Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DYDAKTYKA II RZECZYPOSPOLITEJ- CELE KSZTALCENIA!!

08-03-2012, 0:11
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 9.99 zł     
Użytkownik justynaciak
numer aukcji: 2106806106
Miejscowość Łyse
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 5   
Koniec: 08-03-2012 18:40:04

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dane kontaktowe

[zasłonięte]@interia.pl
505[zasłonięte]571
 

Informacje dodatkowe

----------------------------

Wszystkie informacje potrzebne do sfinalizowania aukcji znajdą się w e-mailu który otrzymasz po wygraniu aukcji od serwisu allegro. numery konta także na stronie O MNIE oraz poniżej

Proszę zapoznać się z warunkami sprzedaży dostępnymi na stronie
"O mnie".

 

Opis przedmiotu

Autor

Violetta Rodek

Tytuł

Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej

Rok wydania

Wydawnictwo

ilustracje zdjęcia rysunki

Stron

Okładka, oprawa

Stan i inne informacje

2003

Katowice

Nakład 250+ 50

 

195

miękka

NOWA

Opis

W rozprawie zrekonstruowano i zinterpretowano fakty związane z celami kształcenia
w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej. Rozdział pierwszy został poświęcony warunkom,
w jakich przyszło funkcjonować dydaktyce jako dyscyplinie w aspekcie ogólnej sytuacji
ekonomiczno-społeczno-politycznej. Próbowano dociec, jakie znaczenie dla kształtowania się
teoretyczno-metodologicznych postaw dydaktyki miał rozwój innych nauk.
Przedstawiono także środowisko naukowe dydaktyków, materialno-organizacyjne warunki ich pracy,
podejmowane w jego obrębie problemy badawcze.
W rozdziale drugim ukazano podstawowe założenia pedagogiki herbartowskiej, pragmatycznej
oraz pedagogiki kultury w świetle ich uwarunkowań. Dokonana rekonstrukcja materiałów źródłowych
umożliwiła odpowiedź na pytanie, jak założenia te warunkowały poglądy polskich pedagogów
i dydaktyków na temat podstaw dydaktyki jako dyscypliny oraz formułowanych w jej obrębie celów
kształcenia w zakresie źródeł, treści, rodzajów, hierarchii, klasyfikacji.
Rozdział trzeci stanowi prezentację oraz weryfikację założenia badawczego o inspirującym charakterze
dydaktyki i celów kształcenia z okresu Drugiej Rzeczypospolitej dla współczesnej polskiej dydaktyki.

spis treści lub fragment

Wstęp

ROZDZIAŁ I
Warunki funkcjonowania polskiej dydaktyki jako dyscypliny w okresie Drugiej Rzeczypospolitej (1918—1939)


Wpływ stosunków ekonomiczno-społeczno-politycznych i ideologicznych lat 1918—1939 na ogólną sytuację
w nauce, w tym i na dydaktykę
Rozwój nauk o wychowaniu i jego znaczenie dla polskiej dydaktyki jako dyscypliny
Środowisko naukowe dydaktyków — podstawy instytucjonalne, zadania, rozwój

ROZDZIAŁ II
Cele kształcenia w polskiej dydaktyce w latach 1918—1939 — poglądy, zmiany i ich wieloaspektowe uwarunkowania


Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki herbartowskiej
- Podstawowe przesłanki pedagogiki herbartowskiej
- Koncepcja dydaktyki jako dyscypliny w ujęciu polskich przedstawicieli pedagogiki herbartowskiej
- Cele kształcenia w dydaktyce opartej na podstawowych przesłankach pedagogiki herbartowskiej.
Zbieżność czy kontrowersje?
Cele kształcenia w polskiej dydaktyce okresu międzywojnia w aspekcie założeń pedagogiki pragmatycznej.
W poszukiwaniu nowego modelu edukacji
- Podstawowe założenia pedagogiki pragmatycznej oraz ich uwarunkowania
- Idee pedagogiki pragmatycznej w dydaktyce jako dyscyplinie i w formuło­wanych w jej obrębie
celach kształcenia w latach 1918—1939. Obszary zmian
Cele kształcenia w polskiej dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki kultury. Zwrot ku aksjologii
- Główne założenia pedagogiki kultury
- Koncepcje dydaktyki jako dyscypliny w ujęciu polskich przedstawicieli pedagogiki kultury
i ich konsekwencje dla celów kształcenia
Polscy dydaktycy wobec celów kształcenia w latach 1918—1939 — konfrontacja stanowisk

ROZDZIAŁ III
Cele kształcenia w Drugiej Rzeczypospolitej — źródłem inspiracji dla współczesnej polskiej dydaktyki


Wkład herbartowskiej teorii nauczania wychowującego w rozwój dydaktyki jako dyscypliny
oraz formułowanych w jej obrębie celów kształcenia
Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki pragmatycznej.
Historyczne inspiracje dla współczesnej polskiej dydak­tyki
Cele kształcenia w dydaktyce opartej na głównych ideach pedagogiki kultury
jako źródło inspiracji dla współczesnej polskiej dydaktyki

Zakończenie

Bibliografia

…o autorze książki

 

Opis rozszerzony

 

ciekawostki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  Wystawiamy
faktury VAT.


 

Koszt przesyłki

 

przy wpłacie na konto

POCZTA POLSKA

1 książka
koszt wysyłki podany wyżej

więcej książek wg. wagi

lub

KURIER
(dochodzi w 24h)

 do 50
różnych książek

19 zł.

 
 
PAMIĘTAJ ŻĘ KUPUJĄC NA INNYCH AUKCJACH MOŻESZ SPORO ZAOSZCZĘDZIĆ NA
 
Przesyłki staram się wysyłać jeszcze tego samego dnia po zaksięgowaniugowaniu przelewu lub dnia następnego.
 
KOSZTACH WYSYŁKI

Shipping total
World Tariff posts
Polish PAYPAL

Jeśli 
po otrzymaniu
przesyłki nie będziesz do końca zadowolony z zakupionego produktu,
skontaktuj 
się z nami!
Inne