Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DYSPENSER APLIKATOR ZAPACHÓW nożny SZKOLENIE PSA

05-02-2014, 23:50
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 38 zł     
Użytkownik ewelinaa77
numer aukcji: 3862369222
Miejscowość Żory
Wyświetleń: 13   
Koniec: 05-02-2014 23:33:06

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.08 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Hanama szablon
Baner
Dummy_5_710

APLIKATOR DYSPENSER do nanoszenia zapachu / tropu na gruncie w zestawie 2 sztuki. Aplikator zakładany na obuwie.

 

Aplikator / Dyspenser nożny: w zestawie 2 sztuki, zakładane na obuwie, trwale utrzymują położenie dzięki dwóm paskom stanowiącym mocowanie. Użytkowanie jest całkowicie bezproblemowe, nie stanowi żadnego dyskomfortu. Po nasączeniu nakładek zapachem np. Dzik, każdy wykonany krok pozostawia ślad zapachowy na gruncie.


ZAKŁADANY NA OBUWIE DYSPENSER / APLIKATOR ZAPACHÓW: składa się z dwóch elementów, po jednym na but. Każdy z elementów zaopatrzony jest od strony podeszwy w nakładkę wykonaną z naturalnego tworzywa (podobne do filcu) o wymiarach długość: 10cm, szerokość 2,5cm, grubość ok. 0,5cm. Tworzywo nakładki jest materiałem o bardzo dużej chłonności zarówno substancji oleistych jak i o mniejszej gęstości. Dyspenser założony na obuwie trwale utrzymuje położenie dzięki mocującym go paskom. Nie powoduje w trakcie użytkowania jakichkolwiek problemów ani dyskomfortu. Nakładki z filcu należy obficie nasączyć roztworem zapachu np. Dzik. Od chwili nasączenia i zainstalowania dyspenserów na obuwiu każdy krok skutkuje pozostawieniem śladu zapachowego tworząc ścieżkę / szlak tropowy.

Użytkowanie nożnego dyspensera zapachów zapachu dostarcza wiele nowych możliwości i urozmaicenia w szkoleniu psa, pozwala na uatrakcyjnienie procesu szkolenia, czyni go bardziej efektywnym i wszechstronnym. Tradycyjne metody pozwala urozmaicić i uprościć poprzez tworzenie śladu opartego o więcej niż jedną substancję nośną zapachu. Jeśli oprócz nożnego aplikatora zapachu użyty zostanie jeszcze ręczny Aplikator zapachu powstaje możliwość stworzenia szlaku na kilku płaszczyznach: ślad położony na gruncie za pomocą dyspensera nożnego ale i ślad naniesiony wyżej z wykorzystaniem drzew, liści i innej roślinności za pomocą Aplikatora ręcznego.


 

Produkt Informacje
     

Gonczy_Polski_Frycek_Lord_Wislanski_Trop_plener_Baranowice

Nozny_Dyspenser_Aplikator_zapachow

Dummy_foto_1

Dummy_foto_3

Dummy_foto_4

NOŻNY APLIKATOR / DYSPENSER ZAPACHÓW

Składa się z dwóch elementów, po jednym na but. Każdy z elementów zaopatrzony jest od strony podeszwy w nakładkę wykonaną z naturalnego tworzywa (podobne do filcu) o wymiarach długość: 10cm, szerokość 2,5cm, grubość ok. 0,5cm. Tworzywo nakładki jest materiałem o bardzo dużej chłonności zarówno substancji oleistych jak i o mniejszej gęstości. Dyspenser założony na obuwie trwale utrzymuje położenie dzięki mocującym go paskom. Nie powoduje w trakcie użytkowania jakichkolwiek problemów ani dyskomfortu. Nakładki z filcu należy obficie nasączyć roztworem zapachu np. Dzik. Od chwili nasączenia i zainstalowania dyspenserów na obuwiu każdy krok skutkuje pozostawieniem śladu zapachowego tworząc ścieżkę / szlak tropowy..


