Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dysfunkcjonalne zachowania pracowników [nowa]

28-02-2012, 19:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2030042471
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 14:59:35

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Dysfunkcjonalne zachowania pracowników
Wachowiak Joanna

Dysfunkcjonalne zachowania pracowników
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64151
  • liczba stron: 144
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Data wydania: 2[zasłonięte]011-11
  • Opis

    Dlaczego pracownicy działają na szkodę pracodawcy? Dlaczego kradną, dokonują aktów sabotażu, wandalizmu, prześladują współpracowników, wrogo i cynicznie odnoszą się do klientów, świadczą pracę niskiej jakości? Przedmiotem zainteresowania niniejszej publikacji są właśnie tego rodzaju zachowania, określane mianem dysfunkcjonalnych, i czynniki, które sprzyjają ich występowaniu. Rzadko kiedy te zachowania wynikają wyłącznie z tego, że firmie trafiło się "złe ziarno" w postaci jednostek o określonych cechach. Ich czynniki osobowościowe nabierają znaczenia dopiero w połączeniu z warunkami, jakie stworzono zatrudnionym, sposobem w jaki postrzega się ich i traktuje. Paradoksalnie więc, często organizacja przyczynia się do występowania rozmaitych zachowań i zjawisk niepożądanych dla niej, sprzecznych z jej celami lub wręcz uniemożliwiających ich realizację. Celem niniejszej publikacji jest prezentacja ustaleń definicyjnych odnośnie opisywanych zjawisk, ich mechanizmów oraz przyczyn. Wskazano sposoby zapobiegania, wymieniono także działania, które organizacja powinna podjąć w przypadku, gdy zachowanie szkodliwe już wystąpi.
    Z recenzji prof. dr hab. Zofii Ratajczak:
    Jednym z wyzwań współczesnej pracy jest konieczność przystosowywania się do niekorzystnych warunków pracy (nie tylko nowych) coraz większej liczby pracowników, dla których największym zagrożeniem jest ryzyko utraty pracy. Jednak nawet w wypadku szczęśliwych zbiegów okoliczności i osiągnięcia sukcesu gospodarczego, każdej firmie powinno zależeć na tym, by nie był on okupiony kosztami psychologicznymi, o jakich mowa w tej pracy.(...) Monografia jest dobrym przykładem popularyzacji wiedzy psychologicznej na temat najważniejszych rodzajów zachowań dysfunkcjonalnych we współczesnych organizacjach.

    Spis treści:
    Wstęp
    Rozdział 1. Sytuacja pracowników w zmieniającej się organizacji
    Wprowadzenie
    1.1. Elastyczność jako warunek konkurencyjności
    1.2. Konsekwencje istniejących tendencji dla pracowników
    1.3. Wehikuł czasu - zmiana warunków wykonywania i postrzegania pracy w Polsce
    Podsumowanie
    Rozdział 2. Pracoholizm - opętanie pracą
    Wprowadzenie
    2.1. Błędne przekonania na temat pracoholizmu
    2.2. Czym jest pracoholizm
    2.3. Charakterystyka pracoholika
    2.4. Wyjaśnianie przyczyn pracoholizmu
    2.5. Jak funkcjonuje pracoholik
    2.6. Organizacyjne uwarunkowania pracoholizmu
    2.7. Pracoholik przełożonym
    2.8. Pracownik efektowny, ale nieefektywny
    Podsumowanie
    Rozdział 3. Kontrproduktywne zachowania pracowników
    Wprowadzenie
    3.1. Szkodliwe zachowania polskich pracowników
    3.2. Rozważania definicyjne
    3.3. Typologia zachowań kontrproduktywnych
    3.4. Przejawy zachowań kontrproduktywnych
    3.5. Dlaczego dochodzi do zachowań kontrproduktywnych?
    3.6. Organizacyjne podłoże szkodliwych zachowań
    3.7. Zapobieganie zachowaniom kontrproduktywnym
    Podsumowanie
    Rozdział 4. Pracownik pracownikowi wilkiem - mobbing
    Wprowadzenie
    4.1. Definicja zjawiska
    4.2. Kto i jak atakuje
    4.3. Przebieg mobbingu w czasie
    4.4. Przyczyny mobbingu
    4.5. Przeciwdziałanie mobbingowi
    Podsumowanie
    Rozdział 5. Wypalenie zawodowe - na zgliszczach zaangażowania
    Wprowadzenie
    5.1. Charakterystyka zjawiska
    5.2. Symptomy wypalenia zawodowego
    5.3. Uwarunkowania wypalenia zawodowego
    5.4. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
    Podsumowanie
    Rozdział 6. Kradzieże dokonywane przez pracowników
    Wprowadzenie
    6.1. Uczciwość - cecha czy brak okazji?
    6.2. Czynniki przyczyniające się do występowania kradzieży w miejscu pracy
    6.3. Zapobieganie kradzieżom
    6.4. Per analogiam - zjawisko ściągania
    6.5. Uczciwość jako element kultury organizacyjnej
    Podsumowanie
    Zakończenie. Dysfunkcjonalność zachowań jako syndrom patologii organizacyjnej
    Bibliografia
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa