OPIS PRZEDMIOTU
Poradnik serwisowy
Dwumasowe koła zamachowe w silnikach samochodów osobowych
zestaw
Tytuł książki: | Poradnik serwisowy Dwumasowe koła zamachowe w silnikach samochodów osobowych zestaw |
Wydawca: | Instalator Polski |
Seria: | Poradnik serwisowy |
Wydanie: | 02/2011 + 03/2011 |
Autor: | Jerzy Kaparuk |
Strony: | 58 + 58 str |
Rysunki: | b.d. |
Oprawa: | Miękka |
Format: | B5 |
Język: | Polski |
Opis:
Poradnik Serwisowy to obowiązkowa seria publikacji dla każdego mechanika i diagnostyka samochodowego. Przystępny język oraz zakres zagadnień z pewnością zainteresuje również przeciętnego kierowcę i użytkowanika samochodu. Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów: elektronika i elektryka samochodowa, diagnostyka, technologia napraw mechanicznych, lakiernictwo i blacharstwo. Każde wydanie Poradnika serwisowego to zeszyt o objętości kilkudziesięciu stron poruszający wybrany temat.
W części pierwszej opisano budowę dwumasowych kół zamachowych, zasady ich obsługi oraz wymiany. Omówiono także niesprawności oraz przyczyny ich powstania. Przedstawiono najpopularniejsze konstrukcje czołowych producentów. W drugiej części Poradnika, z uwagi na nieco odmienną konstrukcję zespołów sprzęgieł ciernych współpracujących z dwumasowymi kołami zamachowymi, przedstawiono zagadnienia ich obsługi i naprawy.
Spis treści:
Część I
1. SPOSOBY TŁUMIENIA DRGAŃ SILNIKÓW SPALINOWYCH I UKŁADÓW NAPĘDOWYCH
1.1. Konstrukcje dwumasowych kół zamachowych firmy Schaeffler (LuK)
1.2. Konstrukcje dwumasowych kół zamachowych firmy ZF (SACHS)
2. KOŁA DWUMASOWE FIRMY SCHAEFFLER (LuK) – NIESPRAWNOŚCI, DIAGNOSTYKA I TECHNOLOGIA WYMIANY
2.1. Rozpoznawanie objawów zużycia oraz wymiana dwumasowych kół zamachowych
2.2. Diagnostyka przyrządowa dwumasowych kół zamachowych zamontowanych w pojeździe
2.3. Kompleksowa analiza uszkodzeń sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego w samochodzie Mercedes-Benz Sprinter
3. DWUMASOWE KOŁA ZAMACHOWE FIRMY ZF (SACHS)
3.1. Metodyka postępowania w zakresie rozpoznawania objawów zużycia oraz wymiany dwumasowych kół zamachowych
3.2. Technologia demontażu dwumasowych kół zamachowych oraz diagnostyka organoleptyczna
3.3. Diagnostyka przyrządowa dwumasowych kół zamachowych
3.4. Przykład technologii wymiany w samochodach Audi (ABGF2)
4. ZESTAWY ZASTĘPCZE DWUMASOWYCH KÓŁ ZAMACHOWYCH FIRMY VALEO
4.1. Tradycyjne, hydrauliczne i zestawy naprawcze
4.2. Technologia montażu
Część II
5. UKŁADY WYRÓWNOWAŻENIA SILNIKÓW SPALINOWYCH
5.1. Budowa sprzęgieł firm Schaeffler (LuK) i Valeo
6. ZUŻYCIE ZESPOŁÓW SPRZĘGIEŁ, PRZYCZYNY ICH POWSTAWANIA I TECHNOLOGIA WYMIANY
6.1. Przyczyny powstawania niesprawności zespołów sprzęgieł
6.2. Metodyka postępowania w zakresie rozpoznawania objawów zużycia oraz wymiany sprzęgieł, kół zamachowych i dwumasowych kół zamachowych
6.3. Typowe objawy niesprawności zespołów sprzęgieł i ich diagnostyka na przykładzie rozwiązań firmy Schaeffler (LuK)
6.4. Rodzaje objawów niesprawności zespołów sprzęgieł i przyczyny ich powstawania na przykładzie rozwiązań firmy Schaeffler (LuK)
6.5. Sposoby usuwania objawów niesprawności sprzęgieł w kontekście stwierdzonych rodzajów i przyczyn ich powstawania
6.6. Realizacja czynności związanych z wymianą zespołu sprzęgła
7. BUDOWA SPRZĘGIEŁ FIRMY ZF (SACHS)
7.1. Objawy i przyczyny powstawania niesprawności zespołów sprzęgieł – ogólne wskazówki do czynności naprawczych
7.2. Zalecenia obsługowo-montażowe zespołów sprzęgieł firmy ZF (SACHS)
LITERATURA
kod04