Oferta na Dummy (Aporty, Damiki):

Dummy Standard:

  • Dummy 250g Standard o długości 20cm i średnicy ok. 5,5cm.
  • Dummy 500g Standard o długości 25cm i średnicy ok. 6,5cm
  • Dummy 1000g Standard o długości 33cm i średnicy 8,5cm

Snack Dummy

  • Snack Dummy Mały o długości ok. 19cm i średnicy ok. 5,5cm
  • Snack Dummy Duży o długości ok. 22cm i średnicy ok. 6,5cm

Dostępne Akcesoria do zabawy, pracy, szkolenia z Dummy:

  • Sznurek do dalekich rzutów z uchwytem kulowym do Dummy
  • Zapach DZIK 118ml
  • Zapach KACZKA 35ml
  • Aplikator zapachów z atomizerem
  • Strzykawka do aplikacji zapachu od wewnątrz
  • Dyspenser / Aplikator zapachów Profi - nożny

W ofercie dostępne są również inne akcesoria do aktywnego wypoczynku z psem oraz dla psów myśliwskich / łowieckich.

Zapraszamy

 

   
Inne rodzaje, rozmiary i produkty znajdziesz w naszym sklepie klikając na zdjęcie z prawej strony. Zapraszamy.
  Allegro_Hanama_sklep

 

Dummy_4_710

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

 

Więcej o Dummy

Dummy 1000g standard orange mystiqueDummy może służyć jako zwykła zabawka jak i wyrafinowane narzędzie do zaawansowanego szkolenia. Użytkowanie przez szczeniaka czy też dorosłego psa na każdym etapie kształtuje właściwe relacje człowiek – pies, uczy zabaw / pracy zespołowej, kształtuje właściwą hierarchię, pozwala wprowadzić i egzekwować komendy ustne i ruchowe, rozwija zmysły i umiejętności związane z ich wykorzystaniem, uczy koncentracji na konkretnych sytuacjach i czynnościach. Praca czy zabawa z użyciem Dummy to zawsze forma aktywności fizycznej człowieka i psa, która prowadzi do poprawy zdrowia i kondycji obojgu uczestników.

Nie da się opisać wszystkich możliwości zastosowania Dummy w zabawie czy też szkoleniu bo oprócz znanych, opracowanych i zdefiniowanych metod, pod konkretne umiejętności bądź specjalistyczne szkolenia znajdują one swoje szczególne zastosowanie. Barierą pozostaje tylko wyobraźnia człowieka i znajomość cech psychofizycznych psa.

Ważne:

·         **dobierz odpowiedni rozmiar Dummy pod kontem wieku i możliwości psa. Właściwie dobrane Dummy zostanie bez problemu pobrane z gruntu i uniesione przez psa.

·         Dummy nie jest „gryzakiem”. Nie pozostawiaj go psu bez nadzoru. Poza czasem wspólnej zabawy czy też treningu pozostaw je poza zasięgiem psa.

·         Sprawdź przed kolejną sesją zabaw / treningu czy Dummy nie posiada uszkodzeń. Jeżeli takowa są nie używaj go do czasu usunięcia usterek jeśli to możliwe. Jeśli usterek nie da się usunąć użyj nowego Dummy.

** wyjątkiem od zasady jest celowe stosowanie dużych i nieporęcznych Dummy w konkretnym celu szkoleniowym tj. znalezienie Dummy przez podopiecznego i zamarkowanie / oszczekanie miejsca znaleziska do czasu pojawienia się przewodnika. Innym celem jest zastosowanie cięższego i nieporęcznego Dummy w zaawansowanym szkoleniu psa, który mimo dyskomfortowi imitującemu konkretną sytuację (np. dostarczenie zwierzyny przez psa myśliwskiego) ma podjąć Dummy i dostarczyć przewodnikowi.

 

Zabawa z Dummy:

Przy pierwszej styczności psa z Dummy warto zwrócić szczególną uwagę na dobór właściwego rozmiaru. Aby nie zrazić i nie powodować złych skojarzeń należy zaopatrzyć się w Dummy o wielkości pozwalającej na bezproblemowe podjęcie z gruntu przez Psa i przemieszczenie / dostarczenie go przewodnikowi.

Finalnym efektem szkoleniowym zabawy jest sytuacja w której pies podąża za rzuconym Dummy, odnajduje je bez problemu, podejmuje z podłoża , dostarcza i oddaje przewodnikowi. Cennym urozmaiceniem ćwiczenia / zabawy i umiejętnością jest pozostanie przy przewodniku w trakcie rzutu Dummy do czasu wydania komendy ustnej (optymalnie po jakimś czasie od momentu spadku Dummy na podłoże). Po wydaniu komendy pies podążą w miejsce spadku, odnajduje i podejmuje Dummy, dostarcza i oddaje przewodnikowi.

