanie interpersonalne Zastosowanie koncepcji ekologicznych . Dylematy współczesnej praktyki. Zakres zastosowań. Dziedziny zastosowań . Orientacja na problemy Priorytety Instytucjonalny kontekst działań Oddziaływania placówek na praktykę Funkcje placówki. Podstawy działań interpersonalnych. Wiedza o pracy socjalnej Teorie zachowań jednostkowych. Teorie małych grup . Teorie zachowań w organizacji i społeczności lokalnej Wartości w pracy socjalnej Rozpoznawanie wartości . Rozwiązywanie konfliktów wartości . Kwestie wartości . Etyka pracy socjalnej Repertuar działań w pracy socjalnej. Podsumowanie. Przypisy Rozdział II Podstawowe pojęcia i założenia Uzasadnienie. Założenia podstawowe Metafory Metafora moralna Metafora choroby. Metafora natury „System" i zmiana . Definicja i właściwości „systemów". . Podstawowe pojęcia: pracownik socjalny, klient, cel i działanie jako systemy System kliencki System pracowniczy. System celu System działania . Zmiana . Wpływ społeczny. Zwiększanie napięcia Redukowanie napięcia. Informowanie Ćwiczenie. Podsumowanie Przypisy. Rozdział III Porozumiewanie się Podstawowe założenia . Zasadnicze dla życia Wyuczone i wrodzone. Porozumiewanie się jako proces werbalny i niewerbalny. Znaczenie kontekstu. Wymiana transakcyjna. Podejście funkcjonalne Informowanie Wprowadzanie w błąd Wywieranie wpływu Wyrażanie uczuć . Podejście transakcyjne . Problemy kodowania Problemy transmisji . Problemy odbioru. Problemy dekodowania Problemy informacji zwrotnej. Problemy kontekstu. Podsumowanie. Przypisy Część II Ustalanie warunków do przeprowadzenia zmiany Rozdział IV Stawanie się klientem Definicja terminu „klient". Drogi stawania się klientem. Klienci z własnego wyboru. Klienci nakłaniani Klienci z przymusu . Proces przyjmowania klienta. Co czuje klient? Postrzeganie placówki . Dlaczego zostaje się klientem? Zadania pracowników w pracy z kandydatami na klientów. Zadania wobec osób związanych z klientem „Znaczący inni" w życiu klienta. Inni jako systemy celów . Klient w wieloosobowym systemie klienckim Warunki placówki a pojmowanie terminu „klient" Podsumowanie. Przypisy Rozdział V Rozpoczynanie interwencji Kontynuacja i zaniechanie. Wprowadzenie w rolę klienta Procedury objaśniania roli Uczenie roli Zainicjowanie rozwiązywania problemów Uszczegółowienie problemu Priorytety klienta . Uszczegółowienie problemów w systemach rodzinnych i grupowych . Kategoryzacja problemów. Zainicjowanie interakcji Dokładne komunikowanie. Pełna komunikacja. Uczucia troski. Role komplementarne Zaufanie . Interakcje w sytuacjach grupowych . Interakcje w rodzinie. Bariery w rozpoczynaniu interwencji> Kontrakt wstępny . Podsumowanie Przypisy. Rozdział VI Diagnozowanie osób indywidualnych Cele diagnozy Diagnoza jako „etykieta" Diagnoza jako proces. Zbieranie danych Metody . Źródła Kwestie wykorzystywania źródeł informacji Ramy diagnozy indywidualnej . Perspektywa rozwojowa Perspektywa ekologiczna. Podsumowanie. Przypisy Rozdział VII Diagnozowanie grup, rodzin i organizacji . Wprowadzenie. Zmienne systemowe Rodzaje zmiennych . Pomiar zmiennych systemowych Diagnozowanie rodziny . Cele rodziny . Kultura rodziny. Struktura rodziny . Rozwój rodziny . Zasoby rodziny. Interakcje z innymi systemami Granice rodziny Klimat rodzinny . Inne warunki rodzinne. Diagnozowanie grupy* Cele grupy. Kultura grupy. Struktura grupy. Procesy grupowe. Rozwój grupy. Zasoby grupy Zewnętrzne kontakty grupy Granice grupy. Klimat grupowy----; Diagnozowanie organizacji . Cele i zadania organizacji . Kultura organizacji. Struktura organizacji . Procesy zachodzące w organizacji Rozwój organizacji. Zasoby organizacji. Interakcje między organizacyjne Granice organizacji Klimat organizacji . Podsumowanie Przypisy. Rozdział VIII Zawieranie kontraktów Pochodzenie koncepcji. Komponenty kontraktu w pracy socjalnej. Charakterystyka kontraktu w pracy socjalnej Wartość podejścia kontraktowego . Ograniczenia w stosowaniu kontraktów. Zawieranie kontraktów z rodziną i grupą . Podsumowanie Przypisy Rozdział IX Planowanie i prace przygotowawcze