Produkt nowy, nieużywany, objęty 2 letnią gwarancją polskiego dystrybutora z możliwością jej przedłużenia do 3 lat po zarejestrowaniu produktu.
Monitor podrzędny – wejście TC Link do połączenia z monitorem głównym
Test w Estrada i Studio
Zintegrowane rozwiązania
Seria monitorów odsłuchowych AIR w kwestii jakości dźwięku, sposobu obsługi i koncepcji wybiega daleko poza tradycyjne monitory odsłuchowe. System AIR, to kompleksowe i zintegrowane rozwiązanie zapewniające profesjonalny odsłuch w każdych warunkach. System AIR składa się z kilku podstawowych elementów komunikujących się ze sobą poprzez kabel sieciowy – zarówno w konfiguracji stereo, jak i wielokanałowej. W ten sposób dystrybuowane są informacje kontrolne, jak również sygnał audio. Dzięki temu wielokanałowy system AIR można kontrolować z najdogodniejszego miejsca odsłuchowego za pomocą sterownika AIR Remote lub oprogramowania AIR Soft.
Esencja centralnego sterowania
Pracując z dźwiękiem o szerokim zakresie dynamiki, niezwykle ważne jest, aby kontrola głośności odbywała się w możliwie najdalszym etapie przetwarzania. To zapewni minimalne szumy i maksymalną rozdzielczość. Jak na profesjonalne produkty przystało, monitory z serii AIR są właśnie tak zaprojektowane. Sieć transmisji danych i audio TC Link steruje głośnością każdego monitora tuż przed samymi głośnikami. Uzyskuje się w ten sposób wybitnie niskie szumy i doskonałe pozycjonowanie dźwięku w każdym z głośników systemu wielokanałowego. Ponadto, możliwość zapisania trzech referencyjnych poziomów, presetów, a także ustawień mute/solo pozwoli uzyskać oczekiwaną wydajność głośników AIR w każdych warunkach. System monitorów AIR oferuje trzy różne opcje centralnego sterowania: aplikacja AIR-Soft, pakiet instalatorski AIR-PC [PC-IP] i hardware'owy sterownik AIR Remote. Zaletą sterownika hardware'owego jest uniezależnienie się od stacji roboczej i komputera, a także posiadanie gałki i innych elementów sterowania w zasięgu ręki.
System wielokanałowy – film, post-produkcja, gry i muzyka
- Głośność globalna – centralne sterowanie głośnością wszystkich monitorów w systemie wielokanałowym,
- Przywoływanie relatywnych poziomów, czy ustawień filtra dla każdego monitora z osobna,
- Zapisywanie własnych ustawień – możesz zaprogramować system AIR do pracy przy różnych projektach,
- Zarządzanie basem – możliwość ustawienia za dotknięciem przycisku określonej częstotliwości podziału zwrotnicy.
Rozwiązania przy układach stereo
Bezpośrednie wejście cyfrowe w monitorach tworzy z systemu AIR idealne rozwiązanie do każdego studia zbudowanego w oparciu o urządzenia cyfrowe. Dodając opcjonalne rozszerzenie monitory mogą przyjmować sygnał analogowy lub cyfrowy o maksymalnej częstotliwości 192 kHz [Dual Wire], a wybór źródła można zapisać w przełączanych presetach. System AIR pozwala Ci na łączenie monitorów bliskiego i średniego pola [np. AIR 6 i AIR 25], dzielenie wejścia i wykorzystując jeden przycisk przełączanie pomiędzy nimi [A-B].
Akustyka i kalibracja
System monitorów AIR posiada wiele wysokiej jakości narzędzi optymalizujących wydajność w dowolnym środowisku akustycznym. Istnieje możliwość precyzyjnej regulacji każdego monitora w zakresie dystansu do powierzchni odbijających, czy pochłaniających dźwięk, poprzez wybranie odpowiedniego stopnia kompensacji w krok co 0.1 dB. Do wyboru są gotowe ustawienia: Wolnostojące, Ściana, Róg, Konsoleta [monitory ustawione na konsolecie mikserskiej], Konsola – Ściana, Konsola - Róg.
Pakiet instalatorów AIR PC-IP
Opcjonalna, zaawansowana aplikacja na komputer PC do kalibracji systemów AIR zapewnia dostęp do niemalże każdego parametru monitorów, m.in. 4-zakresowego equalizera parametrycznego w każdym monitorze, regulowania opóźnienia wynikającego z miejsca umieszczenia głośnika, programowania presetów i wielu innych. Aplikacja ta umożliwia ponadto zarządzanie basem, czyli regulowanie niezależnych częstotliwości podziału zwrotnicy filtra HP/LF, jak również kontrolowanie fazy i biegunowości dowolnego subwoofera AIR. Aplikacja PC-IP daje także instalatorowi możliwość indywidualnego zabezpieczania parametrów, presetów i blokowania niektórych pozycji interfejsu użytkownika.