Aby osiągnąć efekt finalny zabawę / szkolenie należy rozpocząć na niewielkich odległościach koncentrując się na czynności przynoszenia i oddawania.  Należy mieć pod rękom smakołyki, którymi nagradzamy każdorazowo fakt przyniesienia i/lub oddania Dummy. W tym konkretnym ćwiczeniu / zabawie i na tym etapie doskonale może sprawdzić się Snack Dummy, który po rozpięciu zamka błyskawicznego można wypełnić smakołykami lub po prostu karmą.

Jeśli pies nie oddaje ani nie przynosi Dummy podchodzimy, wydajemy prostą komendę np. „oddaj” i delikatnie ale skutecznie odbieramy Dummy. Zaraz po odebraniu chwalimy ustnie, głaszczemy i podajemy smakołyk. Po kilku razach na komendę „oddaj” i widok / zwęszenie smakołyka w ręku pies sam wypuści z pyska Dummy. Za każdym razem wylewnie chwalimy ustnie i głaszczemy oraz nagradzamy smakołykiem.

W tym momencie pies nie został nauczony oddawania ale wydarzyło się coś więcej, pies skojarzył, że warto koncentrować się na przewodniku bo ma to tylko dobre następstwa. Zawiązała się konkretna i pozytywna relacja, wypracowano pierwsze zrozumiałe dla obu stron komendy głosowe i ruchowe, człowiek skupił uwagę i skoncentrował psa na konkretnej czynności i sobie samym, wskazując na konkretny porządek hierarchiczny. To że Dummy znalazł się w ręku przewodnika jest tylko następstwem właściwego podejścia wykorzystującego komunikację bazującą na elementarnych instynktach psa.

Praca nad każdym kolejnym etapem zabawy / szkolenia winna opierać się o powyższy schemat i tok rozumowania. Ważnym jest aby cały czas w trakcie sukcesów i niepowodzeń myśleć kategoriami psa i szukać najprostszych rozwiązań i metod komunikacji, nie zmieniać komend, nie urozmaicać potokiem innych słów, nie podawać smakołyków za dużo i bez potrzeby. Z czasem ograniczyć częstotliwość podawania smakołyków ale nigdy nie zaniechać pochwały ustnej i gestem.

Zabawę / szkolenie należy przerwać w chwili zauważenia znudzenia lub zmęczenia u psa. Nigdy nie prowadzić zabawy a szczególnie szkolenia w złym nastroju, stanie zdenerwowania.

Aby osiągnąć trwały efekt należy pamiętać, że poszczególne czynności należy ćwiczyć i egzekwować w różnych plenerach i sytuacjach. Nie rzadko zdarza się, że komendy i ćwiczenie jest nieefektywne na przygotowanym i zaaranżowanym szkoleniu / miejscu i czasie zabawy a zostanie bezbłędnie wykonane w trakcie przypadkowej sytuacji i/lub innym miejscu.

 

Szkolenie z Dummy

To obszerny temat, który nie sposób opisać w kilku zdaniach. Ma on jednak pewne cechy wspólne, których świadomość pozwala stworzyć własny program szkoleniowy pod swoje własne, indywidualne potrzeby.

Oprócz kształtowania podstawowych umiejętności i cech psa oraz przewodnika opisanych powyżej, w tekście o zabawach z Dummy, w szkoleniu należy wskazać na:

·         Rozwój umiejętności psa skoncentrowanych na korzystaniu ze zmysłu wzroku

·         Rozwój umiejętności psa skoncentrowanych na korzystaniu ze zmysłu węchu

o   Praca na tropie pozostawionym na gruncie

o   Praca na zapachu niesionym ponad gruntem (tzw. górny wiatr)

o   Praca polegająca na odnajdowaniu i rozróżnianiu konkretnych zapachów w sytuacjach braku jakichkolwiek ścieżek zapachowych prowadzących do celu (np. praca psów odnajdujących narkotyki)

·         Rozwój umiejętności psa skoncentrowanych na korzystaniu ze zmysłu słuchu

·         Wypracowanie i rozwój systemu komunikacji głosowej (komendy ustne), dźwiękowej (gwizdki i inne), ruchowej (komendy ruchowe wydawane przez przewodnika)

Ćwiczenia

Założenie: pies już zna Dummy, wcześniej uczestniczył w prostych zabawach z udziałem Dummy, zna podstawowe komendy, zabawa sprawiała mu przyjemność, na widok Dummy w ręku przewodnika jest podniecony i radosny.

