Dysleksja. Teoria i praktyka dostarcza informacji na temat najnowszych koncepcji dotyczących dysleksji oraz nauczania czytania i pisania. Jak wskazuje sam tytuł, książka składa się z dwóch części. W pierwszej z nich przedstawiono teoretyczne wyjaśnienie zagadnień związanych z etiologią, diagnozą i terapią dysleksji oraz pracą z uczniem dyslektycznym. W części drugiej autorzy wskazują, w jaki sposób wykorzystać te koncepcje teoretyczne w praktyce. Wyjaśniają wiele trudności, których doświadczają dzieci z dysleksją ucząc się czytać i pisać. Wskazują również problemy i wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć pracujący z nimi nauczyciele czy psycholodzy.
CZĘŚĆ I. TEORIA 1. Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia 2. Neurobiologia dysleksji 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji:: od teorii do praktyki 5. Procesy wzrokowe 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja 7. Dysleksja:: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych CZĘŚĆ II. PRAKTYKA 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego:: odpowiedź na wyzwania 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania:: wyzwania na poziomie szkoły średniej 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych 17. Metody poznawcze w dysleksji:: style uczenia się i umiejętność myślenia 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolontariuszami 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania:: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych Bibliografia Indeks rzeczowy Indeks nazwisk
Format 170 x 240, objętość 544 str., oprawa twarda GWP
kupujesz wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368