Płyty testowe do kalibracji
Płyty testowe zostały przygotowane do przeprowadzenia kalibracji, pełnego ustawienia i testowania całej serii monitorów AIR. Jest jedna płyta stereo CD i jedna zakodowana w standardzie 5-kanałowym DTS.
Aplikacja do kalibracji AIR SOFT
Oprogramowanie kompatybilne z komputerami PC i MAC służy do centralnego sterowania w czasie rzeczywistym takimi parametrami systemu AIR, jak głośność, poziomy referencyjne, zmiana presetów i konfiguracja. Oprogramowanie AIR Soft dołączone jest do wszystkich monitorów z serii AIR.
Zdalne sterowanie sprzętowe AIR Remote
AIR Remote zapewnia natychmiastowy i bezpośredni dostęp do potencjometra głośności, niezależnego do stacji roboczej i komputera. Co więcej, AIR Remote posiada przyciski umożliwiające bezpośredni dostęp do różnych poziomów referencyjnych, przywoływania presetów, a także włączania trybu solo/mute dla każdego monitora osobno. Sterownik AIR Remote zasilany jest przez TC-Link z dowolnego monitora z serii AIR.
GŁÓWNE CECHY:
- Kontrola nad poziomem głośności wszystkich monitorów połączonych w sieci,
- Przywołanie i zapis trzech poziomów referencyjnych,
- Funkcja mute/solo dla każdego z monitora,
- Przywołanie i zapis czterech presetów,
- Edycja standardowych parametrów [dotyczy AIR Soft],
- Zaawansowane zarządzanie basem [dotyczy AIR Soft],
- Backup i przywoływanie ustawień wszelkich parametrów [dotyczy AIR Soft],
- Instalacja i ustawienie monitorów AIR [dotyczy AIR Soft].
DANE TECHNICZNE
- System: 2-drożne aktywne monitory bliskiego pola
- Pasmo przenoszenia [+/- 3 dB]: 33 Hz - 22 kHz
- Maks. SPL 1m, dla pary [IEC Short Term]: > 128 dB w szczycie
- Maks. SPL 2m, 5.1 [IEC Short Term]: > 126 dB w szczycie
- Maks. SPL 1m [IEC Long Term]: 104 dB RMS
- Precyzja parowania monitorów: +/- 0.2 dB
- Częstotliwość strojenia: 40 Hz
- Wewnętrzna objętość obudowy: 27 litrów
- System rozprowadzania niskich częstotliwości: Bass reflex
- Częstotliwość podziału zwrotnicy: 2150 Hz [sterowana przez DSP]
- Nachylenie zboczy zwrotnicy: 24 dB/okt. [Linkwitz Riley, sterowane przez DSP]
- Głośnik wysokotonowy: kopułka Esotec 28mm/1.1”, cewka aluminiowa, chłodzenie ferrofluidem
- Głośnik nisko-średniotonowy: membrana polipropylenowa 240mm/10", cewka aluminiowa 100mm/4"
- Napięcie zasilania: 100 - 240V @ 50 - 60Hz [wybór automatyczny]
- Pobór mocy: 40W @ 1/8 mocy maksymalnej [IEC 60065]
- Wzmacniacz: Tylna płyta w kolorze czarnym, anodyzowane aluminium
- Obudowa: Ciemno-szara płyta MDF, srebrna folia
- Wymiary [W x S x G]: 425 x 275 x 395mm
- Waga: 15.5kg
- Wzmacniacz Wysokotonowy / Nisko-średniotonowy: 200W / 200W
- Wewnętrzne częstotliwości próbkowania: 192 i 176.4 poprzez połączenie Dual Wire [wymagana opcjonalna karta cyfrowa] i 96, 88.2, 48, 44.1 lub 32 kHz
- Złącza We/Wy: 2 x RJ45 [protokół przesyłu danych TC-Link]
Wielkość pomieszczenia i Odległość od monitorów
Sugerowana odległość od monitorów
- AIR 6: 1.2 - 2 m
- AIR 12: 1.5 - 2 m
- AIR 15: 1.5 - 2.5 m
- AIR 20: 1.5 - 3 m
- AIR 25: 2 - 4 m
Typowa wielkość pomieszczenia
- AIR 6: 50 - 100 m³
- AIR 12: 75 - 125 m³
- AIR 15: 75 - 125 m³
- AIR 20: 80 - 130 m³
- AIR 25: 80 - 150 m³
|