Przedmiotem tej aukcji jest książka
DYDAKTYKA DOROSŁYCH
Franciszek Urbańczyk
OPIS:
Obowiązkowa pozycja na półce pedagoga, jedna z najczęściej przytaczanych w bibliografiach dot. m.in. samokształcenia
Rozdział I. Pojęcie, zakres i struktura dydaktyki dorosłych
1. Podstawowe pojęcia
2. Stosunek dydaktyki dorosłych do dydaktyki w ogóle
Stosunek dydaktyki dorosłych do innych nauk
4. Właściwości różnych rodzajów oddziaływania oświatoweg6
5. Struktura dydaktyki dorosłych
6. Metody badań dydaktyki dorosłych
Literatura
Część druga
Rozdział II Uczeń dorosły
1. Pojęcie ucznia dorosłego
2. Rozbieżnść ocen ucznia dorosłego
3, Zmiany słuchu i wzroku u dorosłych
4. Właściwości psychiczne dorosłego ucznia
5. Możliwości uczenia się człowieka dorosłego
6. Dojrzałość psychiki człowieka dorosłego
7, Potrzeba ustawicznego kształcenia i uczenia się dorosłych
Literatura
Motywy postępowania a kształcenie się ozloweka dorosłego .
1. Znaczenie motywacji procesów uczenia się u ludzi dorosłych
2. Pojęcie motywu
3. Hierarchia motywów
4. Czego ludzie dorośli pragną”
5. Motywy kształcenia się ludzi dorosłych w świetle ich wypowiedzi -
Ksztaltowane motywów uczniów
7. Wpływ wieku i innych czynników na motywy kształcenia człowieka dorosłego
Literatura
Rozdział IV. Zainteresowania ludzi dorosłych z punktu widzenia dydaktyki
1. Znaczenie dydaktyczne zainteresowań
2. Pojęcie zainteresowania
Geneza zainteresowań
4. Wiek a zainteresowania człowieka
5. Inne czynniki wpĘrwaĘce na zainteresowania
Kierunki zainteresowań ludżi dorosłych
literatura
Część trzecia
Rozdział 7. Cele nauczania i kształcenia dorosłych
Społeczny charakter i ewouc3a celów nauczania i kształcenia doroslych ....
Wszechstronny rozwój osobowości jako nadrzędny cel oświaty dorosłych
3. Zadania wychowania umysłowego
4. Zadania kształcenia zawodowego w oświacie dorosłych
5. Uwagi dodatkowe o zadaniach wychowania umysłowego
5. Dwa kierunki w oświacie dorosłych: ekstensywny i intensywny
7. Funkcje społeczne kształcenia dorosłych
Literatura
Rozdział VI. Treść i program pracy oświatowej -
1. Pojęcie programu pracy oświatowej .
2 Zasady układania programu pracy oświatowej
Dwa style pracy nad programem pracy oświatowej . -
4. Układ treści w programie
Planowanie pracy
Literatura
Rozdział VII. Proces nauczania dorosłych
1. Proces nauczania dorosłych .
2. Zagadnienie świadomego stosunku dorosłego ucznia do poznawanej wiedzy i procesu kształcenia
3. Rola bezpośredniego postrzegania w nauczaniu dorosłych
4. Posługiwanie się pomocami naukowymi
5. Aktywność, samodzielność i twórczość w kształceniu dorosłych
6. Budzenie i rozwijanie zainteresowań
7. Systematyzowanie wiadomości
Literatura
Rozdział VIII. Proces nauczania dorosłych (ciąg dalszy)
1. Trwałość wiadomości nabywanych przez uczniów dorosłych
2. Przystępność nauczania
3. Kształcenie umiejętności
4. Rola doświadczenia życiowego ludzi doroslych w procesie nauczania
5. Wiązanie teorii z praktyką
G. Praca zawodowa uczniów dorosłych a proces ich kształcenia
Literatura
Rozdział Metody nauczania dorosłych
1. Pakcie metody i formy nauczania
2. Rodzaje metod nauczania
3. Metody podające
4. Metody opierające się na wiedzy i doświadczeniu uczniów
s: Metody zdobywania wiedzy przez samego ucznia .
6, Środki dydaktyczne
7. Wybór metody
8. Problem nowoczesnych metod Literatura
Podstwowe formy dydaktyczne oświaty doróslych .
1. Uwagi wstępne
2. Odczyt lub wykład . . .
3. Pogadanka
4.Dyskusja
5. Pewne szczególne rodzaje dyskusji
6. Konferencja, narada, sympozjum, seminarium, forum i panel
7. Czytanie z komentarzem
8. Lekcja
9. Konsultacja
10. Wycieczka
Literatura
Rozdział XI. Ocenianie wyników nauczania i pracy oświatowej zdorosłymi
i jeszcze 5 rozdziałów
|