Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DYDAKTYKA I SZTUKA KOMPETENCJE TWÓRCZE STRZEMIŃSKI

19-01-2012, 15:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik zima1942
numer aukcji: 1999033531
Miejscowość giżycko
Wyświetleń: 16   
Koniec: 14-01-2012 02:48:24
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


DYDAKTYKA DLA SZTUKI

ANNA ROSPENK-SPYCHAŁA


STRON: 227
FORMAT: 155x233



Książka stawia pytania jak kształcić kompetencje twórcze? Nie ma wątpliwości, że manifesty, pamiętniki, listy dzienniki słowa artystów stanowią cenne źródło informacji dla kształcenia kompetencji twórczych. Komentarze artystów do własnych prac, opinie, teorie na temat sztuki, procesu twórczego, twórczości są niezwykle interesujące, wyłamują się z obiegowych schematów. Książka składa się z dwóch części pierwszej: dydaktyka dla sztuki i drugiej praktyka dydaktyczna dla teorii. Strukturę pierwszej części buduje siedem rozdziałów, zawierających treści dotyczące: aktywności twórczej, ciągle aktualnej dydaktyki Strzemińskiego, perspektywy kształcenia, sprawczej roli umysłu w poznawaniu, rozumieniu i interpretacji problemów i doświadczeń jako wstępnej fazie procesu twórczego, strategii rozwiązywania dylematów twórczych oraz kwestii ryzyka towarzyszącego podejmowanym decyzjom artystycznym. Mówi o społecznej przestrzeni sztuki, postawie twórczej jako kategorii etycznej, o relacji między artystą a dziełem, o wizualnych, semantycznych i artystycznych elementach formy. Rysunku jako znaku, symbolu, zapisu myśli, środku komunikacji niewerbalnej, formy narracji, jako procesu w czasie, działaniu w przestrzeni, artykulacji postawy oraz teorii i koncepcji celów kształcenia.
Część druga zatytułowana Praktyka dydaktyczna dla teorii, zawiera treści dotyczące różnego typu zadań plastycznych. Przykłady zadań inicjujących stymulujących motywację i wyobraźnię ucznia/studenta który poprzez szeroko zarysowany zakres możliwych kontekstów, odniesień, asocjacji, paralel i metafor związanych z takimi pojęciami jak woda, wiatr czy ziemia winien nabyć umiejętności twórczego, samodzielnego i świadomego interpretowania oraz artykułowania w języku plastycznym własnych przemyśleń i intuicji związanych z proponowanym hasłem.