Wysyłka:
W trosce o szybkość realizacji zamówień, uprzejmie prosimy o wypełnianie formularza dostawy, w celu odpowiedniej klasyfikacji zamówień.
Przy zakupie kilku przedmiotów za wysyłkę zapłacisz raz.Jeżeli przy zakupionych produktach widnieje różna cena przesyłki, obowiązuje najwyższa z podanych kwot przy odpowiedniej opcji wysyłki.
Dane do wpłaty:
62 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 721181
W tytule przelewu prosimy wpisać swój login Allegro.
Regulamin:
Przed dokonaniem zakupu zapoznaj się z regulaninem dostępnym na stronie "o mnie"
Agnieszka Dyczewska ŚWIATOPOGLĄD NA TALERZU: WEGETARIANIZM JAKO PRZEJAW WSPÓŁCZESNEJ RELIGIJNOŚCI
Wydawnictwo: Zakład Wydawniczy NOMOS
Oprawa: miękka
Rok wydania: 2006
Format: A-5
Ilość stron: 166
ISBN: 83[zasłonięte]60490-2
Agnieszka Dyczewska - absolwentka filozofii i religioznawstwa, obecnie doktorantka w Instytucie Religioznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. W obrębie jej zainteresowań badawczych znajdują się m.in.: nowe ruchy religijne i parareligijne, protestanci pentekostalni, metody jakościowe w badaniu religijności.
Chodzi przede wszystkim o pytanie: czy wegetarianizm jest tylko rodzajem diety, stylem życia czy też światopoglądem? Autorka daje zdecydowaną odpowiedź - wegetarianizm jest światopoglądem w pełnym tego słowa znaczeniu. Wymaga to jednak wyjaśnienia szeregu kwestii teoretycznych, począwszy od samego pojęcia światopoglądu i stosunku tego pojęcia do pojęcia duchowości czy religijności. Mówiąc inaczej, czy wegetarianizm posiada jakąś specyficzną metafizykę, która legitymizuje „dietetyczne" zwyczaje i nadaje im szerszy i głębszy „kosmiczny" sens? Z książki wynika, że tak. Co więcej, okazuje się, że ten światopogląd bliski jest światopoglądowi religijnemu i może być uznany za swoistą osobliwość współczesnej religijności.
[Z recenzji prof. dr. hab. Włodzimierza Pawluczuka]
Autorka postawiła przed sobą bardzo ważny cel: odnalezienie składowych światopoglądu religijnego (czy też odpowiadającego religijnemu) w obrębie wegetarianizmu. Podstawowym problemem uchwycenia współczesnych form religijności jest skonstruowanie odpowiedniego aparatu metodologicznego i wypróbowanie go w praktyce. Oba te zadania zostały przez autorkę rozwiązane w sposób świadczący o dokładnym przemyśleniu tematu, a nawet można mówić o prawdziwej elegancji wywodu części teoretycznej. Na uwagę zasługuje przedstawienie tła współczesnego stanu religijności jako rozproszonego i mozaikowego układu odniesień, syntetyzowanego w postaci niepowiązanych wzajemnie elementów światopoglądowych.
[Z recenzji dr. hab. Andrzeja Szyjewskiego]