CO WARTO WIEDZIEC O DYSTANSACH:
Wielokrotnie obserwując tuningowane samochody zauważamy, że wydają się one nam
szersze niż ich zwykłe, fabryczne wersje. Efekt ten uzyskuje się, zwiększając rozstaw kół za pomocą
dystansów. Sylwetka samochodu zyskuje nowe proporcje, pojazd wydaje się bardziej zwarty,
agresywny.
Ładna, ciekawa felga w połączeniu z odpowiednio dobranym dystansem to gwarancja wyróżnienia się
z tłumu podobnych do siebie aut.
Zwiększenie rozstawu kół poprawia też właściwości jezdne,obniżając środek ciężkości liftowanych
aut
Zastosowanie dystansów czasem bywa konieczne przy montażu większych hamulców. Pomaga także,
gdy zakładamy felgi o zbyt wysokim (głębokim) ET. W obu przypadkach montaż dystansów eliminuje
konflikt felg z układem hamulcowym (zaciski, tarcze) oraz elementami zawieszenia pojazdu.
Dystanse przykręcane do piasty dają większe możliwości poszerzenia. Produkt dostarczany jest wraz
ze śrubami, którymi przykręca się dystans do piasty w miejsce standardowych śrub. Oprócz gniazd
na wspomniane śruby, W dystansie zastosowano szpilki (w zestawie) na które nasadza się koło.
Zastosowane takiego rozwiązania umożliwia zastosowanie poszerzenia nawet do 90mm
JAK DOBRAĆ MAKSYMALNĄ GRUBOŚĆ DYSTANSU:
Najprostszą a zarazem najbardziej efektywną metodą, jest pomiar odległości pomiędzy krawędzią
błotnika a oponą. Da to nam pogląd na maksymalne odsunięcie opony od piasty, a co
za tym idzie, maksymalną grubość dystansu.
Należy oczywiście uwzględnić pracę opony oraz nadwozia i nie stosować dystansu dokładnie takiego
samego jak szerokość między kołem a błotnikiem.
Na naszych pozostałych aukcjach znajdą Państwo części zamienne oraz doposażenie do samochodów marki Jeep i nie tylko.