Co to jest?
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów (ASB) jest procesem, który umożliwia wymianę CAŁEGO oleju w układzie. Przy wymianie metodami tradycyjnymi (grawitacyjnie) wymieniane jest zaledwie 40-60% płynów. Reszta pozostaje w przewodach, sterowniku, konwerterze. Tak naprawdę, wymiana tradycyjna to rozmieszanie nowego oleju w starym.
Dlaczego dynamiczna wymiana jest lepsza?
Klienci często pytają: "Słyszałem, że w niektórych automatycznych skrzyniach biegów oleju się nie wymienia. Czy to prawda?" Odpowiadamy z całą stanowczością: NIE! Dlaczego? Nikt nie ma wątpliwości co do zasadności wymiany oleju w silniku. Skrzynia biegów przenosi na koła wygenerowaną przez silnik moc. Obciążenia pomiędzy elementami są ogromne, w związku z tym, jakość środka smarnego ma kapitalne znaczenie. Dzięki specjalistycznemu sprzętowi i środkom Liqui Moly, jesteśmy w stanie wyczyścić cały układ olejowy i kanały skrzyni biegów. Urządzenie zostaje wypłukane ze starego płynu i osadów, następnie uzupełnione nowym olejem o specyfikacji jaką przewidział producent. Polecamy stosowanie oryginalnych środków smarnych (lub zastąpienie ich produktami porównywalnej jakości). Następnie wymieniamy w ASB filtr. Dzięki temu, skrzynia biegów znów zaczyna pracować w warunkach fabrycznych. Taki sposób wymiany oleju zapewnia natychmiastowy, bardzo odczuwalny wzrost płynności działania i komfortu przełączania. Skrzynia przestaje szarpać, biegi zmieniają się cicho, bez zbędnych opóźnień. Oczywiście takie efekty odczuwalne są w skrzyniach, które nie są już uszkodzone.
Olej w ASB pracuje w bardzo ciężkich warunkach. Oprócz smarowania mechanizmów, odprowadza ciepło i chłodzi skrzynię biegów. Takie wykorzystanie, powoduje jego degenerację i utratę własności. Na dodatek przepompowywany jest bardzo cienkimi kanalikami. Utrata właściwości oleju objawia się pogorszeniem sposobu pracy skrzyni biegów (szarpanie, opóźnienia przy przełączaniu biegów, hałas). Lekceważenie tych objawów, doprowadzi do nieuchronnej i czasem bardzo kosztownej awarii. Nikt nie ma wątpliwości, że trzeba wymieniać olej w silniku. Podobnie jest w przypadku ASB.
Czy w każdym samochodzie możecie wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?
Dysponujemy sprzętem umożliwiającym taki proces w większości samochodów dostępnych na rynku wykorzystujących różne rozwiązania (w tym CVT, DSG, Multitronic i inne).
Na jakiej zasadzie działa urządzenie ATF Exchanger?
1. Do rozgrzanej skrzyni biegów podłączamy urządzenia ATF Exchanger.
2. Układ smarowania ASB jest czyszczony z środkami Liqui Moly (dodawanymi do starego płynu).
3. Usuwamy stary olej wraz ze środkami czyszczącymi ("wypchnięcie" zużytego płynu pompą przy jednoczesnym wprowadzeniu nowego - brak ryzyka pracy skrzyni "na sucho").
4. Świeży olej zastępuje olej przepracowany (olej jest ważony, ilość w pełni monitorowana). Proces wymaga zużycia ok 3 litrów więcej oleju niż pojemność skrzyni. Ten dodatkowy olej wykorzystywany jest do zupełnego usunięcia zużytego płynu.
5. Wymieniamy filtr skrzyni biegów (nie każda ASB ma filtr wymienny).
6. Kontrola poziomu środków smarnych w skrzyni.
7. Adaptacja skrzyni biegów do nowych warunków pracy (wykonywana za pomocą diagnoskopu).
Oferujemy również na naszych aukcjach filtry paliwa, powietrza oraz przeciwpyłkowe.
Na naszych aukcjach posiadamy ponad 1000 filtrów różnych producentów:
KLIKNIJ W OBRAZEK BY OBACZYĆ AUKCJE
DODATKOWO NA INNYCH NASZYCH AUKCJACH MAJĄ PAŃSTWO MOŻLIWOŚĆ ZAKUPU ORYGINALNYCH OLEJÓW SILNIKOWYCH RENOMOWANYCH PRODUCENTÓW W ATRAKCYJNYCH CENACH.
KLIKNIJ W OBRAZEK PRODUCENTA BY ZOBACZYĆ AUKCJE Z OLEJAMI
ZAPRASZAMY NA NASZE INNE AUKCJE - KLIKNIJ W OBRAZEK
Przed zakupem zapoznaj się ze stroną "o mnie".
Po wylicytowaniu usługi, prosimy o kontakt w celu ustalenia wizyty w naszym serwisie
przy ulicy Mieszka I 80 (teren WUTEH'u) - wjazd za stacją paliw BP.
KLIKNIJ W MAPKĘ BY ZOBACZYĆ DOKŁADNIE