  1. Rzuty na dalekie odległości (wskazane aby standardowy sznurek z uchwytem zamienić na Sznurek z uchwytem kulowym do dalekich rzutów): w trakcie wykonywanego rzutu pies pozostaje przy przewodniku. Po spadku Dummy należy odczekać jeszcze chwilę i skontrolować czy pies pozostaje skupiony na kierunku miejsca spadku. Jeśli tak, należy wydać komendę zwalniającą psa. Pies powinien dotrzeć do Dummy, podjąć je z podłoża, wrócić do przewodnika i oddać Dummy.  Rozwinięciem ćwiczenia będą sesje na różnym podłożu, następnie sesje w terenie z pagórkami i innymi nieregularnościami terenu, sesje z rzutami do wody, aż po sesje w skrajnie trudnym terenie kiedy Dummy spada w krzaki lub trzciny. Jeśli spadek Dummy nastąpi w miejsce niedostępne dla psa, właściwym zachowaniem podopiecznego będzie zlokalizowanie miejsca i oszczekiwanie do czasu dotarcia przewodnika tzw. Zamarkowanie.
  2. Praca z zapachami (oprócz Dummy potrzebny będzie Aplikator Zapachów z atomizerem do naniesienia zapachu na powierzchnię Dummy i Strzykawka do wprowadzenia zapachu do wnętrza Dummy): należy zaaplikować wybrany zapach np. Kaczkę lub Dzika na powierzchnię Dummy i wstrzyknąć w kilku miejscach do wnętrza. Pierwsze 3-4 dni należy dla zapoznania z zapachem i wyrobienia pozytywnych odruchów kontynuować znane i lubiane przez psa ćwiczenie z punktu pierwszego urozmaicone o czynność spaceru tuż po rzucie Dummy i spadku. Zamiast wydać komendę i zwolnić psa należy zapiąć smycz i udać się w innym kierunku na spacer, klucząc w różnych kierunkach ok. 1,5 – 2,5 minuty. Spacer należy zakończyć w zupełnie innym miejscu niż miejsce wykonania rzutu. W tym momencie należy wypiąć psa i zwolnić wydając komendę wskazującą na czynność szukania. Jeśli pies nie radzi sobie ze zlokalizowaniem zapachu i Dummy, przewodnik powinien niespiesznie kierować się w miejsce spadku obserwując psa i komendami pobudzać go do działania. Tak do momentu odnalezienia Dummy. Rozwinięciem ćwiczenia będą sytuacje opisane w ćwiczeniu 1 ale i kreowanie nowych sytuacji tj:

W plenerze leśnym przewodnik pozostawia zabezpieczonego psa i udaje się w przeciwnym kierunku do chwili kiedy nie będzie widziany przez psa. Dummy z zaaplikowanymi zapachami pozostawia w sobie wiadomym miejscu. Przewodnik wraca do psa (najlepiej z kierunku innego niż rozpoczął) i rozpoczyna spacer w kierunku pozostawionego Dummy. Warto aby spacer pokierować w stronę, z której zapach naniesiony na Dummy będzie miał szanse znacznie wcześniej dotrzeć do psa niesiony wiatrem. Jeśli przewodnik zaobserwuje zmianę w zachowaniu psa świadczącą o zwietrzeniu zapachu powinien wydać komendę właściwą dla czynności poszukiwania i pozwolić psu pracować ewentualnie korygując kierunek. Rozwinięciem ćwiczenia jest praca w różnych plenerach i na coraz większych odległościach. Istotnym jest zwracanie uwagi na wiatr i kreowanie ścieżki „pod wiatr”, który niosąc zapach wskaże podopiecznemu kierunek. W celu doskonalenia umiejętności przewodnik powinien umieszczać emitujące zapachy Dummy w coraz bardziej niedostępnych miejscach (np. głęboko w krzakach, norach, itp… ).

