Opis gry: |
Dragonshard to strategia czasu rzeczywistego wykorzystująca zasady systemu Dungeons & Dragons. Tym samym jej strona strategiczna przenika się w interesujący sposób z elementami charakterystycznymi dla gier fabularnych. Jednocześnie jest to pierwsza gra, której akcja toczy się w świecie Eberron, gdzie klimat fantasy współistnieje z magicznymi technologiami.
Dragonshard to strategia czasu rzeczywistego wykorzystująca zasady systemu Dungeons & Dragons. Tym samym jej strona strategiczna przenika się w interesujący sposób z elementami charakterystycznymi dla gier fabularnych. Jednocześnie jest to pierwsza gra, której akcja toczy się w świecie Eberron, gdzie klimat fantasy współistnieje z magicznymi technologiami. Wkraczając w ten świat gracze zostają uwikłani w globalny konflikt, u którego podstaw leży potężny artefakt, posiadający władzę odmienienia losu całego Eberronu.
Strona strategiczna gry objawia się w istnieniu dwóch planów, na których toczy się rozgrywka (powierzchnia świata i podziemia), w budowaniu baz i dowodzeniu armiami. Jej fabularność zaś owocuje schematem rozwoju postaci gracza, dbaniem o jego wyposażenie i interakcją ze światem.
Eberron znajduje się we władaniu wielu gatunków stworzeń i ras. Podczas gdy powierzchnia świata stanowi dom dla ludzi, krasnoludów, niziołków, gnomów i innych humanoidalnych istot, podziemia zamieszkują monstra i demony. Planeta otoczona jest Pierścieniem Syberysa, pasmem wielokolorowych kryształów, będących źródłem wielkiej magicznej mocy. Okazjonalnie kryształy te, zwane dragonshards, spadają na powierzchnię Eberronu, gdzie stanowią podstawę wszelkiej magii dostępnej w świecie gry.
Fabuła bierze początek w trudnym momencie dziejowym, gdy Eberron pogrąża się w chaosie wojny. Trzy nacje toczą krwawy i bezpardonowy bój o kontrolę nad masywnym kryształem znanym jako Serce Syberysa. Pożądany przez wszystkich artefakt spoczywa w mistycznym zakątku świata – zwanym Xen’drik – onegdaj domu starożytnych i bardzo zaawansowanych w rozwoju cywilizacji, obecnie mateczniku tajemniczych monstrów. Xen’drik, otoczony kręgiem wysokich gór – Pierścieniem Sztormów – spowity nigdy niekończącymi się burzami i nawałnicami, był omijany z daleka przez wszystkie nacje od tysiącleci.
Trzy nacje, które dążą do przejęcia kontroli nad Sercem Syberysa to: Zakon Srebrnego Ognia, dążący do uwolnienia mocy artefaktu dla własnych, lecz prawych celów; Umbragen – Obrażeni – wygnani z dziedzictwa swoich przodków, szukający potężnego narzędzia zemsty; oraz trzecia nacja, której istnienie oraz motywy jej działania spowija mrok tajemnicy. Każda z nacji oddaje pod rozkazy gracza odmiennego rodzaju jednostki i tym samym pozwala na stosowanie unikalnych taktyk i dróg rozwoju.
Zakon Srebrnego Ognia jest najbliższy temu, co kojarzy się z ludzkim rycerstwem. Gracz dowodzący Zakonem przejmuje kontrolę nad rycerzami, czarownikami, mnichami, rzemieślnikami, berserkerami czy kawalerzystami.
Umbragen są potomkami starożytnej rasy elfów, która wraz z końcem ery gigantów zmuszona została, by zejść do świata pod powierzchnią planety i tam walczyć z zamieszkującymi go potworami o miejsce dla siebie. Z czasem elfy stały się tak złe jak monstra, z którymi walczyły. Ich jednostki posiadają nadnaturalne zdolności władzy nad cieniem, rolę ich punktów zdrowia może przejąć ilość posiadanej many – bliski śmierci elf przechodzi granicę cienia, po której jest w stanie odzyskać siły witalne i wrócić do świata żywych. Armie Umbragen tworzą w dużej części nieumarli obdarzeni nie dającymi się przecenić mocami magicznymi.
Poza trzema rasami, nad którymi gracze są w stanie przejąć kontrolę, w grze pojawia się jeszcze czwarta, będąca we władaniu komputera – Illithids – starożytni wrogowie Umbragen, którzy również dążąc do zdobycia Serca Syberysa, stają się zagrożeniem dla każdej z trzech pozostałych ras. W trybie rozgrywki sieciowej gracze są w stanie dowodzić również siłami Illithids.
|