PRZY ZAKUPIE KOLEJNYCH KSIĄŻEK, KOSZT PRZESYŁKI NIE WZRASTA:)
2007 460 s., 24 cm stan db (stemple i sygn bibl)
SPIS TREŚCI
WSTĘP .....................
.................................. 5
1. Geneza i główne kierunki przeobrażeń w edukacji wojskowej USA
1.1. Geneza Sil Zbrojnych USA .............. .................. I3
1.2. Twierdza West Point......................................................... ] 3
1.3. Geneza Akademii .................................... .................. *5
1.4. Academy Missions — misje Akademii ....................... .............
1.5. Główne kierunki przeobrażeń Akademii ................... ............. Ł
1.5.1. Trudne początki funkcjonowania Akademii (1[zasłonięte]802-18)
1.5.2. Właściwe „narodziny Akademii" (1[zasłonięte]817-18)
1.5.3. Okres elitarnej uczelni technicznej (1[zasłonięte]833-18) ............. ..... 30
1.5.4. Stagnacja i powrót do korzeni (1[zasłonięte]865-19) .................... .......... 34
1.5.5. Okres międzywojenny (1[zasłonięte]919-19) "...........
156 Pk ij j i l k
1.5.5. Okres międzywojenny (1[zasłonięte]919-19) .........................
1.5.6. Początek zimnej wojny i lata kryzysu (1[zasłonięte]945-19)
1.5.7. Okres stopniowych zmian i ciągłych poprawek (1[zasłonięte]976-20)
39 41
2. Baza materialna Akademii ................................................... 44
2.1. Programy rozbudowy Akademii i jej infrastruktura ......................... 44
2.2. Fundusze Akademii i koszty kształcenia ........................................ 58
2.2.1. Association ofGraduates (AOG) — działalność Stowarzyszenia Absolwentów ... 60
3. Kadra kierownicza i dydaktyczno-wychowawcza Akademii ........................ 64
3.1. Supeńnlendent — instytucja komendanta akademii .............................. 65
3.2. Academic Board — Rada Akademicka i wydziały uczelni ......................... 69
3.3. Kadra dydaktyczna .......................................................... 86
3.4. Kadra dowódcza i wychowawcza ..............................................106
3.5. Kadra wychowania fizycznego ................................................109
4. The Corps ofCadets — słuchacze Akademii .......................................1'3
4.1. Kryteria przyjmowania, system nominacji i proces kwalifikacyjny ..................117
4.2. Struktura Korpusu Kadetów ...................................................• 30
4.3. The Long Gray Linę — „Długi Szary Szereg" ...................................^5
4.4. Życie w koszarach i Akademii .................................................*4"
4.5. Hazing, develing i silencing — zjawisko fali ....................................'
4.6. Selekcja kadetów w Akademii .................................................
4.7. Mniejszości i podziały występujące w Korpusie .................................
4.8. Kobiety w Korpusie Kadetów .................................................
4.9. Obcokrajowcy w West Point ..................................................162
5. Proces dydaktyczno-wychowawczy i jego specyfika ................................
5.1. System Thayera .............................................................17?
5.2. Okres trwania studiów........................................................ o-,
5.3. The West Point Experience — charakterystyka harmonogramu dnia ................^-
5.4. Formy i metody realizacji zadań edukacyjnych ..................................(gg
5.4.1. Główne założenia kształcenia .......................................... 190
5.4.2. Program studiów ...................................................
5 4.3. Wykorzystywane podręczniki ............................................216
5 A4. Formy realizacji przedmiotów i weryfikacji wiedzy .........................219
5.4.5. Stypendia naukowe .....................................................229
5.5. Szkolenie wojskowe.........................................................231
5.5.1. Dyscyplina i regulaminy w West Point ....................................232
5.5.2. Wychowanie wojskowe, czyli kształtowanie przywódców ....................243
5.5.3. Praktyczne i teoretyczne szkolenie wojskowe ..............................254
5.6. Wychowanie fizyczne ........................................................272
5.6.1. Charakterystyka zajęć i testów z WF ......................................274
5.6.2. Rywalizacja sportowa ...................................................281
5.7. Wychowanie moralno-etyczne słuchaczy ........................................285
5.7.1. Cadet Honor Code & Honor System — kodeks i system honorowy ...........290
5.7.2. Program wychowania do wartości i jego zastosowanie w praktyce ............304
5.7.3. Professional Military Ethics — przygotowanie do etyki profesji wojskowej ___312
5.8. Merilroll— lista rankingowa i system oceniania słuchaczy .......................315
5.9. Weryfikacja poziomu nauczania i akredytacja uczelni .............................323
6. Absolwenci Akademii ............................................................329
6.1. Służba wojskowa po ukończeniu Akademii ......................................329
6.2. Działalność absolwentów w czasie wojen .......................................339
6.3. Losy absolwentów poza służbą wojskową .......................................362
7. West Point w ocenie europejskich absolwentów ....................................366
ZAKOŃCZENIE ..................................................................380
ANEKSY .........................................................................389
1. Słownik wybranych skrótów i terminów angielskich ..............................390
2. Wykaz kierowniczej kadry i jej zwierzchników (1[zasłonięte]802-20) .......................403
3. Genealogia wydziałów akademickich (1[zasłonięte]802-20) ...............................405
4. Wybrani absolwenci West Point (1[zasłonięte]802-20) ....................................409
5. Stopnie oficerskie w Siłach Lądowych USA ......................................423
6. Wykaz oferowanych kierunków studiów (2002) ..................................424
7. Lista przedmiotów obowiązkowych (1[zasłonięte]952-20) .................................425
8. Fakultatywne przedmioty wojskowe (2002) ......................................427
9. Oferta przedmiotów Wydziału Nauk Behawioralnych i Przywództwa (2002) .........429
10. Fakultatywne przedmioty historii Europy (2002) .................................430
11. Wykaz odznak kadetów (2002) .................................................431
12. Wybrane obowiązki najmłodszego rocznika ......................................432
13. Liczba absolwentów — obcokrajowców (1[zasłonięte]802-20) .............................433
14. Wiersz o Korpusie Kadetów The Corps .........................................435
15. Questionnaire for European West Point Graduates on USMA (2003) ................436
BIBLIOGRAFIA ................................................................. 44,,
|