Opis książki: W ciągu ostatnich siedmiu lat, w czasach wyjątkowej niestabilności światowej gospodarki, firma Cisco podwoiła przychody, potroiła zyski i czterokrotnie zwiększyła dochody na każdej akcji. Jak? Podążając jednocześnie dwiema drogami.Kiedy przedsiębiorstwa muszą podjąć kluczowe strategiczne decyzje, często wybierają jedną metodę postępowania i zaniedbują inną. Koncentrują się na innowacjach i nowych operacjach kosztem istniejących, fundamentalnych przedsięwzięć - i na odwrót. Tym samym nieustannie zmagają się z przeciwnościami. W Cisco panuje inne przekonanie: lepiej jest podążać jednocześnie dwiema drogami.Filozofia dwóch dróg polega na dostrzeganiu w każdej decyzji otwierającej się możliwości, a nie wyrzeczenia. Na unikaniu błędnych wyborów, zmniejszanych oczekiwań i osłabiających kompromisów. Oznacza wynajdywanie sposobów na odnoszenie korzyści z jednej opcji przy równoczesnym wzmacnianiu drugiej.Inder Sidhu wyjaśnia, dlaczego w dzisiejszych czasach "dwie drogi" stanowią najlepszą strategię. Sięga do bezcennych autorskich przemyśleń spółki Cisco i doświadczeń takich przedsiębiorstw jak Procter & Gamble, Whirlpool czy Harley-Davidson, dzięki czemu przedstawia kompletny plan, jak podążyć "dwiema drogami" także w twojej firmie.Odnieś sukces, obierając dwie drogi!- Wprowadzanie pewnych oraz rewolucyjnych innowacji- Sięganie do istniejących oraz nowych modeli biznesowych- Wkraczanie na ugruntowane rynki oraz rynki wschodzące- Robienie tego, co należy, oraz tego, co ma znaczenie- Optymalizacja oraz przekształcanie produktów- Zadowoleni klienci oraz usatysfakcjonowani partnerzy- Nadzwyczajni pracownicy oraz zwycięskie zespoły- Autorytatywne przywództwo oraz demokratyczne podejmowanie decyzji
|