Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej

28-02-2012, 14:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 16.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029712687
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 09:40:01

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 130
Format: Format B5
Rok wydania: 2008
Oprawa: Oprawa miękka, klejona, folia matowa



Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej

Elżbieta Jaroni

Niniejsza książka – jak wskazuje już sam jej tytuł: Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej – stanowi refleksję nad współczesną koncepcją edukacji wczesnoszkolnej, która zarówno w warstwie teoretycznej, jak i praktycznej nie jest do końca rozstrzygnięta i określona, a zatem prowokuje do dyskusji, inspiruje do dalszych poszukiwań itp.

Zaprezentowane teksty, ukazujące edukację wczesnoszkolną w różnych kontekstach i aspektach, powstawały w wyniku wieloletnich badań i studiów nad literaturą przedmiotu. Praca szczególnie koncentruje się na przedstawieniu związku między teorią pedagogiczną a praktyką edukacyjną, ukazując, jak dalece rzeczywistość szkolna odbiega od przyjmowanych obecnie założeń teoretycznych, bądź też przekonując czytelnika, że można i trzeba inaczej, lepiej i skuteczniej organizować integrowaną edukację. Autorka snuje refleksję nad istotą i właściwościami tej formy nauczania oraz na temat możliwości optymalizacji procesu kształcenia wczesnoszkolnego.

Książka jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców. Może być bowiem pomocą dydaktyczną, źródłem informacji dla studentów pedagogiki wczesnoszkolnej oraz czynnych już zawodowo nauczycieli pracujących z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, a także osób odpowiedzialnych za politykę edukacyjną na różnych szczeblach nadzoru i doradztwa oraz rodziców uczniów klas I-III.

 

 




Spis treści

Wstęp

 

Rozdział 1

Integracja w procesie przemian edukacyjnych

 

1.1. Ewolucja założeń programowo-organizacyjnych edukacji wczesnoszkolnej

(w Polsce w latach 1978–1999)

1.2. Nowsze koncepcje integracji w edukacji wczesnoszkolnej

1.3. Cele zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

 

Rozdział 2

Nauczyciele w obliczu przemian oświatowych

 

2.1. Postawy nauczycieli wobec strukturalnej i programowej reformy edukacji

2.2. Wiedza nauczycieli na temat procesu uczenia się i jego uwarunkowań

2.3. Postawy nauczycieli wobec narzędzi pomiaru osiągnięć szkolnych

 

Rozdział 3

Indywidualne różnice między dziećmi

w praktyce edukacyjnej

 

3.1. Rozwijanie umiejętności poznawczych jako cel współczesnej

edukacji wczesnoszkolnej

3.2. Poznawanie i uwzględnianie właściwości poznawczych dziecka

jako warunek jego powodzenia w szkole

3.3. Wykorzystanie komputera w edukacji wczesnoszkolnej uczniów

– możliwości i zagrożenia

 

Rozdział 4

Matematyka w kształceniu zintegrowanym

 

4.1. Podmiotowe determinanty uczenia się matematyki

4.2. Wykorzystanie zabawy w procesie kształcenia matematycznego

uczniów klas początkowych

4.3. Rozwijanie myślenia twórczego uczniów klas początkowych

w procesie kształcenia matematycznego

 

Zakończenie

 

Bibliografia