Cele i zadania Formułowanie zadań znaczących Wybór zadania. Identyfikacja systemów celu. Potencjalne systemy celu Wybór systemu celu Powszechne rodzaje oporu w systemach celu Opracowywanie systemu działania Wiedza o systemach zasobów. Tworzenie i podtrzymywanie systemów działania. Podsumowanie Przypisy. Rozdział X Monitorowanie i ocenianie zmiany Cele monitorowania i oceny Odniesienia do modelu praktyki. Monitorowanie , Rejestracja procesu. Rejestracja elektroniczna Rejestrowanie incydentów krytycznych Formularze zapisu kodowanego Inne techniki monitorowania. Ocena . Projektowanie oceny . Pomiar zmiany Skutki uboczne . Podsumowanie Przypisy. Tom 2 część III Wprowadzanie zmiany Rozdział XI Proces zmiany. Zastosowania w pracy z osobami indywidualnymi Tło. Modele praktyki. Procedury Procedury pracy z indywidualnym klientem jako systemem działania Procedury ukierunkowane na poznanie Procedury nastawione na zachowania klienta . Procedury nastawione na emocje klienta. Procedury pracy z rodziną lub grupą jako systemem działania . Procedury modyfikujące sferę poznawczą Procedury modyfikowania uczuć klienta. Procedury modyfikowania zachowań klienta Procedury pracy ze środowiskowymi systemami działania. Organizator sieci więzi społecznych. Konsultant•. Facylitator przemieszczeń klientów . Podsumowanie Przypisy. Rozdział XII Proces zmiany. Zastosowania w pracy z grupami i rodzinami Wprowadzenie •;. Terapia rodziny w pracy socjalnej Praca socjalna z grupami. Grupa i rodzina jako systemy celu Powody interwencji rodzinnych i grupowych . Podejścia do zmiany sytuacji w grupie i rodzinie Punkt wyjścia. Modele praktyki interpersonalnej w pracy z grupą i rodziną. Szkoła psychoanalityczna . Szkoła międzypokoleniowa Teoria systemów. Szkoła behawioralna . Procedury zmieniania sytuacji grupy i rodziny. Zmienianie sytuacji rodziny i grupy przez pracę z osobami indywi dualnymi. Zmienianie sytuacji rodziny i grupy przez pracę z podgrupami . Zmienianie sytuacji rodziny i grupy przez pracę z całym systemerr Aspekty poznawcze---- Wzorce działania Działania.,. Normy. Stany emocjonalne systemu Zmiana sytuacji grupy za pomocą systemów zewnętrznych Podsumowanie Przypisy. Rozdział XIII Zmiany organizacyjne i środowiskowe. Cele zmiany. Włączanie klientów Strategie zmiany. Pracownicy w działaniach na rzecz klienta . Klienci w działaniach dla własnego dobra Klienci działający indywidualnie i w grupie Klienci działający w grupach . Organizacje zewnętrzne Wybór strategii Podsumowanie. Przypisy., Rozdział XIV Zakończenie interwencji. Zadania fazy końcowej . Ocena. Radzenie sobie z emocjami. Podtrzymywania zmiany. Wykorzystywanie zmian w różnych okolicznościach. Włączanie w inną usługę. Problemy fazy końcowej w pracy z grupą Problemy fazy końcowej w pracy z rodziną. Zakończenie interwencji przez pracownika socjalnego Problematyczne zakończenia. Podsumowanie. Przypisy. Część IV Różnicowanie podejść do zmiany Rozdział XV Wpływy układów społecznych i kultur Warunki etniczne. Porozumiewanie się. Habitat. Struktura społeczna. Socjalizacja Warunki ekonomiczne. Przekonania . Analiza etniczna a interwencja Płeć.• Wiek. Niemowlęctwo. Wcześniejsze dzieciństwo. Późniejsze dzieciństwo Okres dojrzewania. Młodzieńcza dorosłość Wiek dorosły.<• Starość . Cele placówki pracy socjalnej Ogólne perspektywy Wstępna diagnoza . Kontekst interwencji. Kompozycja systemu działania.v. Inicjowanie systemu działania Cele interwencji. Strategie interwencji Techniki interwencji Zakończenie.■ Podsumowanie Przypisy.- Bibliografia.•
Seria powstała pod patronatem Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej. W zamierzeniu jej twórców jest podstawą kształcenia osób związanych z pracą socjalną (pracowników socjalnych, pedagogów, psychologów, socjologów i in.). Dokonywane zmiany w polityce społecznej i strukturze organizacji pomocy społecznej wymagają dostarczenia wszystkim zainteresowanym odpowiedniej pomocy - zarówno praktycznej, jak i teoretycznej.
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Zobacz nasze pozostałe oferty: | |