DYSLEKSJA ROZWOJOWA – Perspektywa psychologiczna
praca zbiorowa pod redakcją Grażyny Krasowicz-Kupis
Prezentowana publikacja to zbiór najważniejszych rozważań teoretycznych i praktycznych na temat dysleksji rozwojowej. Celem autorów było przedstawienie w przystępnej formie aktualnego stanu wiedzy na temat specyficznych trudności w uczeniu się.
Książka może stanowić rodzaj podręcznika dla studentów wszelkich kierunków związanych z diagnozą i terapią dysleksji, terapią pedagogiczną, poradnictwem psychopedagogicznym, a także logopedią. Będzie przydatna również dla wszystkich, którzy mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą z trudnościami w uczeniu się.
Spis treści:
1. Marta Bogdanowicz Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu
2. Aneta R. Borkowska Neuropsychologiczne podłoże trudności w czytaniu i pisaniu
3. Grażyna Krasowicz-Kupis Dysleksja a rozwój mowy i języka
4. Katarzyna Gruszczyńska Czy warto oceniać funkcje wzrokowe w diagnozie dysleksji rozwojowej?
5. Katarzyna Rak Dysleksja i zdolności twórcze
6. Aneta R. Borkowska ADHD a dysleksja rozwojowa
7. Urszula Oszwa Przetwarzanie fonologiczne a rozumowanie matematyczne u dzieci
8. Marta Bogdanowicz Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu – pomoc psychologiczna i pedagogiczna
Dane techniczne
format |
B5 |
objętość |
152 strony |
oprawa |
miękka |
ISBN |
83-7134-214-4 |