Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DYDAKTYKA DOROSŁYCH - F. Urbańczyk OSSOLINEUM

19-01-2012, 14:54
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł     
Użytkownik antykwariat-doti
numer aukcji: 2035956906
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 13-01-2012 21:32:29

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem tej aukcji jest książka

 

 

 


DYDAKTYKA DOROSŁYCH

 

Franciszek Urbańczyk

 

 

 

 

OPIS:

 

 

Obowiązkowa pozycja na półce pedagoga, jedna z najczęściej przytaczanych w bibliografiach dot. m.in. samokształcenia


 Rozdział I. Pojęcie, zakres i struktura dydaktyki dorosłych

1. Podstawowe pojęcia

2. Stosunek dydaktyki dorosłych do dydaktyki w ogóle

Stosunek dydaktyki dorosłych do innych nauk

4. Właściwości różnych rodzajów oddziaływania oświatoweg6

5. Struktura dydaktyki dorosłych

6. Metody badań dydaktyki dorosłych

Literatura

 

Część druga

Rozdział II Uczeń dorosły

1. Pojęcie ucznia dorosłego

2. Rozbieżnść ocen ucznia dorosłego

3, Zmiany słuchu i wzroku u dorosłych

4. Właściwości psychiczne dorosłego ucznia

5. Możliwości uczenia się człowieka dorosłego

6. Dojrzałość psychiki człowieka dorosłego

7, Potrzeba ustawicznego kształcenia i uczenia się dorosłych

Literatura

Motywy postępowania a kształcenie się ozloweka dorosłego .

1. Znaczenie motywacji procesów uczenia się u ludzi dorosłych

2. Pojęcie motywu

3. Hierarchia motywów

4. Czego ludzie dorośli pragną”

5. Motywy kształcenia się ludzi dorosłych w świetle ich wypowiedzi -

Ksztaltowane motywów uczniów

7. Wpływ wieku i innych czynników na motywy kształcenia człowieka dorosłego

Literatura

Rozdział IV. Zainteresowania ludzi dorosłych z punktu widzenia dydaktyki

1. Znaczenie dydaktyczne zainteresowań

2. Pojęcie zainteresowania

Geneza zainteresowań

4. Wiek a zainteresowania człowieka

5. Inne czynniki wpĘrwaĘce na zainteresowania

Kierunki zainteresowań ludżi dorosłych

literatura

Część trzecia

Rozdział 7. Cele nauczania i kształcenia dorosłych

Społeczny charakter i ewouc3a celów nauczania i kształcenia doroslych ....

Wszechstronny rozwój osobowości jako nadrzędny cel oświaty dorosłych

3. Zadania wychowania umysłowego

4. Zadania kształcenia zawodowego w oświacie dorosłych

5. Uwagi dodatkowe o zadaniach wychowania umysłowego

5. Dwa kierunki w oświacie dorosłych: ekstensywny i intensywny

7. Funkcje społeczne kształcenia dorosłych

Literatura

Rozdział VI. Treść i program pracy oświatowej -

1. Pojęcie programu pracy oświatowej .

2 Zasady układania programu pracy oświatowej

Dwa style pracy nad programem pracy oświatowej . -

4. Układ treści w programie

Planowanie pracy

Literatura

Rozdział VII. Proces nauczania dorosłych

1. Proces nauczania dorosłych .

2. Zagadnienie świadomego stosunku dorosłego ucznia do poznawanej wiedzy i procesu kształcenia

3. Rola bezpośredniego postrzegania w nauczaniu dorosłych

4. Posługiwanie się pomocami naukowymi

5. Aktywność, samodzielność i twórczość w kształceniu dorosłych

6. Budzenie i rozwijanie zainteresowań

7. Systematyzowanie wiadomości

Literatura

Rozdział VIII. Proces nauczania dorosłych (ciąg dalszy)

1. Trwałość wiadomości nabywanych przez uczniów dorosłych

2. Przystępność nauczania

3. Kształcenie umiejętności

4. Rola doświadczenia życiowego ludzi doroslych w procesie nauczania

5. Wiązanie teorii z praktyką

G. Praca zawodowa uczniów dorosłych a proces ich kształcenia

Literatura

Rozdział Metody nauczania dorosłych

1. Pakcie metody i formy nauczania

2. Rodzaje metod nauczania

3. Metody podające

4. Metody opierające się na wiedzy i doświadczeniu uczniów

s: Metody zdobywania wiedzy przez samego ucznia .

6, Środki dydaktyczne

7. Wybór metody

8. Problem nowoczesnych metod Literatura

Podstwowe formy dydaktyczne oświaty doróslych .

1. Uwagi wstępne

2. Odczyt lub wykład . . .

3. Pogadanka

4.Dyskusja

5. Pewne szczególne rodzaje dyskusji

6. Konferencja, narada, sympozjum, seminarium, forum i panel

7. Czytanie z komentarzem

8. Lekcja

9. Konsultacja

10. Wycieczka

Literatura

Rozdział XI. Ocenianie wyników nauczania i pracy oświatowej zdorosłymi

i jeszcze 5 rozdziałów


  

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

Wydawnictwo: OSSOLIŃSKICH

Wrocław 1973

 

 

 

 

Stron 511

 

 

 

 

 

Stan bardzo dobry,

przykurzenie, przytarcie okładki

 

 

 

 

 


ZAPRASZAMY NA NASZE INNE AUKCJE

 




Pamiętaj że kupując więcej przedmiotów oszczędzasz na przesyłce :)))

 

Wszystkie wystawione książki są dostępne w naszym magazynie.

 

Szybka wysyłka i profesjonalna obsługa.

Pakujemy w koperty bezpieczne.

Jeżeli potrzebujesz inne książki dzwoń lub pisz do nas.



Polecam lekturę "O mnie "



Zapraszamy do licytacji