OPIS PRZEDMIOTU
Poradnik serwisowy
Dwumasowe koła zamachowe w silnikach samochodów osobowych
część 1
Tytuł książki: | Poradnik serwisowy Dwumasowe koła zamachowe w silnikach samochodów osobowych część 1 |
Wydawca: | Instalator Polski |
Seria: | Poradnik serwisowy |
Wydanie: | 02/2011 |
Autor: | Jerzy Kaparuk |
Strony: | 58 |
Rysunki: | b.d. |
Oprawa: | Miękka |
Format: | B5 |
Język: | Polski |
Opis:
Poradnik Serwisowy to obowiązkowa seria publikacji dla każdego mechanika i diagnostyka samochodowego. Przystępny język oraz zakres zagadnień z pewnością zainteresuje również przeciętnego kierowcę i użytkowanika samochodu. Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów: elektronika i elektryka samochodowa, diagnostyka, technologia napraw mechanicznych, lakiernictwo i blacharstwo. Każde wydanie Poradnika serwisowego to zeszyt o objętości kilkudziesięciu stron poruszający wybrany temat.
Dwumasowe koła zamochowe stosuje w swoich silnikach wielu producentów samochodów. Chociaż są produkowane od 1985r. eksploatacja oraz naprawa kół dwumasowych nastręczają wiele kłopotów i niejasności.
W niniejszym Poradniku Serwisowym opisano budowę dwumasowych kół zamachowych, zasady ich obsługi oraz wymiany. Omówiono także niesprawności oraz przyczyny ich powstawania. Przedstawiono najpolularniejsze konstrukcje czołowych producentów.
Z powodu cyklicznego charakteru pracy tłokowego silnika spalinowego koło zamachowe jest akumulatorem energii kinetycznej. Istotnym zagadnieniem jest również minimalizacha drgań generowanych podczas pracy jednostki napędowej realizowana na drodze silnik - skrzynka przekładniowa. We współczesnych silnikach rolę elementów tłumiących drgania przejęło dwumasowe koło zamachowe. Stanowi ono jednocześnie podstawę mocowania i pierwszy element, z którym współpracują sprzęgła cierne.
Z uwagi na odmienną kostrukcję zespołów ciernych współpracyjących z dwumasowymi kołami zamachowymi, w drugiej części Poradnika Serwisowego przedstawione zostaną zagadnienia obsługi i wymiany sprzęgieł.
Spis treści:
1. SPOSOBY TŁUMIENIA DRGAŃ SILNIKÓW SPALINOWYCH I UKŁADÓW NAPĘDOWYCH
1.1. Konstrukcje dwumasowych kół zamachowych firmy Schaeffler (LuK) 10
1.2. Konstrukcje dwumasowych kół zamachowych firmy ZF (SACHS) 16
2. KOŁA DWUMASOWE FIRMY SCHAEFFLER (LuK) – NIESPRAWNOŚCI, DIAGNOSTYKA I TECHNOLOGIA WYMIANY
2.1. Rozpoznawanie objawów zużycia oraz wymiana dwumasowych kół zamachowych 18
2.2. Diagnostyka przyrządowa dwumasowych kół zamachowych zamontowanych w pojeździe 26
2.3. Kompleksowa analiza uszkodzeń sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego w samochodzie Mercedes-Benz Sprinter 36
3. DWUMASOWE KOŁA ZAMACHOWE FIRMY ZF (SACHS)
3.1. Metodyka postępowania w zakresie rozpoznawania objawów zużycia oraz wymiany dwumasowych kół zamachowych 40
3.2. Technologia demontażu dwumasowych kół zamachowych oraz diagnostyka organoleptyczna 41
3.3. Diagnostyka przyrządowa dwumasowych kół zamachowych 45
3.4. Przykład technologii wymiany w samochodach Audi (ABGF2) 50
4. ZESTAWY ZASTĘPCZE DWUMASOWYCH KÓŁ ZAMACHOWYCH FIRMY VALEO
4.1. Tradycyjne, hydrauliczne i zestawy naprawcze 54
4.2. Technologia montażu 57
kod04