DYDAKTYKA LITERATURY
XVII
1997
Red.E.Rutkowski
stron 136, Format B-5
SPIS TREŚCI
STUDIA I ROZPRAWY
Stanisław Wielgus, O micie „ciemnego" średniowiecza i„światłej"
nowożytności polemicznie............................................................5
Andrzej Szyszko-Bohusz, „O naturze świadomości"
w świetle badań współczesnych........................................................................35
Tadeusz Frąckowiak, Odkrywanie i formowanie człowieka
w perspektywie poznawczej wychowania chrześcijańskiego.............................49
Mieczysław Gogacz, Wolność jako przejaw sumienia.............................................57
Bronisław Ratuśj, Ewolucja systemu edukacyjnego.................................................61
Wojciech Pasterniak, Tadeusz Mróz, Symbole i wartości
w edukacji wczesnoszkolnej..............................................................................73
Janusz Gnitecki, Geneza, aktualny stan badań i kierunki ewolucji
supernauczania..............................................................................79
Eugeniusz Piotrowski, W poszukiwaniu wartości
w przestrzeni edukacyjnej..............................................................................119
Wiesław Andrukowicz, Porządek języka i porządek rzeczywistości........................125
RECENZJE
Władysław Cichoń, Wartość - człowiek - wychowanie.
Zarys problematyki aksjologiczno-wychowawczej, Kraków 1996,
Wyd. UJ, s. 180, rec. Janusz Gnitecki.........................................
.131