Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dydaktyczne tropy zrównoważonego rozwoju w eduk...

19-07-2015, 18:58
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20.06 zł     
Użytkownik Lideria.pl
numer aukcji: 5467688894
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2   
Koniec: 19-07-2015 18:51:39

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2014
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Tytuł

Dydaktyczne "tropy" zrównoważonego rozwoju w edukacji

Autor: Szadzińska Ewa

ilość stron: 146
oprawa: miękka
format: 160x235

data wydania: 2014
wydawca: Impuls

EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]85054



Celem redaktora i autorów pracy było:
- przedstawienie zagadnień, które są potrzebne do projektowania, realizowania i kontrolowania edukacji dla zrównoważonego rozwoju
- inspirowanie do poszukiwania wiedzy dydaktycznej, od której zależy zrównoważone wspieranie rozwoju ucznia
- dostarczenie pomocy dydaktycznej nauczycielom, pedagogom, studentom jako materiału do dyskusji nad edukacją dla zrównoważonego rozwoju.
Praca składa się z dwóch części. W pierwszej dydaktyczny trop oznacza poszukiwanie wiedzy o zrównoważonym rozwoju. Zamieszczono w niej teksty przedstawiające składniki tej wiedzy, wiadomości o zrównoważonym rozwoju, wartości potrzebne do poznania idei zrównoważonego rozwoju, jej znaczeniu dla edukacji, zakresu wiedzy studentów.
Małgorzata Stachowska-Makuchowska zaprezentowała podstawowe źródła informacji o idei zrównoważonego rozwoju. Zalicza do nich konferencje międzynarodowe oraz opublikowane dokumenty, które wyznaczają kierunki działań politycznych, gospodarczych i społecznych, dotyczące zrównoważonego rozwoju. Wymienione podstawowe dokumenty są istotne dla rozumienia sensu idei oraz podstaw prawnych decydujących o jej urzeczywistnieniu.
Ewa Szadzińska opisała typologie filozofii zrównoważonego rozwoju oraz ich wpływ na projekt edukacji. Filozofia ma zasadnicze znaczenie dla zbudowania sylwetki absolwenta, od niej zależy sens działań edukacyjnych, zaś od jej wartości ? kierunek tych działań, a ich realizacja zależy od wykorzystania wiedzy dydaktycznej. W budowaniu sylwetki odwoływano się do ideału człowieka homo cooperativus oraz pedagogicznej wizji rozwoju osobowego.
Ilona Żeber-Dzikowska przedstawiła wyniki badań dotyczące przekonań i wiedzy studentów o zrównoważonym rozwoju. Postrzegać je można jako efekt ich dotychczasowej edukacji dla zrównoważonego rozwoju. W czasie trwania ich nauki obowiązywała już Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej.
W drugiej części pracy dydaktyczny trop oznacza praktyczną wiedzę dydaktyczną, która jest podstawą do budowania metodycznej wiedzy. Zamieszczono w niej trzy teksty.
Agnieszka Szplit zaprezentowała interpretację zrównoważonego rozwoju we wczesnej edukacji językowej. Poszukiwanie wymiarów edukacji językowej jest bowiem niezbędne w kulturze. Za bardzo ważne uznano też kształcenie językowe uczniów, ponieważ język jest narzędziem poznania i decyduje o charakterze wiedzy. Jednak to porozumiewanie się, a w nim kluczową rolę odgrywa język, jest istotne w tworzeniu nowej kultury pedagogicznej. A właśnie nowe wzorce działania pedagogicznego są potrzebne w edukacji dla zrównoważonego rozwoju.
Ilona Żeber-Dzikowska przedstawiła podstawowe kategorie dydaktyczne: cele, treści kształcenia, metody kształcenia, środki dydaktyczne, formy organizacyjne potrzebne do projektowania, realizowania i kontrolowania edukacji ekologicznej. Przykłady scenariuszy zajęć wzbogacają praktyczną wiedzę dydaktyczną.
Małgorzata Stachowska-Makuchowska przedstawiła działania zrealizowane w gimnazjum, przygotowujące uczniów do rozpoznawania zjawisk w rzeczywistości. Uczenie się wykorzystywania wiedzy technicznej sprzyja rozumieniu zagadnień zrównoważonego rozwoju. Metodyczne propozycje lekcji mogą być wzorcem dla własnych opracowań czytelników.
Odbiorcami książki mogą być nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych oraz studenci kierunków pedagogicznych po kursie dydaktyki ogólnej.

Jak nie płacić za dostawę?

  1. Przy zakupie dowolnej pozycji z kategorii: - Darmowa dostawa
  2. Do pozycji oznaczonych darmową wysyłką możesz dodać przedmioty z naszych pozostałych aukcji, a paczkę i tak wyślemy bezpłatnie!
0zł

Jak kupić przedmioty z kilku naszych aukcji i zapłacić tylko raz
za dostawę?

1. Dodaj wszystkie zakupione u nas PRZEDMIOTY do koszyka dodaj do koszyka
2. Przejdź do koszyka, zaznacz wybrane pozycje i kliknij przyciskKup teraz

Uwaga! Nie używaj przycisku "Kup Teraz" dla każdej aukcji osobno!
Wystarczy tylko raz potwierdzić zakup w koszyku.




Kontakt:

Dział Obsługi Klienta
(pon-pt. 09:00-17:00)


teletel.: +48 22[zasłonięte]695-45
mailmail: [zasłonięte]@lideria.pl

Dostawa:

pocztadpd
ruch

Odbiór osobisty
w Warszawie:

Punkt Odbioru
ul. Suwak 5
02-676 Warszawa

pon-pt 08.00-15.30

Po odbiór paczki zapraszamy
następnego dnia roboczego
po otrzymaniu maila, informującego
o zrealizowaniu zamówienia.

Odbiór osobisty możliwy, tylko dla zamówień opłaconych z góry.

Nie wysyłamy paczek za granicę!

Płatność:

VPrzy odbiorze
VPrzez payYou

Sprawdź, co jeszcze może Cię u nas zainteresować:

KomentarzePanelealle

Wszystkie aukcje

galeria zobacz takze