Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DYSLEKSJA diagnoza + Dobasoli do kanuka ćwiczenia

26-01-2014, 19:53
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45.55 zł     
Użytkownik dyktanda-zbiory
numer aukcji: 3834989169
Miejscowość Tychy
Wyświetleń: 8   
Koniec: 26-01-2014 19:30:58

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

DIAGNOZA DYSLEKSJI – najważniejsze problemy

 

pod redakcją Grażyna Krasowicz-Kupis

 


 

Książka w usystematyzowany sposób przedstawia problemy związane z diagnozowaniem dysleksji. Adresowana jest przede wszystkim do praktyków – psychologów, pedagogów i logopedów, którzy profesjonalnie zajmują się diagnozą tego zaburzenia i innych trudności szkolnych. Prezentowana tu wiedza i rozważania praktyczne mogą być interesujące także dla nauczycieli i rodziców dzieci z problemami w uczeniu się. Wiele przydatnych i aktualnych, a wręcz najnowszych informacji znajdą tu studenci psychologii i pedagogiki oraz wszystkich specjalności pedagogicznych, a także studenci studiów podyplomowych związanych z pomocą psychologiczną i terapią pedagogiczną.

 

Spis treści

Część I.   Podstawy diagnozy dysleksji

Fakty, mity i kontrowersje wokół diagnozy dysleksji (Marta Bogdanowicz)

Neurobiologiczne podstawy dysleksji (Anna Grabowska, Katarzyna Jednoróg)
Dlaczego nie znamy (całej) prawdy o dysleksji - czyli rozważania o metodologii badań (Grażyna Krasowicz-Kupis)


Część II.  Diagnoza objawów dysleksji

Diagnozowanie czytania (Krystyna Sochacka)

Umiejętność pisania i możliwości jej diagnozowania (Pietras Izabela)
Aspekt językowy trudności w nabywaniu przez dzieci umiejętności pisania (Maria Przybysz-Piwko)

O błędach w pisowni identyfikowanych jako symptomy zaburzeń funkcji słuchowych (Urszula Mirecka)

Przegląd narzędzi diagnostycznych do oceny czytania i pisania stosowanych w polskim poradnictwie (Małgorzata Kostka-Szymańska, Grażyna Krasowicz-Kupis, Izabela Pietras)


Część III.  Diagnoza funkcji poznawczych

Badanie funkcji językowych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis)

Problem diagnozowania sprawności intelektualnych w dysleksji (Grażyna Krasowicz-Kupis, Katarzyna Wiejak)

Diagnozowanie funkcji wzrokowych w dysleksji (Katarzyna Gruszczyńska, Grażyna Krasowicz-Kupis)

Ocena procesów pamięciowych w diagnozie dysleksji (Agnieszka Kaliszewska)

Diagnozowanie stanu słuchu fonemowego (Małgorzata Rocławska-Daniluk, Joanna Jatkowska)


Część IV. Diagnoza dysleksji – ważne zmienne dodatkowe

Leworęczność a dysleksja w świetle współczesnych badań (Małgorzata Gut)

Ocena poziomu graficznego pisma dzieci w wieku 713 lat (Aneta Domagała, Urszula Mirecka)

Dysleksja i płeć (Jadwiga Wrońska)

Gotowość szkolna – ciekawość, aktywność, samodzielność (Elżbieta Koźniewska)


„Książka dotyczy problematyki ważnej z teoretycznego i praktycznego punktu widzenia. Badania nad dysleksją stanowią bowiem istotny wkład do wiedzy o funkcjonowaniu mózgu, a diagnoza dysleksji jest jednym z głównych problemów, z jakim borykają się psychologowie praktycy. Praca zawiera bardzo potrzebne im treści, a przy tym ma walory porządkujące – wskazuje na podstawowe kwestie i dostarcza przeglądu możliwych sposobów diagnozy. Napisana jest bardzo kompetentnie, przez specjalistów mających dużą wiedzę i doświadczenie w zakresie omawianych przez siebie zagadnień”.

 

 

 

 

Dominika Kamińska, Alicja Ślęzak-Stachulak


DOBASOLI DO KANUKA – Ćwiczenia czytania pseudowyrazów dla dzieci z dysleksją

 


 
Jest to zbiór nietypowych ćwiczeń do nauki czytania. W zebranym materiale dominują zbudowane z sylab otwartych pseudowyrazy, czyli słowa pozbawione znaczenia. Tak dobrany materiał sprawia, że dzieci koncentrują się na odczytywaniu sylab, wyrazów, zdań – nie mogą bowiem zgadywać lub domyślać się ich treści. Ponieważ nauka czytania nie może ograniczyć się do umiejętności dekodowania, w książce znajdują się również ćwiczenia sprawdzające rozumienie, na przykład krzyżówki, pytania czy zadania matematyczne. Bardzo ważną część stanowią te ćwiczenia, które stymulują zaburzone funkcje u dzieci z dysleksją, na przykład analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową. Zadania te pomagają dzieciom w różnicowaniu podobnych liter (na przykład l – ł, o – ó, z – ż, n – m) oraz umożliwiają zapamiętanie odpowiedniej kolejności sylab, gwarantując rozumienie przeczytanego wyrazu i zdania. Istotne znaczenie mają także ćwiczenia, które uczą dziecko ze specyficznymi trudnościami właściwego postrzegania kierunku czytania.

 


 

 



Dodano 2[zasłonięte]013-07 13:33
JEST MOŻLIWOŚĆ WYSYŁKI KURIEREM- SIÓDEMKĄ. KOSZT TAKI WYNOSI PRZY PRZELEWIE 14 ZŁ, PRZY POBRANIU 15 ZŁ