  1. Praca węchem i wzrokiem z zaawansowaną komunikacją (z udziałem drugiej osoby oprócz przewodnika, Dummy winien być potraktowany zapachem ptactwa łownego np. Kaczką, przewodnik jest zaopatrzony w pistolet startowy): Pomocnik znajduje się w odległości ok. 100m od przewodnika z psem, jest niewidoczny. Na ustalony sygnał wyrzuca Dummy wysoko w górę tak aby spadanie odbywało się po torze paraboli na lewą lub prawą stronę od przewodnika z psem. Kiedy Dummy osiągnie odpowiednią wysokość przewodnik wykonuje strzał (pistoletem startowym lub innym bezpiecznym i dozwolonym). Po spadku Dummy przewodnik wydaje komendę i zwalnia psa aby ten odnalazł Dummy. W razie problemów przewodnik wydaje komendy głosowe naprowadzające psa, optymalnie jest jeśli robi to za pomocą gwizdka. W chwili, w której pies odnajdzie Dummy przewodnik wydaje komendę do czynności powrotu ze zdobyczą. Ćwiczenie po opanowaniu na lądzie należy wykonywać nad akwenem wodnym.

Rozwinięcie ćwiczenia polega na zmianach miejsca pomocnika z którego nastąpi wyrzut Dummy, zwiększaniu odległości ćwiczenia na lini przewodnik z psem – pomocnik, zmianach plenerów zmierzających do coraz trudniejszego i bardziej urozmaiconego terenu.

 

Powyższy opis i ćwiczenia nie wyczerpują tematu, są wskazówką jak zacząć i przykładem wszechstronnego zastosowania Dummy. Każde z ćwiczeń w zależności od potrzeby można urozmaicać i rozwijać aby zwiększyć skalę trudności i zdobyć nowe umiejętności. Obok wskazanych już akcesoriów warto wprowadzać do ćwiczeń coraz większe Dummy, Dummy o nieregularnych kształtach, Dummy otulone futrem / piórami zwierzyny łownej. Dla powodzenia ćwiczeń należy sprawdzać wiatr i używać go z rozmysłem dla zwiększenia lub zmniejszenia stopnia trudności ćwiczenia. Pies wyłapuje zapach z wiatrem. Cenną i istotną nauką dla przewodnika jest obserwacja zachowań i odczytywanie sygnałów (mowa ciała), które daje pies. Pupil daje wyraźne sygnały, widać kiedy zwęszył zapach ale i kiedy zgubił ślad. Przewodnik rozumiejący psa wie jak reagować i jak się komunikować.

W trakcie zabaw, ćwiczeń, zaawansowanego szkolenia czy też zawodów należy pamiętać aby zawsze sowicie chwalić i nagradzać postępy psa. Należy uwypuklić, że nagradzanie i chwalenie nie dotyczy tylko zakończonego pozytywnie procesu ćwiczenia / zadania ale jego poszczególnych elementów / części składowych.

W żadnym wypadku nie należy psa strofować, poganiać, ganić !!! To go zniechęci, uprzedzi do szeroko pojętej sytuacji, wykształci odruch unikania i zaniechania. Sukces gwarantuje tylko sytuacja kiedy i Pan i jego pies czerpią przyjemność z wykonywanych czynności bez względu na niepowodzenia.

W momencie widocznego u Psa zmęczenia, braku zainteresowania, znużenia należy zabawę / ćwiczenia w danym dniu zakończyć. Ta sama zasada dotyczy przewodnika.

 

KLIKAJĄC W PONIŻSZE MINIATURY / ZDJĘCIA POZNASZ PEŁNY ASORTYMENT W DANEJ KATEGORII **ZAPRASZAMY**
Karmy Legowiska Miski Akcesoria Szkoleniowe Zabawki Transportery Torby
Kids_Josera Bimbay_kanapa1 Stojak_2miski_4l_zolux Billik_gwizdek Aport_AmiPlay Mata_Camu_do_samochodu_dla_psa_zolux Torba_Roadsign_zolux1
Smycze Obroże Szelki Kagańce Majtki na cieczkę Pozostałe Witaminy
Smycz_NXR_100_200_2.5cm_AmiPlay Obroze_3N_26_48_AmiPlay Szelki_P8_50_95cm_3cm_AmiPlay Kagance_AmiPlay Majtki_AmiPlay Krata_stalowa_grodzaca_dla_psa_zolux Dr_Seidla_Flawitol_omega_complex
Szampony i Odżywki Do pielęgnacji sierści Środki na pasożyty Preparaty Obroże Uzdowe    
Champion_York_zestaw_odzywka_szampon_witaminy Zolux_furminator_trymer Sabunol_krople_2.0ml Dr_Seidla_Stress_Out Halter_N_2_AmiPlay