Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dydaktyczne tropy zrównoważonego rozwoju NOWA!

04-07-2014, 23:49
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 22.50 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 4365338897
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 4   
Koniec: 04-07-2014 23:56:09

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-
 

 

Wysyłka


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych lub tekturowych pudełkach)


 

 

Wpłata

mBank
57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38  4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135  4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

 

Opis aukcji

 
Szadzińska Ewa   

Dydaktyczne „tropy” zrównoważonego rozwoju w edukacji

 


 

    - Wydawnictwo:   Impuls, 2013 
    - Format:  
B5     
    - Stan:
NOWA
 
    - Ilość stron:
146 





   Nasza cena:  22,50 PLN

 

 

 

OPIS

 

Celem redaktora i autorów pracy było:

 - przedstawienie zagadnień, które są potrzebne do projektowania, realizowania i kontrolowania edukacji dla zrównoważonego rozwoju;

 - inspirowanie do poszukiwania wiedzy dydaktycznej, od której zależy zrównoważone wspieranie rozwoju ucznia;

 - dostarczenie pomocy dydaktycznej nauczycielom, pedagogom, studentom jako materiału do dyskusji nad edukacją dla zrównoważonego rozwoju.

 

   Praca składa się z dwóch części. W pierwszej dydaktyczny trop oznacza poszukiwanie wiedzy o zrównoważonym rozwoju. Zamieszczono w niej teksty przedstawiające składniki tej wiedzy, wiadomości o zrównoważonym rozwoju, wartości potrzebne do poznania idei zrównoważonego rozwoju, jej znaczeniu dla edukacji, zakresu wiedzy studentów.


Małgorzata Stachowska-Makuchowska zaprezentowała podstawowe źródła informacji o idei zrównoważonego rozwoju. Zalicza do nich konferencje międzynarodowe oraz opublikowane dokumenty, które wyznaczają kierunki działań politycznych, gospodarczych i społecznych, dotyczące zrównoważonego rozwoju. Wymienione podstawowe dokumenty są istotne dla rozumienia sensu idei oraz podstaw prawnych decydujących o jej urzeczywistnieniu.


Ewa Szadzińska opisała typologie filozofii zrównoważonego rozwoju oraz ich wpływ na projekt edukacji. Filozofia ma zasadnicze znaczenie dla zbudowania sylwetki absolwenta, od niej zależy sens działań edukacyjnych, zaś od jej wartości – kierunek tych działań, a ich realizacja zależy od wykorzystania wiedzy dydaktycznej. W budowaniu sylwetki odwoływano się do ideału człowieka homo cooperativus oraz pedagogicznej wizji rozwoju osobowego.


Ilona Żeber-Dzikowska przedstawiła wyniki badań dotyczące przekonań i wiedzy studentów o zrównoważonym rozwoju. Postrzegać je można jako efekt ich dotychczasowej edukacji dla zrównoważonego rozwoju. W czasie trwania ich nauki obowiązywała już Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej.


    W drugiej części pracy dydaktyczny trop oznacza praktyczną wiedzę dydaktyczną, która jest podstawą do budowania metodycznej wiedzy. Zamieszczono w niej trzy teksty.


Agnieszka Szplit zaprezentowała interpretację zrównoważonego rozwoju we wczesnej edukacji językowej. Poszukiwanie wymiarów edukacji językowej jest bowiem niezbędne w kulturze. Za bardzo ważne uznano też kształcenie językowe uczniów, ponieważ język jest narzędziem poznania i decyduje o charakterze wiedzy. Jednak to porozumiewanie się, a w nim kluczową rolę odgrywa język, jest istotne w tworzeniu nowej kultury pedagogicznej. A właśnie nowe wzorce działania pedagogicznego są potrzebne w edukacji dla zrównoważonego rozwoju.


Ilona Żeber-Dzikowska przedstawiła podstawowe kategorie dydaktyczne: cele, treści kształcenia, metody kształcenia, środki dydaktyczne, formy organizacyjne potrzebne do projektowania, realizowania i kontrolowania edukacji ekologicznej. Przykłady scenariuszy zajęć wzbogacają praktyczną wiedzę dydaktyczną.


Małgorzata Stachowska-Makuchowska przedstawiła działania zrealizowane w gimnazjum, przygotowujące uczniów do rozpoznawania zjawisk w rzeczywistości. Uczenie się wykorzystywania wiedzy technicznej sprzyja rozumieniu zagadnień zrównoważonego rozwoju. Metodyczne propozycje lekcji mogą być wzorcem dla własnych opracowań czytelników.


Odbiorcami książki mogą być nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych oraz studenci kierunków pedagogicznych po kursie dydaktyki ogólnej.

 

SPIS TREŚCI:

 

 Część I
Trop – wiedza o zrównoważonym rozwoju


Małgorzata Stachowska-Makuchowska
Podstawowe założenia zrównoważonego rozwoju     15
Ewa Szadzińska
Filozoficzne aspekty zrównoważonego rozwoju     29
Ewa Szadzińska
Edukacja dla zrównoważonego rozwoju     37
Ewa Szadzińska
Uczeń w edukacji dla zrównoważonego rozwoju     43
Ilona Żeber-Dzikowska
Wiedza studentów o zrównoważonym rozwoju     59


Część II
Trop – zrównoważony rozwój w edukacji


Agnieszka Szplit
Idea zrównoważonego rozwoju we wczesnej edukacji językowej     83
Ilona Żeber-Dzikowska
Edukacja ekologiczna i zrównoważony rozwój w klasach I–III
szkoły podstawowej     99
Małgorzata Stachowska-Makuchowska
Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju w Gimnazjum nr 4
im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach     127


Zakończenie     135
Bibliografia     139
Informacje o autorach     145

 


 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

 

Kontakt

 

e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

 nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Dydaktyczne tropy zrównoważonego rozwoju NOWA!