|
Tomasz Krzysztof Kowalik
Działalność dydaktyczno-wychowawcza Akademii Sił Lądowych Stanów Zjednoczonych w West Point w latach 1[zasłonięte]802-20
Warszawa 2007
460 s., 24 cm
stan dobry (skreślone stemple i sygn. bibl., podklejona okładka)
SPIS TREŚCI
WSTĘP ........................................................................... 5
1. Geneza i główne kierunki przeobrażeń w edukacji wojskowej USA .................. 13
1.1. Geneza Sil Zbrojnych USA ................................................... 13
1.2. Twierdza Wesl Point ......................................................... 15
1.3. Geneza Akademii ............................................................ 18
1.4. Academy Missions — misje Akademii .......................................... 21
1.5. Główne kierunki przeobrażeń Akademii ........................................ 24
1.5.1. Trudne początki funkcjonowania Akademii (1[zasłonięte]802-18) .................... 25
1.5.2. Właściwe „narodziny Akademii" (1[zasłonięte]817-18) ............................. 27
1.5.3. Okres elitarnej uczelni technicznej (1[zasłonięte]833-18) ........................... 30
1.5.4. Stagnacja i powrót do korzeni (1[zasłonięte]865-19) ............................... 34
1.5.5. Okres międzywojenny (1[zasłonięte]919-19) ...................................... 38
1.5.6. Początek zimnej wojny i lata kryzysu (1[zasłonięte]945-19) ......................... 39
1.5.7. Okres stopniowych zmian i ciągłych poprawek (1[zasłonięte]976-20) ................. 41
2. Baza materialna Akademii ....................................................... 44
2.1. Programy rozbudowy Akademii i jej infrastruktura ............................... 44
2.2. Fundusze Akademii i koszty kształcenia ........................................ 58
2.2.1. Association of Graduates (AOG)— działalność Stowarzyszenia Absolwentów ... 60
3. Kadra kierownicza i dydaktyczno-wychowawcza Akademii ........................ 64
3.1. Superintendent — instytucja komendanta akademii .............................. 65
3.2. Academic Board — Rada Akademicka i wydziały uczelni ......................... 69
3.3. Kadra dydaktyczna .......................................................... 86
3.4. Kadra dowódcza i wychowawcza ..............................................106
3.5. Kadra wychowania fizycznego ................................................109
4. The Corps of Cadets — słuchacze Akademii .......................................113
4.1. Kryteria przyjmowania, system nominacji i proces kwalifikacyjny ..................117
4.2. Struktura Korpusu Kadetów ...................................................130
4.3. The Long Gray Line — „Długi Szary Szereg" ...................................135
4.4. Życie w koszarach i Akademii .................................................140
4.5. Hazing, develing i silencing — zjawisko fali ....................................144
4.6. Selekcja kadetów w Akademii .................................................149
4.7. Mniejszości i podziały występujące w Korpusie .................................152
4.8. Kobiety w Korpusie Kadetów .................................................158
4.9. Obcokrajowcy w West Point ..................................................162
5. Proces dydaktyczno-wychowawczy i jego specyfika ................................166
5.1. System Thayera .............................................................167
5.2. Okres trwania studiów .......................................................172
5.3. The West Point Experience — charakterystyka harmonogramu dnia ................182
5.4. Formy i metody realizacji zadań edukacyjnych ..................................187
5.4.1. Główne założenia kształcenia ............................................188
5.4.2. Program studiów .......................................................190
5.4.3. Wykorzystywane podręczniki ............................................216
5.4.4. Formy realizacji przedmiotów i weryfikacji wiedzy .........................219
5.4.5. Stypendia naukowe .....................................................229
5.5. Szkolenie wojskowe.........................................................231
5.5.1. Dyscyplina i regulaminy w West Point ....................................232
5.5.2. Wychowanie wojskowe, czyli kształtowanie przywódców ....................243
5.5.3. Praktyczne i teoretyczne szkolenie wojskowe ..............................254
5.6. Wychowanie fizyczne ........................................................272
5.6.1. Charakterystyka zajęć i testów z WF ......................................274
5.6.2. Rywalizacja sportowa ...................................................281]
5.7. Wychowanie moralno-etyczne słuchaczy ........................................285
5.7.1. Cadet Honor Code & Honor System — kodeks i system honorowy ...........290
5.7.2. Program wychowania do wartości i jego zastosowanie w praktyce ............304
5.7.3. Professional Military Ethics — przygotowanie do etyki profesji wojskowej .... 312
5-8. Merit roli — lista rankingowa i system oceniania słuchaczy .......................315
5.9. Weryfikacja poziomu nauczania i akredytacja uczelni .............................323
6. Absolwenci Akademii ............................................................329
6.1. Służba wojskowa po ukończeniu Akademii ......................................329
6.2. Działalność absolwentów w czasie wojen .......................................339
6.3. Losy absolwentów poza służbą wojskową .......................................362
7. West Point w ocenie europejskich absolwentów ....................................366
ZAKOŃCZENIE ..................................................................380
ANEKSY .........................................................................389
1. Słownik wybranych skrótów i terminów angielskich ..............................390
2. Wykaz kierowniczej kadry i jej zwierzchników (1[zasłonięte]802-20) .......................403
3. Genealogia wydziałów akademickich (1[zasłonięte]802-20) ...............................405
4. Wybrani absolwenci West Point (1[zasłonięte]802-20) ....................................409
5. Stopnie oficerskie w Siłach Lądowych USA ......................................423
6. Wykaz oferowanych kierunków studiów (2002) ..................................424
7. Lista przedmiotów obowiązkowych (1[zasłonięte]952-20) .................................425
8. Fakultatywne przedmioty wojskowe (2002) ......................................427
9. Oferta przedmiotów Wydziału Nauk Behawioralnych i Przywództwa (2002) .........429
10. Fakultatywne przedmioty historii Europy (2002) .................................430
11. Wykaz odznak kadetów (2002) .................................................431
12. Wybrane obowiązki najmłodszego rocznika ......................................432
13. Liczba absolwentów — obcokrajowców (1[zasłonięte]802-20) .............................433
14. Wiersz o Korpusie Kadetów The Carps .........................................435
15. Queslionnaire for European West Point Graduates on USA/A (2003) ................436
BIBLIOGRAFIA ...................................................................446
Słowa kluczowe:
|
KOSZT WYSYŁKI:
- Niezależnie od ilości kupionych książek koszt wysyłki liczony jest tylko raz i wynosi:
- 7,50 polecony/paczka ekonomiczna
- 9.00 polecony/paczka priorytet
- Koszt wysyłki za granicę: ustalany indywidualnie
DODATKOWE INFORMACJE O WYSYŁCE I PŁATNOŚCI:
- Wysyłkę realizujemy 2 razy w tygodniu za pośrednictwem Poczty Polskiej
- Książki wysyłamy w bezpiecznych "bąbelkowych" kopertach
- Nie wysyłamy za pobraniem, nie ma także możliwości odbioru osobistego
- Forma płatności: płatne z góry (zwykły przelew/Płacę z Allegro)
- W przypadku większej ilości zakupionych książek, prosimy o wpłatę w terminie 10 dni - niestety nie przetrzymujemy zakupionych książek "na później":)
|